Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Fragglepot

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

Rutger skrev: 2026-07-12 10:10:56 Tror mer på Kruger (om han bestämmer sig för att fortsätta) än på JJ, dvs håller en hel säsong. JJ har ju i princip aldrig hållt sig skadefri en hel säsong under sin seniorkarriär.
Djurgården har säkert stressat fram ett beslut från Björk, med tanke på att marknaden ser ut som den gör och vi såklart vill få ett besked så vi istället kan ta in en annan spelare (och förhoppningsvis har vi någon på gång).
I bästa fall lånar Winnipeg ut honom (till oss) om de märker att han inte håller för en garanterad plats i NHL kommande säsong.
Ja tolkar DIFs inlägg som att utlån inte blir av. Då hamnar han troligen i AHL.
Fragglepot

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

Philly Flu skrev: 2026-07-12 07:52:21
Fragglepot skrev: 2026-07-12 07:45:37 Ja det kunde man ju räkna ut med stjärten när han blev plockad av ett skitlag som Winnipeg. Hade det varit ett stadigare lag, typ Buffalo, eller ett lag som är under rebuild, så hade han säkert kunnat stannat ett år till.

Det borde dock vara krav att ungdomarna går klart sina studier innan de åker. Får väl hoppas att varje talang vi får fram i fortsättningen är födda på hösten och inte tidigare på året.

Sedan undrar jag om Wiken satte hårt mot hårt med tanke på formuleringen ”valt att fortsätta sin karriär”. Känns som att det låg ett Camp och 9 testmatcher i luften, och Wiken satte ned foten.
Det kan ju vara så att vi har spelare med pennan i hand och ett kontrakt på bordet. Vi ville veta om Viggo spelar hela säsongen eller satsar på camp och 9 matcher. Jag tror vi har klockor i veckan.
Kanske är det så, låt oss hoppas. Tänker mest på att de har formulerat inlägget som så att detta är ”Viggos vilja”. Inte Winnipeg eller vår, vilket både säljer ut honom, samt stänger dörren för utlåningen efter camp.

Faktiskt förvånad att det blev såhär, jag trodde nog han skulle bli kvar ett år till.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Gillade verkligen Viggo. En personlig favorit! Precis som Tom Nilsson.

Trött på att förlora hjältar och börja förakta. Killen har inte ens gått klart skolan. Känner man ingen lojalitet och tacksamhet till klubben som släpper fram mig? Han sätter oss i en riktig skitsits för egoistiska syften. Alla vet att han skulle åka över 2027. Hade gjort alla glada. Win win!

Sorry Viggo, men det här är ett riktigt pissbeteende. Usel karaktär! Hoppas du fastnar i AHL med en galen kass coach.

(Även om det naturligtvis inte kommer hända)
Fragglepot

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

Vill även minnas att i KHL så spelar man ut sitt kontrakt även om man är draftad. Kan en skumrask-liga som den ha ett bättre fungerande system, så borde ju även vi ha det.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Manijock skrev: 2026-07-12 10:48:52 Gillade verkligen Viggo. En personlig favorit! Precis som Tom Nilsson.

Trött på att förlora hjältar och börja förakta. Killen har inte ens gått klart skolan. Känner man ingen lojalitet och tacksamhet till klubben som släpper fram mig? Han sätter oss i en riktig skitsits för egoistiska syften. Alla vet att han skulle åka över 2027. Hade gjort alla glada. Win win!

Sorry Viggo, men det här är ett riktigt pissbeteende. Usel karaktär! Hoppas du fastnar i AHL med en galen kass coach.

Det här kan man inte lägga på Björck, han har blivit lockad av Jets att få starta som 2a center i höst, gissar att dom har sagt att dom vill ha över honom nu och ser det som bäst för hans utveckling. inte som eklund eller frondell som skulle fått börja i AHL om dom åkte över direkt efter draften.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Silly Season 2026/27

Inlägg av Doyle 1 »

Vilken jävla mardröm o vakna till. Björck drar av egen vilja till Winnipeg. Det trodde jag fasen inte. Viggo har ju haft en egen vilja och känslan var att han ville spela i DIF kommande säsong. Så, något har ju hänt o det blev ett akutbeslut att dra eller stanna i DIF.. Handlar nu om att räddas det som räddas kan. Satsa med all våra miljonärer o företagsledare o köp loss Sörensen från Schweiz. Funkar inte snåla utan sätta allt på rött. Känns fasen krisstämpel nu efter morgonens besked.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

fryppe skrev: 2026-07-12 10:55:44
Manijock skrev: 2026-07-12 10:48:52 Gillade verkligen Viggo. En personlig favorit! Precis som Tom Nilsson.

