Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Bengan08
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Bengan08 »

Mattias_87 skrev: 2026-06-05 15:07:57 Marknaden känns ganska död efter intervjun med Due-Boje. Lär väl bli två nya Hudon och Snively i slutet på sommaren.
tar gärna 2 i samma kaliber som dom :D
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev: 2026-06-05 10:47:44
Felix.32 skrev: 2026-06-05 10:24:45 Mattias person i expressens sillychatt:
-Det blir nog ingen Erik Gustafsson i djurgården, nej. De har räknat bort honom då ha avser fortsätta där borta.

-En toppcenter, en ytterforward. Samt en topp 4 back. Noel Gunler presenteras här snart längre fram.

Även på frågan om det blir gunler + 3 spelare, så svarar han "Ja, det är så jag har förstått det i alla fall.
Som jag sa. Gunler+3. Men spännande att vi verkar gå för en toppcenter. Josef som fjärde?

Hudon-Björck-Ny
Snively-Ny-Gunler
Emilio-Vejdemo-Blomgren
Salsten-Josef-Grewe
Nordmark/Hank
Tror inte vejdemo kommer hit för att spela tredje.

Hudon Björk Ny
Snively Vejdemo Gunler
Salsten Ny Blomgren
Emilio Josef Hank/Grewe
Nordmark

Bredd har vi så det räcker i alla fall. Spännande att se om Salsten och Emilio exploderar i självförtroende efter vm.
daaviid

Silly Season 2026/27

Inlägg av daaviid »

EspenK skrev: 2026-06-05 15:51:30
mb81 skrev: 2026-06-05 10:47:44
Felix.32 skrev: 2026-06-05 10:24:45 Mattias person i expressens sillychatt:
-Det blir nog ingen Erik Gustafsson i djurgården, nej. De har räknat bort honom då ha avser fortsätta där borta.

-En toppcenter, en ytterforward. Samt en topp 4 back. Noel Gunler presenteras här snart längre fram.

Även på frågan om det blir gunler + 3 spelare, så svarar han "Ja, det är så jag har förstått det i alla fall.
Som jag sa. Gunler+3. Men spännande att vi verkar gå för en toppcenter. Josef som fjärde?

Hudon-Björck-Ny
Snively-Ny-Gunler
Emilio-Vejdemo-Blomgren
Salsten-Josef-Grewe
Nordmark/Hank
Tror inte vejdemo kommer hit för att spela tredje.

Hudon Björk Ny
Snively Vejdemo Gunler
Salsten Ny Blomgren
Emilio Josef Hank/Grewe
Nordmark

Bredd har vi så det räcker i alla fall. Spännande att se om Salsten och Emilio exploderar i självförtroende efter vm.
Så du menar att den där toppcentern som nämndes ska lira i tredje?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

EspenK skrev: 2026-06-05 15:51:30 Tror inte vejdemo kommer hit för att spela tredje.

Hudon Björk Ny
Snively Vejdemo Gunler
Salsten Ny Blomgren
Emilio Josef Hank/Grewe
Nordmark

Jag tycker att vi ska bygga laget kring tre kedjor som kan producera offensivt. Var spelarna står på pappret är mindre viktigt – kedjorna bör matchas ganska jämnt, medan vissa spelare får större ansvar och mer istid i powerplay.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
aljb10
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av aljb10 »

Vart har vi våra toppvärvningar som Marcus Johansson? Det börjar bli dags Mika..
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Tellqvist32 »

aljb10 skrev: 2026-06-05 17:56:46 Vart har vi våra toppvärvningar som Marcus Johansson? Det börjar bli dags Mika..
Marcus Johanasson är ju 36 bast, tjänade 800 000 dollar och hade utgående kontrakt. Han kommer inte få något stort kontrakt igen där borta.

Mika har 8 500 000 dollar/år fram till 2030.

