Career Earnings: $11,299,573Janzoo skrev: ↑2026-05-23 02:54:06Förmodligen inte? Harvat runt med tvåvägskontrakt i flera år, självklart att han tar chansen att stanna kvar med så få möjliga år kvar där. Hade du hoppat ned och tagit en tiondel av din lön för att du som privatperson tycker om din blivande arbetsgivare, för att du nöjt dig med lönen du haft tills idag? När du också på det nästan har en garanti att stå arbetslös utan större erfarenhet med 25+ år kvar till pension?Donkels-3.0 skrev: ↑2026-05-22 22:15:24Har inte han tjänat tillräckligt med stålar?Jim Morrison skrev: ↑2026-05-22 17:20:19Han tjänar så otroligt mycket mer pengar. Varför ska han kasta bort det?
Silly Season 2026/27
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Expert.
Silly Season 2026/27
Jag kollade också upp det. Det betyder samtidigt inte att han har massor, något eller någonting kvar. Mycket av den inkomsten kan väl ha förlorats i att skaffa sig bostäder i städerna han varit i. Självklart är det få förunnat, men det betyder inte att man kan vänta sig att han ska ha tjänat tillräckligt i en bransch där han kan tjäna så mycket mer, när han dessutom sannolikt inte kommer hitta ett vettigt jobb innan pensionen som är 25+ år bort. Extremt få människor hade gjort det för ett lag man privat hejar på, även om många här låtsas som att det är realistiskt om de själva fått välja...SirDIFalot skrev: ↑2026-05-23 03:10:45Career Earnings: $11,299,573Janzoo skrev: ↑2026-05-23 02:54:06Förmodligen inte? Harvat runt med tvåvägskontrakt i flera år, självklart att han tar chansen att stanna kvar med så få möjliga år kvar där. Hade du hoppat ned och tagit en tiondel av din lön för att du som privatperson tycker om din blivande arbetsgivare, för att du nöjt dig med lönen du haft tills idag? När du också på det nästan har en garanti att stå arbetslös utan större erfarenhet med 25+ år kvar till pension?Donkels-3.0 skrev: ↑2026-05-22 22:15:24Har inte han tjänat tillräckligt med stålar?Jim Morrison skrev: ↑2026-05-22 17:20:19Han tjänar så otroligt mycket mer pengar. Varför ska han kasta bort det?
All heder till dig och alla andra som hade valt 200 tusen i månaden i DIF över 2 miljoner i månaden som reservback. Jag hade inte gjort det. Förmodligen inte ni heller, men det är kul att spekulera om det osannolika.
- SirDIFalot
Silly Season 2026/27
Det hade inte jag. Det är förmodligen mycket roligare att spela i NHL, även om betalningen skulle vara likvärdig i Sverige.Janzoo skrev: ↑2026-05-23 03:44:17Jag kollade också upp det. Det betyder samtidigt inte att han har massor, något eller någonting kvar. Mycket av den inkomsten kan väl ha förlorats i att skaffa sig bostäder i städerna han varit i. Självklart är det få förunnat, men det betyder inte att man kan vänta sig att han ska ha tjänat tillräckligt i en bransch där han kan tjäna så mycket mer, när han dessutom sannolikt inte kommer hitta ett vettigt jobb innan pensionen som är 25+ år bort. Extremt få människor hade gjort det för ett lag man privat hejar på, även om många här låtsas som att det är realistiskt om de själva fått välja...SirDIFalot skrev: ↑2026-05-23 03:10:45Career Earnings: $11,299,573Janzoo skrev: ↑2026-05-23 02:54:06Förmodligen inte? Harvat runt med tvåvägskontrakt i flera år, självklart att han tar chansen att stanna kvar med så få möjliga år kvar där. Hade du hoppat ned och tagit en tiondel av din lön för att du som privatperson tycker om din blivande arbetsgivare, för att du nöjt dig med lönen du haft tills idag? När du också på det nästan har en garanti att stå arbetslös utan större erfarenhet med 25+ år kvar till pension?Donkels-3.0 skrev: ↑2026-05-22 22:15:24Har inte han tjänat tillräckligt med stålar?Jim Morrison skrev: ↑2026-05-22 17:20:19
Han tjänar så otroligt mycket mer pengar. Varför ska han kasta bort det?
All heder till dig och alla andra som hade valt 200 tusen i månaden i DIF över 2 miljoner i månaden som reservback. Jag hade inte gjort det. Förmodligen inte ni heller, men det är kul att spekulera om det osannolika.
