Tycker faktiskt det inte behövs någon större översyn och att det som fattas hos oss är en förstalina som drar det stora lasset allt som oftast. Jobbet med ungdomar är vi top notch på och att få in dem till A-laget(och längre) finns det ingen i Europa som slår oss på fingrarna i, likaså har vi "den bäste lagkaptenen jag haft" redan i huset. Om vi utgår från Wikens 3 spelare till och spekulerar hyfsat fritt så om truppen fylls på med Zibanejad, Wennberg +1 till så har vi alla möjligheter till att skapa Sveriges bästa förstalina vilket i sin tur kommer ge oss ett talangövertag kedja för kedja mot alla lag i SHL. I denna miljö kommer det bli mycket lättare att komma in som ny utifrån också samt att flera i nuvarande trupp kommer se ut som de tagit 2-3 steg framåt(vilket inte är sant men det blir så mycket enklare att prestera). Smao, Wiken, ge oss Sverges bästa förstalina så vi alla kan luta oss tillbaka och njuta av the ripple effect!BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-05-22 06:50:04 Kan hålla med om att truppen känns tunn just nu. Men några pusselbitar kommer strax in i laget.
Ovanpå det känns laget marginellt starkare. Vi startar säsongen med 2!!! bra målvakter, det kommer ge ett par extra poäng bara det.
Men, vi behöver se över vår verksamhet så att spelare presterar hos oss.
Tänk om vi värvat in Max Krogdahl och Lars Bryggman och sagt att de är två spelare vi ska luta oss mot när vi tar guld senare i vår.
Vilket ramaskri det blivit här på forumet (inte minst från mig själv).
Saik är visserligen Saik, men vi kan inte tro att varenda nyförvärv ska var högpresterande SHL-spelare.
Som om vi bara tar upp lovande juniorer och spelare som typ Sörensen, Pär Lindholm, Pudas, Ollas-Mattsson......(obs exempel på kvalitén hos spelare)
Vi behöver kunna ta in spelare och få dem att växa och trivas och göra sina bästa säsonger hos oss, inte sina sämsta.
Dags för Gunler att verkligen visa SHL vad han kan, typ.
Men med tanke på att få spelare att trivas och prestera inte varit vår största styrka är det självklart så att även jag är smått oroad över hur "satsningen mot toppen" ser ut. Tappen av Frondell och Eklund skojar man inte bort. Framåt ser det inte skrämmande vasst ut på förhand.
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
- Tror att Skoog stannar i NHL
- Jag vet att de tittade lite på Välämäki också, men Brynäs gick vinnande ur den budgivningen. DIF har ju redan kontrakt med Lucas Carlsson där. Erik Gustafsson låter mer och mer som att det blir ett år till i Nordamerika, men är han redo att komma hem i typ augusti så kommer man att göra plats och får ta det på extern budget.
/Mattias Persson, chatt Expressen
- Jag vet att de tittade lite på Välämäki också, men Brynäs gick vinnande ur den budgivningen. DIF har ju redan kontrakt med Lucas Carlsson där. Erik Gustafsson låter mer och mer som att det blir ett år till i Nordamerika, men är han redo att komma hem i typ augusti så kommer man att göra plats och får ta det på extern budget.
/Mattias Persson, chatt Expressen
Silly Season 2026/27
Vilken jäkla bra idé. Då kan Wennberg ta med sig Klingberg samtidigt.JTB1973 skrev: ↑2026-05-22 15:49:20Tycker faktiskt det inte behövs någon större översyn och att det som fattas hos oss är en förstalina som drar det stora lasset allt som oftast. Jobbet med ungdomar är vi top notch på och att få in dem till A-laget(och längre) finns det ingen i Europa som slår oss på fingrarna i, likaså har vi "den bäste lagkaptenen jag haft" redan i huset. Om vi utgår från Wikens 3 spelare till och spekulerar hyfsat fritt så om truppen fylls på med Zibanejad, Wennberg +1 till så har vi alla möjligheter till att skapa Sveriges bästa förstalina vilket i sin tur kommer ge oss ett talangövertag kedja för kedja mot alla lag i SHL. I denna miljö kommer det bli mycket lättare att komma in som ny utifrån också samt att flera i nuvarande trupp kommer se ut som de tagit 2-3 steg framåt(vilket inte är sant men det blir så mycket enklare att prestera). Smao, Wiken, ge oss Sverges bästa förstalina så vi alla kan luta oss tillbaka och njuta av the ripple effect!BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-05-22 06:50:04 Kan hålla med om att truppen känns tunn just nu. Men några pusselbitar kommer strax in i laget.
