Lite skillnad på lag. Och Frondell var skadad mot Norge. Sen att inte Hallam har valt honom tidigare visar ju på Hallams dåliga kunskap. Pettersen hade inte ens blivit uttagen i detta svenska laget. Jag är inte förvånad att Pettersen är såhär dålig efter säsongen i DIF som han var den största besvikelsen.Knickedick skrev: ↑2026-05-26 06:36:02Då måste du ju tycka att Frondell är hur jävla usel som helst eller?klintan85 skrev: ↑2026-05-26 04:06:32Jag menar under hela turneringen. Han var bänkad i 2 1/2 period. Det är man inte om man presterar på topp.Knickedick skrev: ↑2026-05-25 19:24:29Så han kan ju inte ha varit dålig tidigare i matchen.klintan85 skrev: ↑2026-05-25 18:46:21Ja det var hans första byte i matchen.Knickedick skrev: ↑2026-05-25 17:31:17
Skulle ändå säga att det var stor sinnesnärvaro när Pettersen var starkt bidragande till 3-1
Jag tycker också att Max Krogdahl tar död på påståendet om att det är SAIKs system som fått honom att se bra ut denna säsong. Jag sticker ut hakan och påstår att han har varit en ut av VMs bästa backar so far. Men det kanske är i Norges vinnande system som alla kan se bra ut.
Säsongen 2025/26: Återkomsten
Senast redigerad av klintan85 den 2026-05-26 16:56:50, redigerad totalt 1 gånger.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Lite skillnad på att vara bänkad i ett lag som består av NHL och topp SHL-spelare och norska landslaget.. sen är det ju hål i huvudet att inte lira Frondell från början, tycker väl varenda kotte förutom Hallam.Knickedick skrev: ↑2026-05-26 06:36:02Då måste du ju tycka att Frondell är hur jävla usel som helst eller?klintan85 skrev: ↑2026-05-26 04:06:32Jag menar under hela turneringen. Han var bänkad i 2 1/2 period. Det är man inte om man presterar på topp.Knickedick skrev: ↑2026-05-25 19:24:29Så han kan ju inte ha varit dålig tidigare i matchen.klintan85 skrev: ↑2026-05-25 18:46:21Ja det var hans första byte i matchen.Knickedick skrev: ↑2026-05-25 17:31:17
Skulle ändå säga att det var stor sinnesnärvaro när Pettersen var starkt bidragande till 3-1
Jag tycker också att Max Krogdahl tar död på påståendet om att det är SAIKs system som fått honom att se bra ut denna säsong. Jag sticker ut hakan och påstår att han har varit en ut av VMs bästa backar so far. Men det kanske är i Norges vinnande system som alla kan se bra ut.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vet inte vilket VM du har sett. Men i det VM jag har sett så har Sveriges forwards varit mer menlösa än Norges.klintan85 skrev: ↑2026-05-26 16:51:19Lite skillnad på lag. Och Frondell var skadad mot Norge. Sen att inte Hallam har valt honom tidigare visar ju på Hallams dåliga kunskap. Pettersen hade inte ens blivit uttagen i detta svenska laget. Jag är inte förvånad att Pettersen är såhär dålig efter säsongen i DIF som han var den största besvikelsen.Knickedick skrev: ↑2026-05-26 06:36:02Då måste du ju tycka att Frondell är hur jävla usel som helst eller?klintan85 skrev: ↑2026-05-26 04:06:32Jag menar under hela turneringen. Han var bänkad i 2 1/2 period. Det är man inte om man presterar på topp.
Enligt resultaten så är ju Sveriges lag även sämre än Norges. Sen var det ju din logik att en forward måste vara dålig om han bara får spela en period i en match. Frondell är ju sista forward in i Sverige. Han var petad flera matcher. Sverige har ju långt ifrån sitt bästa lag heller, medans Norge i princip har sitt bästa lag där Pettersen är en del. Jag tror att vi kommer se norska spelare ha större roller i SHL inom några år. Det finns väldigt många unga intressanta norska spelare i skandinaviska ligorna just nu och även några som redan åkt över atlanten.
Sen tycker jag att du påvisar en viktig sak som belyser en del problemet som jag tycker att svensk hockey har just nu. Det tittas för mycket på poäng. Lagarbetare med stort hjärta bespottas och hackas på och den spelartypen blir mer och mer sällsynt. Men utan dem vinner man inga medaljer.
Det där, spot on!Knickedick skrev: ↑2026-05-26 17:55:11Vet inte vilket VM du har sett. Men i det VM jag har sett så har Sveriges forwards varit mer menlösa än Norges.klintan85 skrev: ↑2026-05-26 16:51:19Lite skillnad på lag. Och Frondell var skadad mot Norge. Sen att inte Hallam har valt honom tidigare visar ju på Hallams dåliga kunskap. Pettersen hade inte ens blivit uttagen i detta svenska laget. Jag är inte förvånad att Pettersen är såhär dålig efter säsongen i DIF som han var den största besvikelsen.Knickedick skrev: ↑2026-05-26 06:36:02Då måste du ju tycka att Frondell är hur jävla usel som helst eller?
Enligt resultaten så är ju Sveriges lag även sämre än Norges. Sen var det ju din logik att en forward måste vara dålig om han bara får spela en period i en match. Frondell är ju sista forward in i Sverige. Han var petad flera matcher. Sverige har ju långt ifrån sitt bästa lag heller, medans Norge i princip har sitt bästa lag där Pettersen är en del. Jag tror att vi kommer se norska spelare ha större roller i SHL inom några år. Det finns väldigt många unga intressanta norska spelare i skandinaviska ligorna just nu och även några som redan åkt över atlanten.
Sen tycker jag att du påvisar en viktig sak som belyser en del problemet som jag tycker att svensk hockey har just nu. Det tittas för mycket på poäng. Lagarbetare med stort hjärta bespottas och hackas på och den spelartypen blir mer och mer sällsynt. Men utan dem vinner man inga medaljer.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tack!daaviid skrev: ↑2026-05-26 18:05:37Det där, spot on!Knickedick skrev: ↑2026-05-26 17:55:11Vet inte vilket VM du har sett. Men i det VM jag har sett så har Sveriges forwards varit mer menlösa än Norges.klintan85 skrev: ↑2026-05-26 16:51:19Lite skillnad på lag. Och Frondell var skadad mot Norge. Sen att inte Hallam har valt honom tidigare visar ju på Hallams dåliga kunskap. Pettersen hade inte ens blivit uttagen i detta svenska laget. Jag är inte förvånad att Pettersen är såhär dålig efter säsongen i DIF som han var den största besvikelsen.Knickedick skrev: ↑2026-05-26 06:36:02Då måste du ju tycka att Frondell är hur jävla usel som helst eller?