Blir inte förvånad om han gör det. Inte fått så många chanser hos oss och verkar inte ingå i planerna för nästa säsong. Trist.DJUU1891 skrev: ↑2026-07-01 12:56:27 Arvid Drott draftad av Medicine Hat Tigers i CHL. Betyder det att han åker över dit eller hur funkar det med CHL?
https://chl.ca/whl-tigers/article/2026- ... aft-recap/
Silly Season 2026/27
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Synd om vi tappar honom. Av det lilla man såg av honom i A-laget så tycker jag att han såg fin ut.Jim Morrison skrev: ↑2026-07-01 13:17:32Blir inte förvånad om han gör det. Inte fått så många chanser hos oss och verkar inte ingå i planerna för nästa säsong. Trist.DJUU1891 skrev: ↑2026-07-01 12:56:27 Arvid Drott draftad av Medicine Hat Tigers i CHL. Betyder det att han åker över dit eller hur funkar det med CHL?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Klubbarna brukar kolla läget med spelarna innan dom draftar, om det finns intresse. Så i regel brukar det innebära att dom åker, ja.DJUU1891 skrev: ↑2026-07-01 12:56:27 Arvid Drott draftad av Medicine Hat Tigers i CHL. Betyder det att han åker över dit eller hur funkar det med CHL?
Expert.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Ofta är det NHL-klubben de är draftade av som ligger bakom.DJUU1891 skrev: ↑2026-07-01 12:56:27 Arvid Drott draftad av Medicine Hat Tigers i CHL. Betyder det att han åker över dit eller hur funkar det med CHL?
Ett sätt att hålla alla utvecklingsvägar öppna efter att NHL-klubben fått en chans att utvärdera spelaren på deras Camp.
Om klubben skulle anse att spel i Nordamerika skulle vara den väg de anser bäst för Drott.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Han fick rätt då. Var fortfdarande tillräckligt het på marknaden för att få avtal. Trots i princip ett helt år i AHL.
Expert.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Ett varmt Los Angeles med betydligt högre lön eller ett lite kyligare Stockholm. För en spelare som närmar sig slutet av karriären är det kanske inte världens svåraste val.
Jag är heller inte särskilt förvånad över att han får nytt kontrakt. Han var trots allt en av AHL:s bästa backar förra säsongen och känns som en perfekt breddback att ha i en NHL-organisation.
Samtidigt tycker jag att Erik varit ovanligt öppen och ärlig kring sina intentioner, särskilt jämfört med vissa andra spelare som nämnts i tråden. Han har hela tiden sagt att så länge NHL-klubbar vill ha honom kommer han spela där. Han har aldrig lovat DIF något, utan snarare varit tydlig med att han gärna kommer hem när den dagen väl är kommen – om han fortfarande är välkommen.
Jag är heller inte särskilt förvånad över att han får nytt kontrakt. Han var trots allt en av AHL:s bästa backar förra säsongen och känns som en perfekt breddback att ha i en NHL-organisation.
Samtidigt tycker jag att Erik varit ovanligt öppen och ärlig kring sina intentioner, särskilt jämfört med vissa andra spelare som nämnts i tråden. Han har hela tiden sagt att så länge NHL-klubbar vill ha honom kommer han spela där. Han har aldrig lovat DIF något, utan snarare varit tydlig med att han gärna kommer hem när den dagen väl är kommen – om han fortfarande är välkommen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Odds på Erik och Glenn hos oss 27/28?
Silly Season 2026/27
Fan ska vi med Glenn till ?
-
Knickedick