Med tanke på Grewes situation så tror jag Stockselius kommer ta plats i fjärdekedjan. Hoppas vi kan få en lite mer spelande fjärdekedja i år. Blomgren-Salsten(Kryckan)-Stockselius skulle kännas bra.tadaa123 skrev: ↑2026-07-09 15:30:04Grewe var ju rätt mesig förra säsongen och kommer nog ha svårt att platsa i truppen, speciellt när han så vitt jag vet fortfarande är skadad också. Kommer nog behövas en retsticka!Jim Morrison skrev: ↑2026-07-09 15:27:58Det är det förstnämnda. Hamnat i en mängd slagsmål också fast det har han tonat ned de senaste två säsongerna. Men ska tydligen vara en retsticka som är rätt elak.Limp skrev: ↑2026-07-09 15:23:59Så antingen en riktigt hetsig jävel som "startar gurgel" eller en förbannat lat jävel som hakar ned motståndarna så fort han hamnar på efterkälkendiftobbe89 skrev: ↑2026-07-09 13:58:39 Ovanlig kombination med en offensiv liten back som gör mycket poäng och är spelskicklig samtidigt som man har den mängden utvisningar, riktigt trevlig kombination, ingen kan ju säga att det är en tråkig värvning iallafall, snarare tvärtom. En tråkig värvning hade varit Robin Norell.![]()
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Calgary kommer inte skicka hit Stockselius för att lita vinge i fjärde-line. Det kan jag nog lova.mb81 skrev: ↑2026-07-09 15:55:33Med tanke på Grewes situation så tror jag Stockselius kommer ta plats i fjärdekedjan. Hoppas vi kan få en lite mer spelande fjärdekedja i år. Blomgren-Salsten(Kryckan)-Stockselius skulle kännas bra.tadaa123 skrev: ↑2026-07-09 15:30:04Grewe var ju rätt mesig förra säsongen och kommer nog ha svårt att platsa i truppen, speciellt när han så vitt jag vet fortfarande är skadad också. Kommer nog behövas en retsticka!Jim Morrison skrev: ↑2026-07-09 15:27:58Det är det förstnämnda. Hamnat i en mängd slagsmål också fast det har han tonat ned de senaste två säsongerna. Men ska tydligen vara en retsticka som är rätt elak.Limp skrev: ↑2026-07-09 15:23:59Så antingen en riktigt hetsig jävel som "startar gurgel" eller en förbannat lat jävel som hakar ned motståndarna så fort han hamnar på efterkälkendiftobbe89 skrev: ↑2026-07-09 13:58:39 Ovanlig kombination med en offensiv liten back som gör mycket poäng och är spelskicklig samtidigt som man har den mängden utvisningar, riktigt trevlig kombination, ingen kan ju säga att det är en tråkig värvning iallafall, snarare tvärtom. En tråkig värvning hade varit Robin Norell.![]()
Silly Season 2026/27
Han ska spela hela säsongen hos oss. Kanske han spelar i tredje men det mest sannolika är väl fjärde. Varför skulle det vara dåligt?Knickedick skrev: ↑2026-07-09 16:44:33Calgary kommer inte skicka hit Stockselius för att lita vinge i fjärde-line. Det kan jag nog lova.mb81 skrev: ↑2026-07-09 15:55:33Med tanke på Grewes situation så tror jag Stockselius kommer ta plats i fjärdekedjan. Hoppas vi kan få en lite mer spelande fjärdekedja i år. Blomgren-Salsten(Kryckan)-Stockselius skulle kännas bra.tadaa123 skrev: ↑2026-07-09 15:30:04Grewe var ju rätt mesig förra säsongen och kommer nog ha svårt att platsa i truppen, speciellt när han så vitt jag vet fortfarande är skadad också. Kommer nog behövas en retsticka!Jim Morrison skrev: ↑2026-07-09 15:27:58Det är det förstnämnda. Hamnat i en mängd slagsmål också fast det har han tonat ned de senaste två säsongerna. Men ska tydligen vara en retsticka som är rätt elak.
Silly Season 2026/27
Äntligen!
Sami Gendron e klar.
Sami Gendron e klar.
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Det var en nyhet för mig att SKA spela hos oss hela säsongen. Hur har du fått reda på det?mb81 skrev: ↑2026-07-09 16:49:05Han ska spela hela säsongen hos oss. Kanske han spelar i tredje men det mest sannolika är väl fjärde. Varför skulle det vara dåligt?Knickedick skrev: ↑2026-07-09 16:44:33Calgary kommer inte skicka hit Stockselius för att lita vinge i fjärde-line. Det kan jag nog lova.mb81 skrev: ↑2026-07-09 15:55:33Med tanke på Grewes situation så tror jag Stockselius kommer ta plats i fjärdekedjan. Hoppas vi kan få en lite mer spelande fjärdekedja i år. Blomgren-Salsten(Kryckan)-Stockselius skulle kännas bra.tadaa123 skrev: ↑2026-07-09 15:30:04Grewe var ju rätt mesig förra säsongen och kommer nog ha svårt att platsa i truppen, speciellt när han så vitt jag vet fortfarande är skadad också. Kommer nog behövas en retsticka!Jim Morrison skrev: ↑2026-07-09 15:27:58
Det är det förstnämnda. Hamnat i en mängd slagsmål också fast det har han tonat ned de senaste två säsongerna. Men ska tydligen vara en retsticka som är rätt elak.
