Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
tadaa123
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Hoppas han kan överraska!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

mb81 skrev: 2026-07-08 10:45:28
DIF_Soldier skrev: 2026-07-08 10:34:52
DjurgårdareiNorrland skrev: 2026-07-08 10:29:37
DIF_Soldier skrev: 2026-07-08 10:24:51 Välkommen. En chansning som inte på något sätt lugnar mina nerver.

De som inte gillar negativitet kan sluta läsa HÄR.

Jag har följt DIF offseason aktivt i över 20 år. Detta är den absolut mest slätstrukna och oinspirerade silly jag nånsin har upplevt. Till och med 2006 var roligare. Jag måste tyvärr säga det. Men jag vill ju inte att det ska vara så.

Sista namnet in måste vara en kioskvältare till profil. Jag gäspar sönder.
Jag håller med.
Vi blir ju inte bättre på något sätt av den här sillyn kontra förra säsongens trupp. Saknar redan LaLeggia, Frondell och Eklund.

MDB blir inte långvarig som sportchef i den här ligan det kan vi redan nu slå fast.
Jag undrar fortfarande på vilka meriter han fick jobbet. Sports manager Hanviken räcker gott? Medelmåttig 33-årig bajen-målvakt KAN inte ha hälften av det kontaktnät som krävs.

Men men, kommande kniven mot strupen-säsong kommer avgöra allt. Geniet MDB eller nepo-grabben på djupt vatten? Vi får se.

Jag försöker verkligen ta på mig optimistbrillorna här, men på förhand har jag oerhört svårt att se att det inte som minst blir ett hejdundrande kvalspel mot Blötröven. Förmodligen där psykena sviker och respass med 0-4 eller 1-4 i matcher.
Vi kommer ändå ha ett lag i paritet med ifjol. Antagligen lite bättre. Sen kan man alltid hoppas på mer. Men det laget kom nia. Vi är väl runt play-in i år också.
Bara det att övriga lag i botten blivit mycket bättre på papperet och slagpåsen Leksand är borta. Att vara lika bra, eller dåliga, som i fjol hjälper föga. Det är kommande säsong som gäller.

LC har en oroande skadebild. Han lirar kanske runt 25 matcher, drar in sjukpenning i sin nypåskrivna "trygghet", slevar i sig hinkvis med glass och följer Brynäs från tv-soffan medan Liam gör sitt bästa 15 minuter per match. Sedan signar LC för Brynäs lagom till första kvalmatchen, ger oss fingret och garvar. Vi har dansat den här dansen förut.

Det är bara hoppas att vi har lika tur med marknaden under pågående säsong.

Nya killen är dessutom vänsterskytt? En rightare hade varit att föredra.

Uselt av DIF att skönmåla läget i texten: "tillhört organisationerna kring Toronto Maple Leafs, Anaheim Ducks, New York Rangers och Seattle Kraken."
Kring? Nämn inte föreningar han inte spelat i. Säg som det är istället: 31 år och har aldrig fått prova på NHL-spel.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Legion

Silly Season 2026/27

Inlägg av Legion »

"Vi har fler spelare klara" betyder uppenbart olika i olika familjer. Men visst, 2 myror är onekligen fler än 1 elefant.

Definitivt inte en av alla som var klara men vi får hoppas att canadicken skrämmer elefanterna.
Välkommen!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

LaLeggia hade heller aldrig fått prova på NHL-spel. Just sayin..

Svårt att sia om såklart.

Personligen tror jag Brouillard kommer bli en ny publikfavorit på hovet. Välkommen.
Spela fult
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

diftobbe89 skrev: 2026-07-08 11:04:41 LaLeggia hade heller aldrig fått prova på NHL-spel. Just sayin..

Svårt att sia om såklart.

Personligen tror jag Brouillard kommer bli en ny publikfavorit på hovet. Välkommen.
Det är inget fel i sig att inte fått spela NHL. Felet ligger i att DIF nämner NHL om en spelare som inte har fått en minut i ligan. Som om man i Laleggias fall hade skrivit "han har rört sig runt Edmontons organisation." om en femterundare 2012.

Faktiskt rätt sjukt att nämna en liga som snubben inte ens lirat i. Då kan de ju lika gärna spä på och skriva att han varit en "potentiellt OS-meriterad back" (eftersom alla kanadensiska spelare rent teoretiskt per definition är uttagningsbara till OS)

Önskar Broursan all lycka i våra färger. Vi kommer behöva det.
Säg den glädje som varar
mb81
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev: 2026-07-08 10:55:15
DIF_Soldier skrev: 2026-07-08 10:24:51 Välkommen. En chansning som inte på något sätt lugnar mina nerver.

