Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
SkallePer
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av SkallePer »

Användarvisningsbild
Ohddan

Silly Season 2026/27

Inlägg av Ohddan »

Skööööönt. Vart orolig att Wessner inte skulle ha någon plats!
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Silly Season 2026/27

Inlägg av John Terry »

Den där Wessner. Är det en spelare som ryktas till DIF? Låter bekant.
Boven

Silly Season 2026/27

Inlägg av Boven »

Från ett Björklöven forum där det sprids en artikel från någon lokal blaska kallad VK:

" Efter 4 säsonger i NHL och San Jose sharks återvände Marcus Sörensen till Sverige och Djurgården inför säsongen 2021/2022 - då han stod för 20+24 poäng när klubben åkte ner till hockeyallsvenskan.

34-åringen tog då steget till den schweiziska högsta ligan och Fribourg-Gottéron där han, tillsammans med Wallmark, spelat sin hockey sedan dess - och fick kröna senaste säsongen med ett guld.

Han har ett år kvar på kontraktet, men uppgifter till Sporten gör gällande att Björklöven trots det är intresserad av hans underskrift redan till kommande säsong.

För att det ska ske krävs det dock att en del klaffar, och när Sporten når Sörensen agent Alexander Deilert säger han såhär: Han är absolut öppen för att höra förslag, men han har ett kontrakt. Så det är ingenting vi fokuserar på just nu."

Lövarna verkar helt övertygade om att det är en tidsfråga innan Sörensen presenteras för dom.
Fet chans säger jag.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Boven skrev: 2026-05-27 15:35:46 Från ett Björklöven forum där det sprids en artikel från någon lokal blaska kallad VK:

" Efter 4 säsonger i NHL och San Jose sharks återvände Marcus Sörensen till Sverige och Djurgården inför säsongen 2021/2022 - då han stod för 20+24 poäng när klubben åkte ner till hockeyallsvenskan.

34-åringen tog då steget till den schweiziska högsta ligan och Fribourg-Gottéron där han, tillsammans med Wallmark, spelat sin hockey sedan dess - och fick kröna senaste säsongen med ett guld.

Han har ett år kvar på kontraktet, men uppgifter till Sporten gör gällande att Björklöven trots det är intresserad av hans underskrift redan till kommande säsong.

För att det ska ske krävs det dock att en del klaffar, och när Sporten når Sörensen agent Alexander Deilert säger han såhär: Han är absolut öppen för att höra förslag, men han har ett kontrakt. Så det är ingenting vi fokuserar på just nu."

Lövarna verkar helt övertygade om att det är en tidsfråga innan Sörensen presenteras för dom.
Fet chans säger jag.
Hybris
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2026/27

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Boven skrev: 2026-05-27 15:35:46 Från ett Björklöven forum där det sprids en artikel från någon lokal blaska kallad VK:

Fet chans säger jag.
HAHAHAAHHAH
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2026/27

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

John Terry skrev: 2026-05-27 14:39:23 Den där Wessner. Är det en spelare som ryktas till DIF? Låter bekant.
Logga ut från forumet och signa Sörensen :wink:
Bengan08

Silly Season 2026/27

Inlägg av Bengan08 »

Snälla säg att Wiken redan räknat med Gunler och att det är Gunler +3. Dvs en back och 2 spetsforwards till, annars är ju laget sämre än förra året oavsett, och då har vi ändå fått vara med från början!
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

Bengan08 skrev: 2026-05-27 20:33:59 Snälla säg att Wiken redan räknat med Gunler och att det är Gunler +3. Dvs en back och 2 spetsforwards till, annars är ju laget sämre än förra året oavsett, och då har vi ändå fått vara med från början!
Blir man sämre om man tar in Gunler på 1-2 forwards som är bättre än Eklund/Frondell? Efter dom har vi ju inte förlorar nämnvärt direkt…

Plus en spetsback.
In Wikegård we trust!
Bengan08

Silly Season 2026/27

Inlägg av Bengan08 »

I mitt tycke ja, Frondell gör ändå 20 mål i SHL, följer upp det med en okej insats i Chicago och nu VM. Så ja, jag vill hävda det
Rutger

Silly Season 2026/27

Inlägg av Rutger »