Jag säger inte att det är dåligt. Jag tror bara inte att Calgary ser det som den bästa positionen och isåfall platsen för honom att utvecklas till den spelaren och rollen som draftade honom till.
Silly Season 2026/27
NHL-lagen har väl blivit åtminstone lliiiiiiie bättre på att inse att det där med att härdas med AHL-brunk inte alltid är bästa alternativet för spelarnas individuella utveckling. Att lira tredje- eller fjärdeline i SHL mot tekniskt och defensivt bättre motstånd måste ju rimligtvis oftast vara bättre för de flesta yngre lirares utveckling.Knickedick skrev: ↑2026-07-09 21:04:38Det var en nyhet för mig att SKA spela hos oss hela säsongen. Hur har du fått reda på det?mb81 skrev: ↑2026-07-09 16:49:05Han ska spela hela säsongen hos oss. Kanske han spelar i tredje men det mest sannolika är väl fjärde. Varför skulle det vara dåligt?Knickedick skrev: ↑2026-07-09 16:44:33Calgary kommer inte skicka hit Stockselius för att lita vinge i fjärde-line. Det kan jag nog lova.
Jag säger inte att det är dåligt. Jag tror bara inte att Calgary ser det som den bästa positionen och isåfall platsen för honom att utvecklas till den spelaren och rollen som draftade honom till.
Men fan vet vad som händer med Stockselius. Kul om han lirar hos oss liksom.
Senast redigerad av Limp den 2026-07-09 21:37:06, redigerad totalt 1 gånger.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Detta står ju förvisso i NHL-avtalet men vet inte hur det efterföljs? Jag menar, Alfons Freij draftades i andrarundan och är 20 år. Kanske bara gäller om han ej tar plats i NHL?
När det gäller hur en spelare kan skickas från NHL-klubben till AHL eller hem till Sverige är bestämmelserna dessa:
• En spelare som blivit draftad i den 1:a rundan kan skickas till farmarligan AHL.
• Har spelaren draftats i den 2:a rundan eller senare måste spelarens svenska klubb tillfrågas först. Har spelaren inte fyllt 24 år ska han skickas hem. Den åldersgränsen var 21 år tidigare.
När det gäller hur en spelare kan skickas från NHL-klubben till AHL eller hem till Sverige är bestämmelserna dessa:
• En spelare som blivit draftad i den 1:a rundan kan skickas till farmarligan AHL.
• Har spelaren draftats i den 2:a rundan eller senare måste spelarens svenska klubb tillfrågas först. Har spelaren inte fyllt 24 år ska han skickas hem. Den åldersgränsen var 21 år tidigare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Vi ska alltså bara ha in en forward till, sen är vi klara 
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Som sagt Vinge i tredje, fjärde-line är nog inte den rollen Calgary draftade honom för. Ingen blir gladare än jag om han spelar hos oss. Men med tanke på att han i detta skedet inte ens har kontrakt med oss så skulle jag inte hoppas på för mycket.Limp skrev: ↑2026-07-09 21:30:03NHL-lagen har väl blivit åtminstone lliiiiiiie bättre på att inse att det där med att härdas med AHL-brunk inte alltid är bästa alternativet för spelarnas individuella utveckling. Att lira tredje- eller fjärdeline i SHL mot tekniskt och defensivt bättre motstånd måste ju rimligtvis oftast vara bättre för de flesta yngre lirares utveckling.Knickedick skrev: ↑2026-07-09 21:04:38Det var en nyhet för mig att SKA spela hos oss hela säsongen. Hur har du fått reda på det?mb81 skrev: ↑2026-07-09 16:49:05Han ska spela hela säsongen hos oss. Kanske han spelar i tredje men det mest sannolika är väl fjärde. Varför skulle det vara dåligt?Knickedick skrev: ↑2026-07-09 16:44:33Calgary kommer inte skicka hit Stockselius för att lita vinge i fjärde-line. Det kan jag nog lova.
Men fan vet vad som händer med Stockselius. Kul om han lirar hos oss liksom.
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Jag ska inte säga att jag är 100% säker på att min tolkning är rätt. Men eftersom Stockselius ej har kontrakt i Sverige så finns ingen klubb att tillfråga. Han kan således skickas till AHL eller den liga som Calgary finner mest lämplig.Jim Morrison skrev: ↑2026-07-09 21:36:27 Detta står ju förvisso i NHL-avtalet men vet inte hur det efterföljs? Jag menar, Alfons Freij draftades i andrarundan och är 20 år. Kanske bara gäller om han ej tar plats i NHL?
Rent teoretiskt skulle han t.o.m. kunna signa för en annan klubb i Sverige.
Och ja, generellt för spelare med kontrakt i Sverige så gäller ju bara om det blir aktuellt att skicka spelaren till AHL. Inte om han kommer att spela i NHL mer än 9 matcherna som gör att man bränner ett år på spelarens ELC. Så har jag tolkat det iaf.