Jag har följt DIF offseason aktivt i över 20 år. Detta är den absolut mest slätstrukna och oinspirerade silly jag nånsin har upplevt. Till och med 2006 var roligare. Jag måste tyvärr säga det. Men jag vill ju inte att det ska vara så.

Jag håller med.
Vi blir ju inte bättre på något sätt av den här sillyn kontra förra säsongens trupp. Saknar redan LaLeggia, Frondell och Eklund.

MDB blir inte långvarig som sportchef i den här ligan det kan vi redan nu slå fast.
Jag undrar fortfarande på vilka meriter han fick jobbet. Sports manager Hanviken räcker gott? Medelmåttig 33-årig bajen-målvakt KAN inte ha hälften av det kontaktnät som krävs.

Men men, kommande kniven mot strupen-säsong kommer avgöra allt. Geniet MDB eller nepo-grabben på djupt vatten? Vi får se.

Jag försöker verkligen ta på mig optimistbrillorna här, men på förhand har jag oerhört svårt att se att det inte som minst blir ett hejdundrande kvalspel mot Blötröven. Förmodligen där psykena sviker och respass med 0-4 eller 1-4 i matcher.
Vi kommer ändå ha ett lag i paritet med ifjol. Antagligen lite bättre. Sen kan man alltid hoppas på mer. Men det laget kom nia. Vi är väl runt play-in i år också.
Bara det att övriga lag i botten blivit mycket bättre på papperet och slagpåsen Leksand är borta. Att vara lika bra, eller dåliga, som i fjol hjälper föga. Det är kommande säsong som gäller.

LC har en oroande skadebild. Han lirar kanske runt 25 matcher, drar in sjukpenning i sin nypåskrivna "trygghet", slevar i sig hinkvis med glass och följer Brynäs från tv-soffan medan Liam gör sitt bästa 15 minuter per match. Sedan signar LC för Brynäs lagom till första kvalmatchen, ger oss fingret och garvar. Vi har dansat den här dansen förut.

Uselt av DIF att skönmåla läget i texten: "tillhört organisationerna kring Toronto Maple Leafs, Anaheim Ducks, New York Rangers och Seattle Kraken."
Kring? Nämn inte föreningar han inte spelat i. Säg som det är istället: 31 år och har aldrig fått prova på NHL-spel.
Löven ser väl inte jättestarka ut. En liten uppgradering mot Leksand men inte mycket. LHC har stora tapp i Kovacs, Ljungh och Bakke Olsen, ser riktigt svaga ut. Malmö kommer inte ha samma medstuds en säsong till. HV känns väl aningens bättre, största vinning att de kickat deras katastroftränare. Timrå ser riktigt svaga ut. Örebro kanske snäppet bättre men inte så imponerande heller.

Vi är inget topp-6 lag än, då krävs det att många tar stora steg men vi är knappast ett kvallag heller, då ska många floppa rejält.
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

Jag håller med.

Fast dom ljuger ju inte? Han har tillhört deras organisationer. Om du la lite mer energi på att se saker positivt så hade du inte behövt gå i taket över minsta lilla detalj.

Hela vårt lag kan drabbas av benbrott eller långtidssjukdomar också. Men det kan även resterande del av toppskiktet. Som någon precis nämnde, dom som värvat bra att förlorat lika bra eller bättre spelare. Tar man vår trupp och slår ut så har vi faktiskt tagit kliv på hela lagbygget.
In Wikegård we trust!
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Det här kan faktiskt vara en kanonvärvning. Stabil pöängproduktion över tid och en kille som inte verkar backa att stå upp för laget.
Hade förmodligen fått en del chanser i NHL om det inte vore för den modesta storleken.

Hur som helst borde vi ha mycket pengar kvar till sista forwardsvärvningen.
Bengan08

Silly Season 2026/27

Inlägg av Bengan08 »

Jag hoppas detta blir bra, såklart en chansning MEN låt oss hoppas. Gillar att han är skridskostark.
Senast redigerad av Bengan08 den 2026-07-08 11:45:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Philly Flu

Silly Season 2026/27

Inlägg av Philly Flu »

Nikolas säger: "En tävlingsinriktad tvåvägsback som bidrar med energi, hårt arbete och ledarskap varje dag. Jag är en bra skridskoåkare, trygg med pucken och skicklig på att sätta i gång spelet. Jag spelar hårt, är pålitlig i alla spelformer och gör alltid allt för att laget ska vinna".
Nu är det upp till ledarstaben att ta tillvara på dessa egenskaper och få ut detta i vårt spel.
mb81

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

Bengan08 skrev: 2026-07-08 11:42:27 Jag hoppas detta blir bra, såklart en chansning MEN låt oss hoppas. Gillar att han är skridskostark samt har lite längd/tyngd.
"Lite" längd och tyngd! :D
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Jag är väldigt positiv till denna värvning, tror han kommer vara riktigt bra!
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av tomten »

DIF_Soldier skrev: 2026-07-08 10:24:51 Välkommen. En chansning som inte på något sätt lugnar mina nerver. Backsidan på papperet klart sämre än i fjol.

