Silly Season 2026/27
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Wiken har uttalat att vi ska ta steg framåt.
Det kommer således komma in ett par tunga pjäser.
Jag blir inte förvånad om någon av Sörensen, Nylander eller EG presenteras inom kort.
Målvaktssidan är förstärkt.
Kommer EG eller motsvarande är backsidan förstärkt.
Lurigast är forwardssidan då Björkens vara eller inte vara kommer avgöra mycket.
Stannar han och vi kan landa typ Sörensen då börjar det se riktigt bra ut. Inget guldlag direkt, men ett lag som ska utmana om top 6.
Det kommer således komma in ett par tunga pjäser.
Jag blir inte förvånad om någon av Sörensen, Nylander eller EG presenteras inom kort.
Målvaktssidan är förstärkt.
Kommer EG eller motsvarande är backsidan förstärkt.
Lurigast är forwardssidan då Björkens vara eller inte vara kommer avgöra mycket.
Stannar han och vi kan landa typ Sörensen då börjar det se riktigt bra ut. Inget guldlag direkt, men ett lag som ska utmana om top 6.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
Silly Season 2026/27
Känner fortfarande att om spelet bakifrån utvecklats och sätter sig så borde mycket falla på plats för forwards också. Det vi sett har ju naturligtvis Kimby, Honken och Putte också observerat.
Vi kan ju inte gå in en säsong till med att bara slå sarg ut och dumpa puck och OM vi är kreativa inte slår puckarna helt galet. Vi borde ha tillräckligt med skicklighet på pappret att klara det.
Enda sura att vi kommer ha ännu fler som ska "spela in sig en säsong" för att anpassa sig till stor rink igen... fan, tänk om alla kunde vara som Snively och Hudon som bara anpassade sig i princip direkt.
Vi kan ju inte gå in en säsong till med att bara slå sarg ut och dumpa puck och OM vi är kreativa inte slår puckarna helt galet. Vi borde ha tillräckligt med skicklighet på pappret att klara det.
Enda sura att vi kommer ha ännu fler som ska "spela in sig en säsong" för att anpassa sig till stor rink igen... fan, tänk om alla kunde vara som Snively och Hudon som bara anpassade sig i princip direkt.
- Art Vandelay
Silly Season 2026/27
Fattar inte varför ens Sörensen diskuteras. Han sa ju i en intervju nyligen att han ska bestämma sig för var han ska spela från och med hösten 2027.
- DIF_Soldier
Silly Season 2026/27
Därför att de som är döende av törst till slut dricker saltvattenArt Vandelay skrev: ↑2026-05-30 21:33:41 Fattar inte varför ens Sörensen diskuteras. Han sa ju i en intervju nyligen att han ska bestämma sig för var han ska spela från och med hösten 2027.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2026/27
För att vissa har lärt sig att vad folk säger i intervjuer och andra uttalanden inte alltid stämmer med verkligheten, speciellt när det kommer till politiker och sportpersoner. Det enda den där intervjun gör är att sänka sannolikheten för att det faktiskt blir blir så denna sommar.Art Vandelay skrev: ↑2026-05-30 21:33:41 Fattar inte varför ens Sörensen diskuteras. Han sa ju i en intervju nyligen att han ska bestämma sig för var han ska spela från och med hösten 2027.
Själv blir jag oftast förbluffad över de som irriterar sig på att folk diskuterar spelare in som man själv finner osannolika. Nu är det här på inget sätt riktat mot dig för det har jag inte skapat mig en uppfattning om än men oftast beror det på att man saknar förmågan att ta ett steg bort från vad man själv anser och sen därifrån kunna hålla en konstruktiv diskussion om själva sakfrågan.
Silly Season 2026/27
Hade trott och hoppats på att vi skulle haft någon värvning klar från en SHL-konkurrent med utgående kontrakt att presentera direkt när säsongen var över. Det känns lite som ett strategiskt misslyckande att så inte är fallet, framförallt med tanke på att vi hamnar högt i listan över klubbar som andra spelare vill spela i. Nu tvingas vi kämpa för att hitta toppspelare på samma sätt som vi gjorde förra säsongen vid den här tiden. Känns som att vi spelat bort en del av vår fördel med att vara SHL-klubb. Vi är naturligtvis i ett mycket bättre läge än vi var vid samma tid som förra året, men det kunde ha varit ännu bättre.
