Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Glory1

Silly Season 2026/27

Inlägg av Glory1 »

Tungt tungt tapp. Som typ alla andra är jag riktigt less på överenskommelsen mellan NHL och SHL, bör givetvis vara betydligt högre kompensation vid ett sånt här tillfälle. Med det sagt tycker jag att det här är otroligt mycket bättre än veligheten som rådde kring Mika och W.Eklund. Antingen åker man över och kör, eller så är man här från början. Svårt att se hur vi ska lyckas hitta en optimal ersättare, men hoppas vi kan trolla fram något.

Ingen skugga över Viggo, DIF eller Winnipeg. Respekterar faktiskt att man fattar ett tidigt beslut och kör på det. Ovissheten och resa fram och tillbaka mellan kontinenter tror jag är det absolut sämsta för alla parter. Däremot är ju systemet skit.

Dyr läxa för oss också, planera aldrig för att en draftbar spelare ska spela i en topp 6 roll inför en säsong igen.
Senast redigerad av Glory1 den 2026-07-12 11:41:40, redigerad totalt 1 gånger.
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av dr111DIF »

Glory1 skrev: 2026-07-12 11:34:45 Tungt tungt tapp. Som typ alla andra är jag riktigt less på överenskommelsen mellan NHL och SHL, bör givetvis vara betydligt högre kompensation vid ett sånt här tillfälle. Med det sagt tycker jag att det här är otroligt mycket bättre än veligheten som rådde kring Mika och W.Eklund. Antingen åker man över och kör, eller så är man här från början. Svårt att se hur vi ska lyckas hitta en optimal ersättare, men hoppas vi kan trolla fram något.

Ingen skugga över Viggo, DIF eller Winnipeg. Respekterar faktiskt att man fattar ett tidigt beslut och kör på det. Ovissheten och resa fram och tillbaka mellan kontinenter tror jag är det absolut sämsta för alla parter. Däremot är ju systemet skit.
Typ halva SHL letar väl spetscenter egentligen, om det över huvud taget finns något i den kategorin lär det bli svindyrt. Hoppas vi har förutsett detta och lagt ner jobbet på potentiella fyndvärvningar.
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Glory1 skrev: 2026-07-12 11:34:45 Tungt tungt tapp. Som typ alla andra är jag riktigt less på överenskommelsen mellan NHL och SHL, bör givetvis vara betydligt högre kompensation vid ett sånt här tillfälle. Med det sagt tycker jag att det här är otroligt mycket bättre än veligheten som rådde kring Mika och W.Eklund. Antingen åker man över och kör, eller så är man här från början. Svårt att se hur vi ska lyckas hitta en optimal ersättare, men hoppas vi kan trolla fram något.

Dyr läxa för oss också, planera aldrig för att en draftbar spelare ska spela i en topp 6 roll inför en säsong igen.
Det finns mycket i den här situationen att diskutera. Du är inne på en viktig aspekt och det är att aldrig stå och falla med en junior. Vi kan inte lägga den pressen och det ansvaret på en så ung spelare. En trupp måste kunna klara av att hantera att en junior lämnar.
Praljak

Silly Season 2026/27

Inlägg av Praljak »

Doyle 1 skrev: 2026-07-12 11:14:54 Problemet är att Viggo sätter DIF i en jäkla sårbar situation för att prioritera skitlaget Winnipeg o popcorn ligan. Trodde jag inte utifrån det jag uppfattat Viggo som en genuin DIF hjälte. Jäkligt tråkigt o grymt besviken nu
Vill du hellre ha en förstacenter som är på camp ica 10 matcher och sen ska på JVM och va borta 10-12 matcher till

Tråkigt att inte ha Viggo i laget men det hade blivit stökigt med honom som förstacenter som ska vara borta 2 ggr under säsongen också.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Är det någon som hittat någon info om att Winnipeg ännu signat Viggo på ett Kontrakt?
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Knickedick skrev: 2026-07-12 11:48:47 Är det någon som hittat någon info om att Winnipeg ännu signat Viggo på ett Kontrakt?
Dom sover väll nu. Lär förmodligen komma ngt senare ( varav vi skickade ut det igår natt ).
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Osten östlund skrev: 2026-07-12 11:56:56
Knickedick skrev: 2026-07-12 11:48:47 Är det någon som hittat någon info om att Winnipeg ännu signat Viggo på ett Kontrakt?
Dom sover väll nu. Lär förmodligen komma ngt senare ( varav vi skickade ut det igår natt ).
Sju timmars tidsskillnad till Winnipeg så dom hade hela kvällen på sig igår att gå ut med det. Antar dock att det inte finns någon synk mellan kommunikationsavdelningarna så därför struntade man uppenbarligen i att gå ut med det samtidigt.
Användarvisningsbild
Limp