Nypovich skrev: 2026-05-27 21:03:19
Bengan08 skrev: 2026-05-27 20:33:59 Snälla säg att Wiken redan räknat med Gunler och att det är Gunler +3. Dvs en back och 2 spetsforwards till, annars är ju laget sämre än förra året oavsett, och då har vi ändå fått vara med från början!
Blir man sämre om man tar in Gunler på 1-2 forwards som är bättre än Eklund/Frondell? Efter dom har vi ju inte förlorar nämnvärt direkt…

Plus en spetsback.
Behöver ju minst 2 st spetsforwards, och då räknar jag inte Gunler som en spetsforward. Plus (helst) 2 st spetsbackar till.
Hittills har det ju inte hänt sådär jättemycket på värvningsfronten som gör så att man känner sig trygg inför nästa säsong. Men visst, 27 maj förra året presenterade vi Jesse Ylönen, och därefter presenterades flera värvningar till (även om flera av dem redan hade ryktas att komma till oss innan).
mb81

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

Bengan08 skrev: 2026-05-27 21:53:00 I mitt tycke ja, Frondell gör ändå 20 mål i SHL, följer upp det med en okej insats i Chicago och nu VM. Så ja, jag vill hävda det
Men om man ska jämföra om vi blir ett bättre lag i år jämfört med förra året får vi ändå ta hur spelarna presterade ifjol och inte var de är nu i karriären. Frondell och Eklund är som jag varit inne på några av våra största talanger och även om de var riktigt bra så blev det ändå "bara" 28 och 24 poäng från dessa killar. Frondells 20 baljor kan bli svårt att ersätta men vi är inte färdiga än heller. Annars har vi inte tappat något av värde direkt bland forwardsen. Tror Gunler och Vejdemo kommer ligga på runt Frondell och Eklunds produktion. Sen behövs det någon mer spets såklart och utveckling av nuvarande trupp för vi ska kunna ta steg jämfört med senaste säsongen.
Foppas78

Silly Season 2026/27

Inlägg av Foppas78 »

Gissar att det blir Gunler + 1 spetsforward och 1 back till. Oavsett hur många och vilka fler det blir så är jag faktiskt mer oroad över tränarkonstellationen. Har haft svårt att tydligt se deras spelidé i 5 mot 5 faktiskt. Hoppas verkligen vi kommer få se mer fart på backsidan och därmed fler alternativ på uppspelen. Hade älskat att få tillbaka någon som Pontus Johansson men han drar väl till NHL nu och den backtypen växer inte direkt på träd.
Användarvisningsbild
GabE

Silly Season 2026/27

Inlägg av GabE »

Fick detta på mejlen (Medlemsbrevet)

- Sedan den 1 maj har vi samlat all vår kommunikation internt, och just nu arbetar vi med att bygga ett helt nytt kommunikationsteam. Det har märkts i våra kanaler där tempot har varit något långsammare under en period. Men bakom kulisserna har flera rekryteringar och satsningar genomförts. Vårt mål är tydligt: mer närvaro, mer innehåll och en förbättrad nyhetsbevakning för alla Djurgårdare. Du kommer att märka av dessa förändringar betydligt mer under de kommande månaderna.

- Herrlagets lagbygge börjar nu ta form. Bland de spelare som finns kvar från förra säsongen har vi adderat tunga pjäser, både poäng- och spelmässigt, i form av Lukas Vejdemo, Lucas Carlsson, Liam Pettersson och Henrik Eriksson. Fler förstärkningar är dessutom på väg. Det väcker nyfikenhet – vilka fler spelare kan det bli
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

Bengan08 skrev: 2026-05-27 21:53:00 I mitt tycke ja, Frondell gör ändå 20 mål i SHL, följer upp det med en okej insats i Chicago och nu VM. Så ja, jag vill hävda det
Skrev fortfarande att vi skulle ersätta Frondell med en senior som är bättre. Han och Eklund var ju inga frälsare direkt. Vejdemo ersätter ju både Rensfeldt, Costmar och Klasen. Gunler är ju bättre än alla dom med skulle jag gissa. Tror inte det blir någon större uppgift att ersätta Eklund heller.
In Wikegård we trust!
Skriv svar