Förstår inte frustrationen mot Erik. Han har ju tydligt sagt i media tidigare att han kommer spela i nordamerika så länge han kan. Och Sverige är aktuellt först den dagen 32 klubbar inte vill ha honom.
Expert.
Silly Season 2026/27
Men då är vi ju på helt samma sida?SirDIFalot skrev: ↑2026-05-23 03:46:58Det hade inte jag. Det är förmodligen mycket roligare att spela i NHL, även om betalningen skulle vara likvärdig i Sverige.Janzoo skrev: ↑2026-05-23 03:44:17Jag kollade också upp det. Det betyder samtidigt inte att han har massor, något eller någonting kvar. Mycket av den inkomsten kan väl ha förlorats i att skaffa sig bostäder i städerna han varit i. Självklart är det få förunnat, men det betyder inte att man kan vänta sig att han ska ha tjänat tillräckligt i en bransch där han kan tjäna så mycket mer, när han dessutom sannolikt inte kommer hitta ett vettigt jobb innan pensionen som är 25+ år bort. Extremt få människor hade gjort det för ett lag man privat hejar på, även om många här låtsas som att det är realistiskt om de själva fått välja...SirDIFalot skrev: ↑2026-05-23 03:10:45Career Earnings: $11,299,573Janzoo skrev: ↑2026-05-23 02:54:06Förmodligen inte? Harvat runt med tvåvägskontrakt i flera år, självklart att han tar chansen att stanna kvar med så få möjliga år kvar där. Hade du hoppat ned och tagit en tiondel av din lön för att du som privatperson tycker om din blivande arbetsgivare, för att du nöjt dig med lönen du haft tills idag? När du också på det nästan har en garanti att stå arbetslös utan större erfarenhet med 25+ år kvar till pension?
Förstår inte frustrationen mot Erik. Han har ju tydligt sagt i media tidigare att han kommer spela i nordamerika så länge han kan. Och Sverige är aktuellt först den dagen 32 klubbar inte vill ha honom.
Silly Season 2026/27
Ditt scenario är ju mycket mer sannolikt att det är där vi slutar men det är ju en ettårig lösning sen står vi där igen. Min förhoppning är att vi hittar lösningar som känner sig klara där borta utan att vara inne på sin övertid redan och vi kan hoppas på håller i 3+/- säsonger och med det får en bättre grund i truppen. Då skulle jag gilla läget vi satt oss i enormt mycket och inte vilja byta med någon annans klubb situation, inkl SAIK.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-05-22 20:58:24Björk ska kunna ge oss den förstakedja vi saknade i år.JTB1973 skrev: ↑2026-05-22 15:49:20Tycker faktiskt det inte behövs någon större översyn och att det som fattas hos oss är en förstalina som drar det stora lasset allt som oftast. Jobbet med ungdomar är vi top notch på och att få in dem till A-laget(och längre) finns det ingen i Europa som slår oss på fingrarna i, likaså har vi "den bäste lagkaptenen jag haft" redan i huset. Om vi utgår från Wikens 3 spelare till och spekulerar hyfsat fritt så om truppen fylls på med Zibanejad, Wennberg +1 till så har vi alla möjligheter till att skapa Sveriges bästa förstalina vilket i sin tur kommer ge oss ett talangövertag kedja för kedja mot alla lag i SHL. I denna miljö kommer det bli mycket lättare att komma in som ny utifrån också samt att flera i nuvarande trupp kommer se ut som de tagit 2-3 steg framåt(vilket inte är sant men det blir så mycket enklare att prestera). Smao, Wiken, ge oss Sverges bästa förstalina så vi alla kan luta oss tillbaka och njuta av the ripple effect!BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-05-22 06:50:04 Kan hålla med om att truppen känns tunn just nu. Men några pusselbitar kommer strax in i laget.
Ovanpå det känns laget marginellt starkare. Vi startar säsongen med 2!!! bra målvakter, det kommer ge ett par extra poäng bara det.
Men, vi behöver se över vår verksamhet så att spelare presterar hos oss.
Tänk om vi värvat in Max Krogdahl och Lars Bryggman och sagt att de är två spelare vi ska luta oss mot när vi tar guld senare i vår.
Vilket ramaskri det blivit här på forumet (inte minst från mig själv).