Det här kan man inte lägga på Björck, han har blivit lockad av Jets att få starta som 2a center i höst, gissar att dom har sagt att dom vill ha över honom nu och ser det som bäst för hans utveckling. inte som eklund eller frondell som skulle fått börja i AHL om dom åkte över direkt efter draften.
Tvivlar på att Frondell som draftades som 3a och var betydligt mer fysiskt redo skulle fått börja i AHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Jim Morrison skrev: 2026-07-12 10:59:15
fryppe skrev: 2026-07-12 10:55:44

Tvivlar på att Frondell som draftades som 3a och var betydligt mer fysiskt redo skulle fått börja i AHL.
Frondell hade inte spelat SHL och VM innan, jag är ytterst tveksam att han hade fått en direkt plats till NHL som Björck nu lär få.
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Kanske ska lugna oss lite med att klandra Viggo här. Vi har ingen insyn överhuvudtaget hur det här har gått till. Om man kommer till en ny arbetsgivare som säger "vi ser gärna att du spelar här nästa säsong" då är det inte jätteenkelt att som första grej säga att man inte vill det.
DagUggla

Silly Season 2026/27

Inlägg av DagUggla »

Det är surt men har brutalt svårt att klandra Viggo.

950 000 $ per säsong och få spela i NHL med allt vad det innebär.

Tror personligen han hade vunnit på 1 säsong till hos oss förvisso.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Silly Season 2026/27

Inlägg av Doyle 1 »

Problemet är att Viggo sätter DIF i en jäkla sårbar situation för att prioritera skitlaget Winnipeg o popcorn ligan. Trodde jag inte utifrån det jag uppfattat Viggo som en genuin DIF hjälte. Jäkligt tråkigt o grymt besviken nu
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Klandrar inte junisarna för 5 öre. Klart dom vill över ifall dom får chansen. Om någon av dom eller Erik G exempelvis velat spela i DIF. Så hade dom gjort det. Det här var väntat gällande Viggo ( VM spel och skitlag som plockade honom ). Återstår att se ifall han är redo för NHL.

Att MDB har ställt krav på Viggo och hans skit klubb. Har jag svårt att tro. Men större underverk har dock skett.

Upp på benen nu DIF. Värva det bästa som går att värva nu. Be om hjälp av sponsorer/supportrar nu. Orkar inte med den här " ynkligheten " längre!
Användarvisningsbild
ken1968

Silly Season 2026/27

Inlägg av ken1968 »

Trodde DIF skulle ta ett eller två kliv framåt denna säsong, men jag är nästan mer orolig inför denna än förra, då även denna säsong enbart kommer att handla om att stanna i SHL. Tappet av Björck är gigantiskt, och kommer kosta enorm i pengar vara för att fylla luckan. ÄR mer och mer inne på att DIF juniorsatsningar bara blir kortsiktiga toppar och ingen som bygger lag för nån framtid.

När får vi tillbaka från Viggo om kanske 17 år samma gäller Eklund, Fondell, etc,, Visst blir det billiga duktiga spelare, men om man bara får ut en säsong minus junior VM, så kan man nästan vara utan, då det absolut inte bygger DIF till en framtida SM guld kandidat. Sen att NHL beter sig och snor spelare mer eller mindre gratis är faktiskt för jävligt, men som det mesta andra i samhället nu mer så handlar allt mer eller mindre bara om pengar och sig själv klubbhjärta va en stor del av idrotten förut, men den är nästan ett minne blott.
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Man kan dock ana en irritation från DIF:s sida. Att man har rubriken "går skilda vägar" samt den udda tidpunkten att publicera nyheten.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Art Vandelay skrev: 2026-07-12 11:21:59 Man kan dock ana en irritation från DIF:s sida. Att man har rubriken "går skilda vägar" samt den udda tidpunkten att publicera nyheten.
Precis. Fick förmodligen beskedet av agenten igår kväll/natt. Drog iväg det direkt. Innan " övriga media" hade gått ut med det idag.
Skriv svar