Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Bengan08 skrev: 2026-07-03 08:21:06 Okej tack, lite detta man är rädd för, dvs att det blir århundradets chansningar denna tid på säsongen. Svårt att tro att man får in 2 nya Snively/Hudon
Fast de namn som slängs ut i media är ofta agentplacerade just för att intresset kring spelaren inte är tillräckligt stort på egen hand.

Självklart finns det många spelare som skulle vara intresserade av SHL. Ligan har ett väldigt gott rykte internationellt och lyckas du här är du i princip garanterad en ny chans i NHL, förutsatt att du fortfarande är tillräckligt ung.

Sedan finns det också spelare som Hudon och Snively som har fastnat i AHL-karusellen mellan olika organisationer och som lockas av ett nytt äventyr med större stabilitet, både på och utanför isen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

Bengan08 skrev: 2026-07-03 08:21:06
Osten östlund skrev: 2026-07-03 07:53:19 HN slänger ut Logan Brown som ett namn för SHL?

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... ogan-brown

Madhawk pratade om Rögle i en podd. Sa att ett namn som Albin Sundsvik, ev kommer få lite speltid.

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... n-sundsvik

Är många lag som söker spelare. Dom vi har varit tidiga på är LC och Gunler.

Vejdemo, Hank och Hartmann har ju samtliga velat till DIF ( vi har haft den fördelen ).
Okej tack, lite detta man är rädd för, dvs att det blir århundradets chansningar denna tid på säsongen. Svårt att tro att man får in 2 nya Snively/Hudon
Snively och Hudon kom just denna tid på året.
Boven

Silly Season 2026/27

Inlägg av Boven »

mb81 skrev: 2026-07-03 08:42:14
Osten östlund skrev: 2026-07-03 07:53:19 HN slänger ut Logan Brown som ett namn för SHL?

Madhawk pratade om Rögle i en podd. Sa att ett namn som Albin Sundsvik, ev kommer få lite speltid.

Vejdemo, Hank och Hartmann har ju samtliga velat till DIF ( vi har haft den fördelen ).
Okej tack, lite detta man är rädd för, dvs att det blir århundradets chansningar denna tid på säsongen. Svårt att tro att man får in 2 nya Snively/Hudon
Ja spelare av Snively och Hudons klass är typ bara möjliga att signa den här tiden på året.
Bengan08

Silly Season 2026/27

Inlägg av Bengan08 »

Boven skrev: 2026-07-03 09:06:46

Ja spelare av Snively och Hudons klass är typ bara möjliga att signa den här tiden på året.
Det är jag med på, men att få en sån lyckoträff som vi fick på båda dom känns osannolikt men jag har gärna fel. Kanske där våran analysavdelning visar sitt värde ?
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Bengan08 skrev: 2026-07-03 09:49:32
Boven skrev: 2026-07-03 09:06:46

Det är jag med på, men att få en sån lyckoträff som vi fick på båda dom känns osannolikt men jag har gärna fel. Kanske där våran analysavdelning visar sitt värde ?
svårt att avgöra vilka spelare som finns tillgängliga, varken Hudon eller Snivley fanns på någon lista från expressen / aftonbladet / HN förra året.
jag ser inte det som omöjligt att vi skulle kunna få samma träff på sista forwardsplatsen.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Närmare 400 free agents där borta som inte är signade. Det är ju alltid som mest aktivitet första dagen. För att sen dö ut lite mer för varje dag typ. Som sagts tidigare så kommer vi nog få vänta runt 3 veckor innan det kanske händer något här, förmodligen ännu längre.
aljb10

Silly Season 2026/27

Inlägg av aljb10 »

Logan Brown hade varit riktigt najs, är han 1a center material? Vi behöver lite storlek, murbräkor som kan kompensera för våra "kortare" fw.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

aljb10 skrev: 2026-07-03 13:20:52 Logan Brown hade varit riktigt najs, är han 1a center material? Vi behöver lite storlek, murbräkor som kan kompensera för våra "kortare" fw.
Kan ingenting om honom men av hans elitprospects att döma har han missat väldigt många matcher under sin karriär. Missade hela säsongen 23/24? Skadebenägen?

Tror man ska passa sig för sådana spelare som dessutom blir tillgängliga via media.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

I brist på annat? Så hade jag gärna sett Kylington från start denna säsongen.
Användarvisningsbild
Limp

Silly Season 2026/27

Inlägg av Limp »

Osten östlund skrev: 2026-07-03 17:21:39 I brist på annat? Så hade jag gärna sett Kylington från start denna säsongen.
En hel och frisk Kylington med en komplett försäsong i ryggen hade varit kalas!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Nypovich skrev: 2026-07-02 18:48:52
DIF_Soldier skrev: 2026-07-02 17:15:50 Vårt nyförvärv Lucas Carlsson valde enbart oss för att vi var de enda som erbjöd fyra år och duktigt med deg. I nästa andetag lämnar han gärna för NHL. Inte ett ord om oss som förening eller att han ser fram emot att spela för oss fans, men däremot ledsamt att säga nej till Brynäs.

Han har mycket att bevisa den killen. Ligger oerhört på minus hos mig just nu. (nu har jag bara läst artikeln, podden kanske reviderar min åsikt)

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -i-brynas/
… och ingen är förvånad över att du enbart har en negativ kommentar. Så du har mycket att bevisa som supporter också då?
Jag är negativ till negativa saker och positiv till positiva saker, precis som mina inlägg visar över tid. I övrigt betalar jag min medlemsavgift och övriga omkostnader och är precis som flera andra stöttande trots två degraderingar på kort tid. Nu är det föreningen som ska bevisa sig, inte vi fans.

En av nepotism tillsatt sportchef utan meriter är stark varningsflagga, därav är jag fortsatt skeptisk
Säg den glädje som varar
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

DIF_Soldier skrev: 2026-07-03 18:25:15
Nypovich skrev: 2026-07-02 18:48:52
DIF_Soldier skrev: 2026-07-02 17:15:50 Vårt nyförvärv Lucas Carlsson valde enbart oss för att vi var de enda som erbjöd fyra år och duktigt med deg. I nästa andetag lämnar han gärna för NHL. Inte ett ord om oss som förening eller att han ser fram emot att spela för oss fans, men däremot ledsamt att säga nej till Brynäs.

Han har mycket att bevisa den killen. Ligger oerhört på minus hos mig just nu. (nu har jag bara läst artikeln, podden kanske reviderar min åsikt)

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -i-brynas/
… och ingen är förvånad över att du enbart har en negativ kommentar. Så du har mycket att bevisa som supporter också då?
Jag är negativ till negativa saker och positiv till positiva saker, precis som mina inlägg visar över tid. I övrigt betalar jag min medlemsavgift och övriga omkostnader och är precis som flera andra stöttande trots två degraderingar på kort tid. Nu är det föreningen som ska bevisa sig, inte vi fans.

En av nepotism tillsatt sportchef utan meriter är stark varningsflagga, därav är jag fortsatt skeptisk
Jag, och flera andra, har ändå reagerat på din negativa ton över tid. Att du gnäller och skäller över att en spelare vill till Nhl visar väl ändå hur pass enkelt det är för dig att va ”kritisk”. Säg en spelare under 35 som skulle tacka nej till ett envägskontrakt där. Har man spelat så pass bra i Shö, då är man värd det.
In Wikegård we trust!
Skriv svar