Saik är visserligen Saik, men vi kan inte tro att varenda nyförvärv ska var högpresterande SHL-spelare.
Som om vi bara tar upp lovande juniorer och spelare som typ Sörensen, Pär Lindholm, Pudas, Ollas-Mattsson......(obs exempel på kvalitén hos spelare)
Vi behöver kunna ta in spelare och få dem att växa och trivas och göra sina bästa säsonger hos oss, inte sina sämsta.
Dags för Gunler att verkligen visa SHL vad han kan, typ.
Men med tanke på att få spelare att trivas och prestera inte varit vår största styrka är det självklart så att även jag är smått oroad över hur "satsningen mot toppen" ser ut. Tappen av Frondell och Eklund skojar man inte bort. Framåt ser det inte skrämmande vasst ut på förhand.
Vi bör kunna ge honom tillräckligt bra lekkamrater.
Kanske kan en skadefri Hudon vara ett alternativ? En mer anpassad Snively?
Kan nog finnas ett ess i Wikens rock- ärm kvar också, Sörensen?
Ok, kanske orealistiskt med Sörensen, men finns ju fler att välja på.
Då har vi vår saknade förstakedja, bättre backar och bättre målvakter.
Ovanpå det ska vi ha den jobbigaste jävla fjärdelinan som går att möta. En järnkaminkedja.
Grewe, Salsten, Hank......
Silly Season 2026/27
Sitter just nu med den sämsta känsla jag haft sedan förra gången vi åkte ur.
Jag tycker att laget vi just nu sitter med (enligt de rykten som kommit ut och färdiga signingar) är sämre än förra året.
Samtidigt rustar flera av bottenkonkurrenterna.
Rädd att vi underskattar vad som krävs i den här ligan.
Hellberg kan säkert rädda ihop några poäng men vet inte när vi hade en svagare forwardsida?
Måste in två toppnamn offensivt. Och ett toppnamn defensivt.
Sedan är det ju ekonomin som styr men oförklarligt att vi inte ska kunna lasta in mer på truppen med engagemanget som finns runt laget.
Ge mig lite sinnesro!
Ut med språket!
Jag tycker att laget vi just nu sitter med (enligt de rykten som kommit ut och färdiga signingar) är sämre än förra året.
Samtidigt rustar flera av bottenkonkurrenterna.
Rädd att vi underskattar vad som krävs i den här ligan.
Hellberg kan säkert rädda ihop några poäng men vet inte när vi hade en svagare forwardsida?
Måste in två toppnamn offensivt. Och ett toppnamn defensivt.
Sedan är det ju ekonomin som styr men oförklarligt att vi inte ska kunna lasta in mer på truppen med engagemanget som finns runt laget.
Ge mig lite sinnesro!
Ut med språket!
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Tror det var ngn som länkade en intervju med honom här för ett tag sedan. Att situationen han var nu i. Pendla långt ifrån familjen till farmarlaget, var tufft. Han hoppas ju givetvis på nytt kontrakt därborta.SirDIFalot skrev: ↑2026-05-23 03:46:58Det hade inte jag. Det är förmodligen mycket roligare att spela i NHL, även om betalningen skulle vara likvärdig i Sverige.Janzoo skrev: ↑2026-05-23 03:44:17Jag kollade också upp det. Det betyder samtidigt inte att han har massor, något eller någonting kvar. Mycket av den inkomsten kan väl ha förlorats i att skaffa sig bostäder i städerna han varit i. Självklart är det få förunnat, men det betyder inte att man kan vänta sig att han ska ha tjänat tillräckligt i en bransch där han kan tjäna så mycket mer, när han dessutom sannolikt inte kommer hitta ett vettigt jobb innan pensionen som är 25+ år bort. Extremt få människor hade gjort det för ett lag man privat hejar på, även om många här låtsas som att det är realistiskt om de själva fått välja...SirDIFalot skrev: ↑2026-05-23 03:10:45Career Earnings: $11,299,573Janzoo skrev: ↑2026-05-23 02:54:06Förmodligen inte? Harvat runt med tvåvägskontrakt i flera år, självklart att han tar chansen att stanna kvar med så få möjliga år kvar där. Hade du hoppat ned och tagit en tiondel av din lön för att du som privatperson tycker om din blivande arbetsgivare, för att du nöjt dig med lönen du haft tills idag? När du också på det nästan har en garanti att stå arbetslös utan större erfarenhet med 25+ år kvar till pension?