Går inte att jämföra. Mika kommer troligtvis aldrig "hem" och gör han det är 37 bast som tidigast.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Lagbygget känns dystert och uppgivet. Due B skickar ut floskler och verkar inte nöjd. Två forwards en back ska in.
DIFTV försöker håglöst tigga att folk ska köpa biljetter. Man gör innehåll bara för att sälja biljetter. Två klipp på tre månader - då ska de ha nåt från fansen. Skamlöst, verklighetsfrånvänd marknadsföring som minsta barn ser rätt igenom

Det lutar starkt åt ännu en vända i HA.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2026-06-05 19:11:57, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

DIF_Soldier skrev: 2026-06-05 19:05:59 Lagbygget känns dystert och uppgivet. Due B skickar ut floskler och verkar inte nöjd. Två forwards en back ska in.
DIFTV försöker håglöst tigga att folk ska köpa biljetter. Man gör innehåll bara för att sälja biljetter. Två klipp på tre månader - då ska de ha nåt från fansen. Skamlöst, verklighetsfrånvänt

Om negativitet hade ett ansikte. Tyvärr det enda jag uppfattade av ditt inlägg…
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Nypovich skrev: 2026-06-05 19:11:40
DIF_Soldier skrev: 2026-06-05 19:05:59 Lagbygget känns dystert och uppgivet. Due B skickar ut floskler och verkar inte nöjd. Två forwards en back ska in.
DIFTV försöker håglöst tigga att folk ska köpa biljetter. Man gör innehåll bara för att sälja biljetter. Två klipp på tre månader - då ska de ha nåt från fansen. Skamlöst, verklighetsfrånvänt

Du får gärna argumentera för vad som lutar åt det positiva med tanke på den senaste uppdateringen. Tycker det låter som att DIF famlar. Ser du någon glädje?
Säg den glädje som varar
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2026/27

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Men har han fel?

Lagbygget just ju är otroligt svagt, och angående media har han ju rätt också. På MDB låter det som om marknaden är död? Känns otroligt konstigt med tanke på att det är Juni. Fattar att man kan tycka det i Februari innan fönstret stänger men den här tiden på året är när han ska skina, det är hans tid.
Har noll förtroende för MDB såhär långt, han har mycket att bevisa. Känns inte alls redo för uppdraget tyvärr.

Tycker allt vi bör vara oroliga.
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

DIF_Soldier skrev: 2026-06-05 19:15:18

Du får gärna argumentera för vad som lutar åt det positiva med tanke på den senaste uppdateringen. Tycker det låter som att DIF famlar. Ser du någon glädje?
Av dom spelarna vi förlorat, vem är bättre än Vejdemo? Vem av, Renen, Costmar, Pulli, Palve osv hade du velat fortsätta bygga laget kring? Är Carlsson en dålig värvning enligt dig? Är Frondell och Eklund katastrof att vi tappar? Men framförallt, det som det skrikits mest om, inlägg, är helt plötsligt tiggeri?

Du som skrev att det va dystert och uppgivet, mer du som får förklara varför det är så….
In Wikegård we trust!
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2026-06-05 19:17:30

Men har han fel?

Lagbygget just ju är otroligt svagt, och angående media har han ju rätt också. På MDB låter det som om marknaden är död? Känns otroligt konstigt med tanke på att det är Juni. Fattar att man kan tycka det i Februari innan fönstret stänger men den här tiden på året är när han ska skina, det är hans tid.
Har noll förtroende för MDB såhär långt, han har mycket att bevisa. Känns inte alls redo för uppdraget tyvärr.

Tycker allt vi bör vara oroliga.
För att vi satt lugnt förra året och lyckades värva en sån som Hudon? Tack vare deras sportchefsjobb kom vi på nionde plats och spelade åttondel.

När blir folk nöjda? När vi har kört en 52-0 serie?
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Oj oj oj. Marcus Johansson som nyss gjorde 49 poäng på 75 matcher i Minnesota.

No pressure MDB (eller resten av ligan för den delen)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Lyssnade precis klart på hockeypuls podden med Kruger, jag tycker det låter som att han kommer spela nästa säsong.
tadaa123

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

fryppe skrev: 2026-06-05 20:21:27 Lyssnade precis klart på hockeypuls podden med Kruger, jag tycker det låter som att han kommer spela nästa säsong.
Har du en länk?
Skriv svar