Ovanpå det känns laget marginellt starkare. Vi startar säsongen med 2!!! bra målvakter, det kommer ge ett par extra poäng bara det.
Men, vi behöver se över vår verksamhet så att spelare presterar hos oss.
Tänk om vi värvat in Max Krogdahl och Lars Bryggman och sagt att de är två spelare vi ska luta oss mot när vi tar guld senare i vår.
Vilket ramaskri det blivit här på forumet (inte minst från mig själv).
Saik är visserligen Saik, men vi kan inte tro att varenda nyförvärv ska var högpresterande SHL-spelare.
Som om vi bara tar upp lovande juniorer och spelare som typ Sörensen, Pär Lindholm, Pudas, Ollas-Mattsson......(obs exempel på kvalitén hos spelare)
Vi behöver kunna ta in spelare och få dem att växa och trivas och göra sina bästa säsonger hos oss, inte sina sämsta.
Dags för Gunler att verkligen visa SHL vad han kan, typ.
Men med tanke på att få spelare att trivas och prestera inte varit vår största styrka är det självklart så att även jag är smått oroad över hur "satsningen mot toppen" ser ut. Tappen av Frondell och Eklund skojar man inte bort. Framåt ser det inte skrämmande vasst ut på förhand.
-
Fragglepot
Silly Season 2026/27
Han har ju dock levererat bra i ostland. Tycker man har hört rykten om honom i flera år, så potentiellt bra värvning. Men det kan ju lika gärna bli pannkaka såklart.fryppe skrev: ↑2026-05-22 13:41:02Ja inga panikvärvningar som Löven precis gjorde en 37åring är inget jag skulle vilja ha in.captcash skrev: ↑2026-05-22 13:31:30 Börjar kännas lite som vi bygger sakta och långsiktigt, dvs inte för att bli ett topplag direkt utan vi ska ha ett mittenlag ett gäng säsonger med prio att inte åka ur. Sen så smått hitta rätt pjäser och låsa upp en i taget för att sedan (om typ 4-5år) kanske börja satsa ordentligt för SM guld igen.
helt okej produktion i alplandet men vettefan hur det skulle bli här.
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... didomenico
Silly Season 2026/27
Så länge han kan spela backpar ett eller kanske två, till en rimlig lön, så är det ju ingen tvekan? Så länge man kan bidra är det ju strunt samma. Inte så att vi ska ha krav att folk måste komma tillbaka i sin prime.captcash skrev: ↑2026-05-22 15:06:53Agree, tycker vi borde ha som princip att inte plocka in någon över 35år, möjligen målis undantag. Folk ska inte ha oss som "lite gratis pensionspengar" när de lagt ner allt annat och bara vill chilla på Grodan på eftermiddagarna och skriva autografer på tonårstuttar.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2026-05-22 14:46:02Hoppas inte vi står där med öppna armar när han är 38 år.
Tacka nej år efter år, DIF alltid bara en reservplan. Någon måtta får det vara. Dra en gräns och våga säga nej när han är för gammal sen.
In Wikegård we trust!
Silly Season 2026/27
Blir lite smått trött på EG spåret, år efter år tackar han nej och prioriterar att vara reservback i NHL kontra komma hem. Det får stå för han men hoppas DIF har värdighet i den dialogen och är tydliga med att vi vill gärna ha dig menninte hur och när som helst.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Han tjänar så otroligt mycket mer pengar. Varför ska han kasta bort det?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Och får spela i världens bästa liga.Jim Morrison skrev: ↑2026-05-22 17:20:19Han tjänar så otroligt mycket mer pengar. Varför ska han kasta bort det?
Avgå Jocke.