Stor eller liten, bara han gör poäng!!! Det saknas poängspelare i detta lag. Och NEJ, alla som va här förra året kommer INTE växa och göra massa poängmb81 skrev: ↑2026-07-10 08:00:58Något bra vill jag också ha men tycker inte direkt våra småväxta forwards är problemet. Viggo, Snively, Hudon och Emilio är de under 180 cm. Snarare att de småväxta är våra toppspelare.
Storlek saknas väl inte heller? Vejdemo, Hartmann, Stockselius, Nordmark, Gunler och Salsten är alla närmare 190 cm.
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Det är uttalat att han ska vara en topp-6 forward så det kommer vara en spelare man förväntar sig poäng av.Bengan08 skrev: ↑2026-07-10 08:10:23Stor eller liten, bara han gör poäng!!! Det saknas poängspelare i detta lag. Och NEJ, alla som va här förra året kommer INTE växa och göra massa poängmb81 skrev: ↑2026-07-10 08:00:58Något bra vill jag också ha men tycker inte direkt våra småväxta forwards är problemet. Viggo, Snively, Hudon och Emilio är de under 180 cm. Snarare att de småväxta är våra toppspelare.
Storlek saknas väl inte heller? Vejdemo, Hartmann, Stockselius, Nordmark, Gunler och Salsten är alla närmare 190 cm.![]()
Nä alla kommer inte växa och göra massa poäng. Men ser typ ingen av de forwards som spelade ifjol för oss göra färre poäng. Det var när jag försökte jämföra fjolårets och årets lag. Möjligen Snively som kan få svårt att nå upp i höga 39 poäng igen.
Silly Season 2026/27
Storleken har betydelse(oavsett vad pk kvinnor säger). Det såg vi mot Malmö förra veckan året där män i skägg kunde bryta ner pojkar i fjun.mb81 skrev: ↑2026-07-10 08:47:01Det är uttalat att han ska vara en topp-6 forward så det kommer vara en spelare man förväntar sig poäng av.Bengan08 skrev: ↑2026-07-10 08:10:23Stor eller liten, bara han gör poäng!!! Det saknas poängspelare i detta lag. Och NEJ, alla som va här förra året kommer INTE växa och göra massa poängmb81 skrev: ↑2026-07-10 08:00:58Något bra vill jag också ha men tycker inte direkt våra småväxta forwards är problemet. Viggo, Snively, Hudon och Emilio är de under 180 cm. Snarare att de småväxta är våra toppspelare.
Storlek saknas väl inte heller? Vejdemo, Hartmann, Stockselius, Nordmark, Gunler och Salsten är alla närmare 190 cm.![]()
Nä alla kommer inte växa och göra massa poäng. Men ser typ ingen av de forwards som spelade ifjol för oss göra färre poäng. Det var när jag försökte jämföra fjolårets och årets lag. Möjligen Snively som kan få svårt att nå upp i höga 39 poäng igen.
Storväxt poängspelare med grit tack.
Silly Season 2026/27
Överdrivet med size. Klart det kan behövas en del. Men Skellefteås var ett av de minsta lagen ifjol och var ändå överlägsna. Vi saknade snarare en hel del skills och gör väl egentligen fortfarande det.EspenK skrev: ↑2026-07-10 10:27:56Storleken har betydelse(oavsett vad pk kvinnor säger). Det såg vi mot Malmö förra veckan året där män i skägg kunde bryta ner pojkar i fjun.mb81 skrev: ↑2026-07-10 08:47:01Det är uttalat att han ska vara en topp-6 forward så det kommer vara en spelare man förväntar sig poäng av.Bengan08 skrev: ↑2026-07-10 08:10:23Stor eller liten, bara han gör poäng!!! Det saknas poängspelare i detta lag. Och NEJ, alla som va här förra året kommer INTE växa och göra massa poängmb81 skrev: ↑2026-07-10 08:00:58Något bra vill jag också ha men tycker inte direkt våra småväxta forwards är problemet. Viggo, Snively, Hudon och Emilio är de under 180 cm. Snarare att de småväxta är våra toppspelare.
Storväxt poängspelare med grit tack.
-
Tellqvist32
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2026/27
Det är sällan det finns fullständiga garantier såklart, men det hade varit skönt om känslan varit "Det här kommer bli bra" gentemot "Det kanske kan bli bra"... jag tycker det är för många frågetecken.
Helt ärligt trodde jag vi skulle stå starkare år 2 i SHL. Sedan kanske jag har fel, jag hoppas det.
Helt ärligt trodde jag vi skulle stå starkare år 2 i SHL. Sedan kanske jag har fel, jag hoppas det.
Silly Season 2026/27
Du har en sådan grym inställning till vårat representationslag och framför allt vårat damlag (syftar på ditt sarkastiska inlägg angående nyförvärvet). Fantastiskt. Du skulle inte kunna tänka dig att hålla på HV istället?
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Hellre en spelare som Espen Knutsen
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
På tal om liten så gick precis Tim Söderlund till plastklubben... blir att elda upp grabbens gamla Söderlund matchtröja nu då..
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2026/27
Helt ärligt. Hur många här inne tror du bryt sig om damlaget? Har ens sett en damlagsmatch live? Sedan var det ett skämt. Men verkar som det dåliga sommarvädret påverkar dig negativt.
Hålla på HV? Nej tack. Men däremot kan man ju ha synpunkter på att vi går in i säsong två med en på många sätt svagare och tunnare fw sida än första året men det får man inte tycka?
Silly Season 2026/27
Ja, jag kommer verkligen sakna Costmar, Brodin, Klasen, Kylington, Pulli och Palve. Poängspelare och spetsspelare som verkligen gjorde skillnad för oss….Tellqvist32 skrev: ↑2026-07-10 11:10:15 Det är sällan det finns fullständiga garantier såklart, men det hade varit skönt om känslan varit "Det här kommer bli bra" gentemot "Det kanske kan bli bra"... jag tycker det är för många frågetecken.
In Wikegård we trust!