Är väll lite samma situation med kaffes Marcus Johansson, ryktas hem. Men dom väntar till augusti, får ett kontrakt.
-
Donkels-3.0
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
OK om han inte tycker över 100 miljoner är tillräckligt och då skiter jag i hur han investerat pengarna bostäder bilar etc om han inte kommer hem nu så kan han stanna där och så får vi gå efter någon som vill spela i DjurgårdenJanzoo skrev: ↑2026-05-23 02:54:06Förmodligen inte? Harvat runt med tvåvägskontrakt i flera år, självklart att han tar chansen att stanna kvar med så få möjliga år kvar där. Hade du hoppat ned och tagit en tiondel av din lön för att du som privatperson tycker om din blivande arbetsgivare, för att du nöjt dig med lönen du haft tills idag? När du också på det nästan har en garanti att stå arbetslös utan större erfarenhet med 25+ år kvar till pension?Donkels-3.0 skrev: ↑2026-05-22 22:15:24Har inte han tjänat tillräckligt med stålar?Jim Morrison skrev: ↑2026-05-22 17:20:19Han tjänar så otroligt mycket mer pengar. Varför ska han kasta bort det?
Silly Season 2026/27
Vi har inte råd att vara långsinta på det sättet.Donkels-3.0 skrev: ↑2026-05-23 10:44:35OK om han inte tycker över 100 miljoner är tillräckligt och då skiter jag i hur han investerat pengarna bostäder bilar etc om han inte kommer hem nu så kan han stanna där och så får vi gå efter någon som vill spela i DjurgårdenJanzoo skrev: ↑2026-05-23 02:54:06Förmodligen inte? Harvat runt med tvåvägskontrakt i flera år, självklart att han tar chansen att stanna kvar med så få möjliga år kvar där. Hade du hoppat ned och tagit en tiondel av din lön för att du som privatperson tycker om din blivande arbetsgivare, för att du nöjt dig med lönen du haft tills idag? När du också på det nästan har en garanti att stå arbetslös utan större erfarenhet med 25+ år kvar till pension?Donkels-3.0 skrev: ↑2026-05-22 22:15:24Har inte han tjänat tillräckligt med stålar?Jim Morrison skrev: ↑2026-05-22 17:20:19Han tjänar så otroligt mycket mer pengar. Varför ska han kasta bort det?
Däremot är det av största vikt att vi gör en ordentligt genomarbetad värdering av hans kompetens när han väl vill återvända och inte saftar på med alldeles för långt/dyrt kontrakt till hans aktuella och framtida kvalitet.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Troligtvis har han redan fått ett kontraktsförslag?Chabo skrev: ↑2026-05-23 11:25:24Vi har inte råd att vara långsinta på det sättet.Donkels-3.0 skrev: ↑2026-05-23 10:44:35OK om han inte tycker över 100 miljoner är tillräckligt och då skiter jag i hur han investerat pengarna bostäder bilar etc om han inte kommer hem nu så kan han stanna där och så får vi gå efter någon som vill spela i DjurgårdenJanzoo skrev: ↑2026-05-23 02:54:06Förmodligen inte? Harvat runt med tvåvägskontrakt i flera år, självklart att han tar chansen att stanna kvar med så få möjliga år kvar där. Hade du hoppat ned och tagit en tiondel av din lön för att du som privatperson tycker om din blivande arbetsgivare, för att du nöjt dig med lönen du haft tills idag? När du också på det nästan har en garanti att stå arbetslös utan större erfarenhet med 25+ år kvar till pension?Donkels-3.0 skrev: ↑2026-05-22 22:15:24Har inte han tjänat tillräckligt med stålar?Jim Morrison skrev: ↑2026-05-22 17:20:19
Däremot är det av största vikt att vi gör en ordentligt genomarbetad värdering av hans kompetens när han väl vill återvända och inte saftar på med alldeles för långt/dyrt kontrakt till hans aktuella och framtida kvalitet.
"Diskuterar ett längre kontrakt med Dif
Nu pekar mycket på en återkomst i SHL, enligt uppgifter till Expressen.
Gustafsson och Djurgården har under en längre tid haft en dialog, och det är ganska mycket som pekar på att man lyckas sy ihop ett kontrakt av längre slag, som börjar gälla från hösten.