- Philly Flu
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Fast Vejdemo kom ju från en SHL-konkurrent och kontraktet gick väl ut i.o.m. att de åkte ur. Kanske inte helt vad du menade.rikkard skrev: ↑2026-05-31 08:10:48 Hade trott och hoppats på att vi skulle haft någon värvning klar från en SHL-konkurrent med utgående kontrakt att presentera direkt när säsongen var över. Det känns lite som ett strategiskt misslyckande att så inte är fallet, framförallt med tanke på att vi hamnar högt i listan över klubbar som andra spelare vill spela i. Nu tvingas vi kämpa för att hitta toppspelare på samma sätt som vi gjorde förra säsongen vid den här tiden. Känns som att vi spelat bort en del av vår fördel med att vara SHL-klubb. Vi är naturligtvis i ett mycket bättre läge än vi var vid samma tid som förra året, men det kunde ha varit ännu bättre.
Silly Season 2026/27
Leksand var inte i SHL längre då. Liam Pettersson gjorde dock det.
Silly Season 2026/27
Det blir ju lite ”första bästa” också. Vi har ju redan stommen och behöver spets, vilket absolut inte fanns. Även om det fanns så var det troligtvis inte rätt profil för oss, typ Puistola. Så vet inte vad vi skulle förstärkt med som gör vårt lag bättre och som vi själva inte ha o exempelvis junisar.Philly Flu skrev: ↑2026-05-31 08:53:16Fast Vejdemo kom ju från en SHL-konkurrent och kontraktet gick väl ut i.o.m. att de åkte ur. Kanske inte helt vad du menade.rikkard skrev: ↑2026-05-31 08:10:48 Hade trott och hoppats på att vi skulle haft någon värvning klar från en SHL-konkurrent med utgående kontrakt att presentera direkt när säsongen var över. Det känns lite som ett strategiskt misslyckande att så inte är fallet, framförallt med tanke på att vi hamnar högt i listan över klubbar som andra spelare vill spela i. Nu tvingas vi kämpa för att hitta toppspelare på samma sätt som vi gjorde förra säsongen vid den här tiden. Känns som att vi spelat bort en del av vår fördel med att vara SHL-klubb. Vi är naturligtvis i ett mycket bättre läge än vi var vid samma tid som förra året, men det kunde ha varit ännu bättre.
In Wikegård we trust!
Silly Season 2026/27
Det är rätt svårt att värva från andra shl-klubbar. Sällan spelare byter klubb om de inte är lite misslyckade hos sin nuvarande. Känslan är många som byter internt också är importer.
Jag tror vi skulle ha mycket svårare att värva en 24 årig Noel Gunler som spelar i en andra/tredjekedja i exempelvis Luleå än från AHL.
Jag tror vi skulle ha mycket svårare att värva en 24 årig Noel Gunler som spelar i en andra/tredjekedja i exempelvis Luleå än från AHL.
- Art Vandelay
Silly Season 2026/27
Jag håller med om att det ofta är så att saker sägs utåt och att verkligheten kanske är någon annan. Just Sörensen finner jag väldigt osannolik eftersom han har ett år kvar på ett kontrakt som förmodligen är väldigt välbetalt. Varför skulle han ge upp det? Dessutom säger han i intervjun att hans barn ska börja gymnasiet om ett år. Därför kommer han ändå bli tvungen att flytta om ett år om han nu vill att han ska gå i svensk skola.JTB1973 skrev: ↑2026-05-31 08:01:43För att vissa har lärt sig att vad folk säger i intervjuer och andra uttalanden inte alltid stämmer med verkligheten, speciellt när det kommer till politiker och sportpersoner. Det enda den där intervjun gör är att sänka sannolikheten för att det faktiskt blir blir så denna sommar.Art Vandelay skrev: ↑2026-05-30 21:33:41 Fattar inte varför ens Sörensen diskuteras. Han sa ju i en intervju nyligen att han ska bestämma sig för var han ska spela från och med hösten 2027.
Själv blir jag oftast förbluffad över de som irriterar sig på att folk diskuterar spelare in som man själv finner osannolika. Nu är det här på inget sätt riktat mot dig för det har jag inte skapat mig en uppfattning om än men oftast beror det på att man saknar förmågan att ta ett steg bort från vad man själv anser och sen därifrån kunna hålla en konstruktiv diskussion om själva sakfrågan.
- Art Vandelay
Silly Season 2026/27
Jag hade hoppats på Weissbach från Frölunda men nu läste jag att han ryktas till KHL(!). En människa med dom värderingarna behöver vi inte i DIF.mb81 skrev: ↑2026-05-31 10:22:33 Det är rätt svårt att värva från andra shl-klubbar. Sällan spelare byter klubb om de inte är lite misslyckade hos sin nuvarande. Känslan är många som byter internt också är importer.
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Liam Pettersson kom ju inte från SHL. Han kom för att han inte fick chansen i SHL och för att hans chanser att få spela i SHL ansågs större hos oss.
Jag har även läst att Marcus Sörensens agent har sagt att Marcus är öppen för att höra förslag.