Var är namnen med stort N? Sista namnet in måste vara en kioskvältare till profil. Jag gäspar sönder.

På något sjukt sätt var vi som förening mer attraktiva en division ner. Hur kan det vara?
Samma här, också följt 20+ år och känner precis likadant. Om man tittar spelare vi tappar och spelare vi får in känns det inte bra. Var länge sedan jag kände så här. Man brukar iaf ha lite positiv känsla och något namn man verkligen ser fram emot att se innan säsongen. Typ: kul att se Linkan, kul att se Hörnqvist, kul att se Sören, kul att se Thore, kul att se Landerskog, kul att se Dicken, kul att se Anton....... saknar profilerna som både är bra och kul att se. Vem har vi i år? Hudon och Viggo om han kanske stannar..

Vi saknar de stora profilerna och om det sedan börjar gå dåligt för laget kommer den här säsongen inte bli kul.

Tycker det är lite konstigt att det ser ut som det gör när Wiken sa att det var så mycket enklare att ringa spelare efter årets grundserie och att det fanns ett större intresse.
Bengan08

Silly Season 2026/27

Inlägg av Bengan08 »

mb81 skrev: 2026-07-08 11:45:23
Bengan08 skrev: 2026-07-08 11:42:27 Jag hoppas detta blir bra, såklart en chansning MEN låt oss hoppas. Gillar att han är skridskostark samt har lite längd/tyngd.
"Lite" längd och tyngd! :D
haha såg det sen och försökte ta bort den delen...oh well, hoppas han blir bra. Nu är t o m artikeln borta från hemsidan, han kanske har ändrat sig? :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Nypovich skrev: 2026-07-08 11:33:07
Jag håller med.

Fast dom ljuger ju inte? Han har tillhört deras organisationer. Om du la lite mer energi på att se saker positivt så hade du inte behövt gå i taket över minsta lilla detalj.

Hela vårt lag kan drabbas av benbrott eller långtidssjukdomar också. Men det kan även resterande del av toppskiktet. Som någon precis nämnde, dom som värvat bra att förlorat lika bra eller bättre spelare. Tar man vår trupp och slår ut så har vi faktiskt tagit kliv på hela lagbygget.
Och jag fattar inte varför du lägger energi på vad jag skriver om det sticker så jävligt i ögonen. Finns en ignore-knapp så slipper du se det.

Negativiteten som du kallar det bottnar i en djup oro för kommande säsong. Att man skönmålar en AHL-spelare till en NHL-spelare bara för att han har fått hälsa på i fikarummet bekräftar bara sjukdomsbilden; DIF är medvetna om att detta är en panikvärvning. Det är vad jag tror. Facit får vi om några månader.

Min känsla är att MDB med sin orutin förlorat varenda väsentlig förhandling och tvingats dra till med en chansning så att han kan få gå på semester.
Han landade en skadebenägen LC helt enkelt för att han kastade halva budgeten över honom, vilket LC bekräftar själv dessutom.

Tycker att MDB i uttalanden utstrålar en djup osäkerhet. Och det är inte hans fel, han gör ju sitt bästa. Här får man istället ifrågasätta Wikegårds (brist på?) omdöme. Det var ju Josefson som var påtänkt egentligen, MDB blev nödlösningen.

Har väldigt svårt att se var vi har blivit bättre.

Gunler nedköp från Eklund
Vejdemo bra, men nedköp från Frondell
Hartmann fel sida 30. Likvärdig Brodin, klart sämre när Brodin är som bäst.
Hank sämre än samtliga vi brutit med.
Brouillard nedköp från Laleggia (ska mycket till om han gör 40 pinnar)
LC likvärdig Kylington. Lika skadebenägen. Dessutom brynäsare.
Viggo osäker.
Holm nu 35 år.
Hellberg äldre.
Viggo YTTERST osäker.
Josefson, spelar han ens?
Krügers rutin borta. Om inte så är kroppen det.

Vi måste ha in en RIKTIG STJÄRNA för att ens kunna drömma om topp 10. Vi snackar nån i nivå med Bemström, och jag är rädd att inte ens det hjälper tillräckligt
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2026-07-08 12:07:19, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Skriv svar