Under senaste VM var Erik Gustafsson en av Sveriges powerplaybackar och kommer med lätthet kunna ta en stor och tongivande roll i Djurgårdens lag till hösten, om man lyckas knyta ihop alla delar. Men enligt källor ska man vara långt fram och förhoppningen är att det ska kunna lösa sig."
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... aterkomst/
Silly Season 2026/27
Artikeln är flera månader gammal, och känns inte så relevant längre. Samma tidning skrev häromdan att EG kommer invänta ev kontrakt från NHL först innan han tar beslut.Osten östlund skrev: ↑2026-05-23 11:44:06Troligtvis har han redan fått ett kontraktsförslag?Chabo skrev: ↑2026-05-23 11:25:24Vi har inte råd att vara långsinta på det sättet.Donkels-3.0 skrev: ↑2026-05-23 10:44:35OK om han inte tycker över 100 miljoner är tillräckligt och då skiter jag i hur han investerat pengarna bostäder bilar etc om han inte kommer hem nu så kan han stanna där och så får vi gå efter någon som vill spela i DjurgårdenJanzoo skrev: ↑2026-05-23 02:54:06Förmodligen inte? Harvat runt med tvåvägskontrakt i flera år, självklart att han tar chansen att stanna kvar med så få möjliga år kvar där. Hade du hoppat ned och tagit en tiondel av din lön för att du som privatperson tycker om din blivande arbetsgivare, för att du nöjt dig med lönen du haft tills idag? När du också på det nästan har en garanti att stå arbetslös utan större erfarenhet med 25+ år kvar till pension?
"Diskuterar ett längre kontrakt med Dif
Nu pekar mycket på en återkomst i SHL, enligt uppgifter till Expressen.
Gustafsson och Djurgården har under en längre tid haft en dialog, och det är ganska mycket som pekar på att man lyckas sy ihop ett kontrakt av längre slag, som börjar gälla från hösten.
Under senaste VM var Erik Gustafsson en av Sveriges powerplaybackar och kommer med lätthet kunna ta en stor och tongivande roll i Djurgårdens lag till hösten, om man lyckas knyta ihop alla delar. Men enligt källor ska man vara långt fram och förhoppningen är att det ska kunna lösa sig."
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... aterkomst/
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2026/27
Haha, snillen spekulerar. Precis så funkar det ju när man köpt ett hus/lägenhet etc. pengarna är som bortblåsta direkt och det finns inte något av värde och man får inte tillbaka ett öre den dagen det är dags att sälja/flytta. Gissar att EG är smartare än så och inte bott upp stålarna på lyxhotell om han har haft kortare sejourer hos klubbar/flyttat runt. Men visst, han lirade med öppen mun och tungan ut rätt mycket (iaf i yngre dagar) och det ger inte det mest intellektuella intrycket.Janzoo skrev: ↑2026-05-23 03:44:17Jag kollade också upp det. Det betyder samtidigt inte att han har massor, något eller någonting kvar. Mycket av den inkomsten kan väl ha förlorats i att skaffa sig bostäder i städerna han varit i. Självklart är det få förunnat, men det betyder inte att man kan vänta sig att han ska ha tjänat tillräckligt i en bransch där han kan tjäna så mycket mer, när han dessutom sannolikt inte kommer hitta ett vettigt jobb innan pensionen som är 25+ år bort. Extremt få människor hade gjort det för ett lag man privat hejar på, även om många här låtsas som att det är realistiskt om de själva fått välja...SirDIFalot skrev: ↑2026-05-23 03:10:45Career Earnings: $11,299,573Janzoo skrev: ↑2026-05-23 02:54:06Förmodligen inte? Harvat runt med tvåvägskontrakt i flera år, självklart att han tar chansen att stanna kvar med så få möjliga år kvar där. Hade du hoppat ned och tagit en tiondel av din lön för att du som privatperson tycker om din blivande arbetsgivare, för att du nöjt dig med lönen du haft tills idag? När du också på det nästan har en garanti att stå arbetslös utan större erfarenhet med 25+ år kvar till pension?Donkels-3.0 skrev: ↑2026-05-22 22:15:24Har inte han tjänat tillräckligt med stålar?Jim Morrison skrev: ↑2026-05-22 17:20:19
Sålänge som han inte köpte en massa bostäder före kraschen i USA där runt 2008 där så borde han kunnat gjort skaplig bostadskarriär och faktiskt utöka dom där 100-mille bra mycket. Man måste vara bra pantad om man lyckats förlora mångmiljon belopp på "real estate" sedan det var på botten för nästan tjugo år sedan. Latmans/svensson index-fonden "Avanza Zero" har över 560% ökning sedan början av 2009. Om han nu hade och satte in några millar där tidigt i karriären så har han nog sitt på det torra bara på det. Men 2015 var väl EG´s första NHL-år?