Silly Season 2026/27

Inlägg av Limp »

Praljak skrev: 2026-07-12 11:47:51
Doyle 1 skrev: 2026-07-12 11:14:54 Problemet är att Viggo sätter DIF i en jäkla sårbar situation för att prioritera skitlaget Winnipeg o popcorn ligan. Trodde jag inte utifrån det jag uppfattat Viggo som en genuin DIF hjälte. Jäkligt tråkigt o grymt besviken nu
Vill du hellre ha en förstacenter som är på camp ica 10 matcher och sen ska på JVM och va borta 10-12 matcher till

Tråkigt att inte ha Viggo i laget men det hade blivit stökigt med honom som förstacenter som ska vara borta 2 ggr under säsongen också.
Sjuka är ju ändå att han bara lirat JVM om han varit kvar hos oss. Tar han nu ordinarie centerplats i NHL så kommer Jets vägra släppa honom till JVM.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Art Vandelay skrev: 2026-07-12 12:02:49
Sju timmars tidsskillnad till Winnipeg så dom hade hela kvällen på sig igår att gå ut med det. Antar dock att det inte finns någon synk mellan kommunikationsavdelningarna så därför struntade man uppenbarligen i att gå ut med det samtidigt.
Kommer väl på Måndag kanske.
Med tanke på när nyheten släpptes så känns det ju som att vi satt en deadline på besked från Viggo.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Knickedick skrev: 2026-07-12 12:38:46
Art Vandelay skrev: 2026-07-12 12:02:49
Kommer väl på Måndag kanske.
Med tanke på när nyheten släpptes så känns det ju som att vi satt en deadline på besked från Viggo.
Att VI satt en deadline för Viggo. Men inte för JJ och Kruger, har jag svårt att tro på ( Viggos klubb har sagt efter campen. Kom hit. Troligtvis varit schyssta, att informera DIF först om vad som gäller ). Men det spelar egentligen ingen roll längre. Det viktigaste nu, är hur vi hanterar det?
antondahlback

Silly Season 2026/27

Inlägg av antondahlback »

Fast är väl troligare att man drar en deadline till Viggo snarare än till Kruger.

Kruger är i en drömvärld tänkt som en dunder 4:e center och ledare medans Viggo var tänkt att bära förstalinan. Viggo är betydligt svårare att ersätta rent spelmässigt än vad Kruger är. Även om det finns mycket Kruger bidrar med som är helt omöjligt att ersätta...
Osten östlund

Silly Season 2026/27

antondahlback skrev: 2026-07-12 13:00:12 Fast är väl troligare att man drar en deadline till Viggo snarare än till Kruger.

Kruger är i en drömvärld tänkt som en dunder 4:e center och ledare medans Viggo var tänkt att bära förstalinan. Viggo är betydligt svårare att ersätta rent spelmässigt än vad Kruger är. Även om det finns mycket Kruger bidrar med som är helt omöjligt att ersätta...
Fritt att tro vad man vill. Men har det funnits någon möjlighet att behålla Viggo. Landslagsspelare och 1 C, för en back läsk. Så tror jag ej att man pressar honom. Satt en deadline till halvtidsvilan Norge - England.

Önskar jag med kunde tro att DIF är större än NHL!
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

Känns stabilt med denna FW-sidan i mitten av Juli!

Snively-Vejdemo-Hudon
Pettersen-JJ-Gunler
Blomgren-Stockselius-Hartman
Nordmark-Salsten-Grewe
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

AlltidOavsett skrev: 2026-07-12 13:04:54 Känns stabilt med denna FW-sidan i mitten av Juli!

Snively-Vejdemo-Hudon
Pettersen-JJ-Gunler
Nordmark-Salsten-Grewe
Tänk om Gunler hoppat på Carolinas erbjudande också. 8)
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2026/27

Inlägg av captcash »

AlltidOavsett skrev: 2026-07-12 13:04:54 Känns stabilt med denna FW-sidan i mitten av Juli!

Snively-Vejdemo-Hudon
Pettersen-JJ-Gunler
Nordmark-Salsten-Grewe
Känns ingen vidare i mina ögon, lina 3+4 är ju ingenting jag vill hänga i julgranen, kombinera dem och ta "best 3" och gör en fjärde kedja av, bänka resten (så kan de bytas in/ut beroende på form). Sätt kedja 2 som 3:e lina, och ha backup för JJ som kommer lira max 50% av säsongen, dra in 3 nya forwards och bygg nya lina 1+2 av dem i kombo med snivve, vejde och hudon.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar