Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
rikkard

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av rikkard »

"Micke" ligger klart sist i vår plus/minus liga, så jag vet inte om det är hans defensiva kvalitéer som hindrar honom från att lyckas. Det känns mer och mer som en floppvärvning. han borde kunna producera betydligt mer än det här.

Andreas Holmqvist har överaskat positivt. Det finns dock en betydande risk att han kommer att slarva mer från den dagen han erbjuds ett längre kontrakt.

Jag tror dock på båda bröderna på sikt. Det är spelare som kan vara skillnad mellan kvart- och semifinal spel.

Vi måste börja att bygga upp en ny stomme i laget och satsa långsiktigt. Inte bara på att försöka att nå slutspel, utan även ha en ärlig chans att gå hela vägen. Jag tror att båda de spelarna kan vara en del i den strategien. Om vi dessutom bygger på med offensivt skicklig center, en eller två målskyttar, några defensiva backar och en ny förstemålvakt, så kan vi defentivt vara med om strida längre fram om två-tre år.

Tyvärr känns det som att vi har sökt kortsiktiga lösningar för att rädda kontraktet åre efter år, istället för att målinriktat bygga ett lag för framtiden. Av dagens trupp kommer inte speciellt många att finnas kvar nästa år.

Vi behöver hitta lite kreativa lösningar för att fortsätta framåt. Varför inte inleda ett officiellt samarbete med en klubb i allsvenskan, där våra juniorer får luftas med jämna mellanrum (jag vet att vi har ett inofficiellt samarbete med Almtuna, men hade istället föredragit ett samarbete med Huddinge) och ett samarbete med en NHL-klubb varifrån vi kan låna spelare som ännu inte är redo för NHL eller som av olika anledningar inte får tillräckligt mycket speltid i organisationen.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Sen kan man ju kolla på vilka lines de olika spelarna matchas emot. Eftersom Michael nu är en defensiv center så matchas han, vad jag sett, rätt ofta mot motståndarnas förstalinor.
Vipul

Inlägg av Vipul »

Thomas Johansson klar för Mjölby Hockey;)
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av alskar_dif »

Vi borde värva per ledin :D
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

alskar_dif skrev:Vi borde värva per ledin :D
Snäääälla, säg inte att det är ännu en "Smurf02".
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

Highwind skrev:Michael har aldrig varit en poängkung utan är en stor och stark skicklig defensiv center. Mitt intryck är att han brister i det offensiva spelet för att han främst tänker hemåt. Rätta mig om jag har fel. Jag gillar iaf Micke.

Ja det stämmer!

Btw,gillar också micke !Härlig fysisk spelare!!bra denfensiv !
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

Struten skrev:

Va menar du ? :D

Per ledin skulle vara härlig o se i DIF..
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

alskar_dif skrev:
Struten skrev:

Va menar du ? :D

Per ledin skulle vara härlig o se i DIF..
Nä det va en som registrerade sig här inne som "Smurf02" och bara spammade och skrev förslag på namn som aldrig kommer hamna i DIF eller ens elitserien.

Visst skulle han vara härlig och se i djurgårdströjan men det kommer (vad jag tror) aldrig att hända.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Då kan vi lika gärna värva André "bambi på hal is" mattson
DIF <3
Vipul

Inlägg av Vipul »

Eller jesper björk;)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Ursäkta men jämför ni Per Ledin med André Mattson och Jesper Björck? :? Ni kan inte vara allvarliga. Skulle vi få en möjlighet att värva Ledin eller om han skulle vilja komma så skulle iaf jag ta emot honom med öppna armar. Säga vad man vill om hans spelstil men den är så jävla sällsynt i Sverige att det vore rent av fantastiskt ifall han skulle spela för oss. Han är dessutom en målskytt. Vilket är sällsynt i Djurgården :)

Jag tror dock inte att det är särskilt troligt eftersom han verkar vara landsortstypen och inte den där riktiga stockholmaren.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Värva en kärring?

Aldrig att jag vill se Ledin i Djurgårdströjan.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Per Ledin vill jag se i DIF-tröjan lika mycket som jag vill se Daniel Fernholm i den.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

En liten fråga? Vad har Ledin gjort för att bli så hatad? Är det händelsen med Oduya eller hans uttalande till Salo eller måldomaren? Jag tror helt enkelt att Ledin är hatad för att han är bra på det han gör. Retar gallfeber på alla som har med motståndarlagen att göra. Jag hatar också Ledin när vi möter det lag han spelar i. Därför skulle iaf inte jag ha något emot att ha honom i mitt lag.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Det är väl den fula spelstilen och allt struntprat som gjort att många hatar Ledin. Killar med hård och tuff spelstil har inte jag något emot. Men spelare som gör de lite farligare grejerna, kanske rentav lite fega sakerna, typ Per-Anton Lundström, ser i alla fall inte jag gärna i DIF.
Låst