Hoppas vi inte sitter och väntar utan fixar ihop truppen ändå och skulle han ansluta som extra när säsongen redan har börjat så får väl det ses som att vi rustar för slutspel.
Vi har rätt fina exempel på hemvändare i Josef och Kruger hur det kan göras. Ante måste ju nämnas med i samma skara, synd bara att det inte straffar sig när motspelare avslutar karriärer på våra.
*Förbjud trummor på våra hemmamatcher!*
- Art Vandelay
Silly Season 2026/27
Kikade på lite KHL-statistik. Samtliga svenskar som spelar där har koppling till oss (Press, Timashov, Claesson). Lägg därtill Nardella som spelar där samt Reideborns historik. Vet inte vad jag vill ha sagt med detta men lite konstigt är det.
Silly Season 2026/27
Nåt i stil med detta borde väl laget bli? Förutom Gunler så en back och två forwards då. Om forwardsen blir en center och en vinge eller två vingar får man väl se. Tror Kryckan slutar men det blir väl en bonus annars.
Hellberg(Marmenlind)
Carlsson-Ny
Sissons-Lindström
Holm-Jeppe P
Blixt/Liam P
Hudon-Björck-Ny
Snively-Vejdemo-Gunler
Emilio-Josefson-Ny
Blomgren-Salsten-Grewe
Nordmark/Hank/Stockselius(?)
Kollar vi på tappade forwards så gjorde de sä här många poäng:
Frondell 28
Eklund 24
Kryckan 15
Palve 10
Ylönen 7
Rensfeldt 4
Costmar 1
Brodin 1
Klasen 1
Totalt 91 poäng som försvinner bland forwards. Vejdemo och Gunler kan man väl räkna iaf med ca 25 poäng/spelare. Hank räknar jag inte med några alls. Då för komma upp i samma produktion som ifjol bland forwardsen behövs ca 20 poäng/forward in av de två sista som ska in.
Kollar man på fjolårets produktion bland de som är kvar så är det få jag tror gör färre poäng nästa säsong. Björck borde kunna dubbla sin poängskörd, Nordmark plussa en hel del, Hudon klara göra mer än 31 poäng osv.
Nu är såklart inte poäng allt men tycker nog vi ska kunna producera mer än vi gjorde ifjol.
Hellberg(Marmenlind)
Carlsson-Ny
Sissons-Lindström
Holm-Jeppe P
Blixt/Liam P
Hudon-Björck-Ny
Snively-Vejdemo-Gunler
Emilio-Josefson-Ny
Blomgren-Salsten-Grewe
Nordmark/Hank/Stockselius(?)
Kollar vi på tappade forwards så gjorde de sä här många poäng:
Frondell 28
Eklund 24
Kryckan 15
Palve 10
Ylönen 7
Rensfeldt 4
Costmar 1
Brodin 1
Klasen 1
Totalt 91 poäng som försvinner bland forwards. Vejdemo och Gunler kan man väl räkna iaf med ca 25 poäng/spelare. Hank räknar jag inte med några alls. Då för komma upp i samma produktion som ifjol bland forwardsen behövs ca 20 poäng/forward in av de två sista som ska in.
Kollar man på fjolårets produktion bland de som är kvar så är det få jag tror gör färre poäng nästa säsong. Björck borde kunna dubbla sin poängskörd, Nordmark plussa en hel del, Hudon klara göra mer än 31 poäng osv.
Nu är såklart inte poäng allt men tycker nog vi ska kunna producera mer än vi gjorde ifjol.
Silly Season 2026/27
Grand Rapid är en dyngfet stad har jag hört, i övrigt inget att invända.. Såklart han stannar om han kanSirDIFalot skrev: ↑2026-05-22 23:12:46Även om han skulle tjäna samma där som här kanske han tycker det är roligare med världens bästa hockeyliga och bo i några av nordamerikas häftiga städer?Donkels-3.0 skrev: ↑2026-05-22 22:15:24Har inte han tjänat tillräckligt med stålar?Jim Morrison skrev: ↑2026-05-22 17:20:19Han tjänar så otroligt mycket mer pengar. Varför ska han kasta bort det?