Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2026/27

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Jim Morrison skrev: 2026-05-22 05:27:45 Gunler, en forward till och en back är alldeles för tunt om det är allt vi ska ta in.

Samtidigt är Wiken inte längre involverad i alla processer, så man får hoppas att han inte har full insyn i planerna och helt enkelt har fel.

Hjälp.
Och samtidigt. Hur tryggt känns det egentligen med MDB?
Jag tycker inte det är en rekrytering värt Djurgårdens IF.

Vet inte riktigt vad MDB visat som gör att han fick det här jobbet.
Det är väl knappast han som plockade in Snively och Hudon, till exempel?
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Grand Rapids utslaget i AHL-slutspelet.
Många spelare där som är intressanta för oss, speciellt då EG.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2026/27

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kan hålla med om att truppen känns tunn just nu. Men några pusselbitar kommer strax in i laget.
Ovanpå det känns laget marginellt starkare. Vi startar säsongen med 2!!! bra målvakter, det kommer ge ett par extra poäng bara det.

Men, vi behöver se över vår verksamhet så att spelare presterar hos oss.
Tänk om vi värvat in Max Krogdahl och Lars Bryggman och sagt att de är två spelare vi ska luta oss mot när vi tar guld senare i vår.
Vilket ramaskri det blivit här på forumet (inte minst från mig själv :D ).
Saik är visserligen Saik, men vi kan inte tro att varenda nyförvärv ska var högpresterande SHL-spelare.
Som om vi bara tar upp lovande juniorer och spelare som typ Sörensen, Pär Lindholm, Pudas, Ollas-Mattsson......(obs exempel på kvalitén hos spelare)

Vi behöver kunna ta in spelare och få dem att växa och trivas och göra sina bästa säsonger hos oss, inte sina sämsta.
Dags för Gunler att verkligen visa SHL vad han kan, typ.

Men med tanke på att få spelare att trivas och prestera inte varit vår största styrka är det självklart så att även jag är smått oroad över hur "satsningen mot toppen" ser ut. Tappen av Frondell och Eklund skojar man inte bort. Framåt ser det inte skrämmande vasst ut på förhand.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av SirDIFalot »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2026-05-22 06:32:04
Jim Morrison skrev: 2026-05-22 05:27:45 Gunler, en forward till och en back är alldeles för tunt om det är allt vi ska ta in.

Samtidigt är Wiken inte längre involverad i alla processer, så man får hoppas att han inte har full insyn i planerna och helt enkelt har fel.

Hjälp.

Rimligtvis har han väl gjort ett tillräckligt bra jobb jämte Wikegård i två år för att Wikegård ska känna sig trygg med att lägga mer ansvar på honom.
Expert.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Hjälp.

Personligen tror jag Wiken har sista ordet. När det börjar " blåsa " eller vi hamnar i formsvacka. Så tror jag inte det kommer vara MDB som står längst fram i ledet och tar skiten. Trycket här är ngr snäpp högre än i Tyresö/Hanviken.

Om nu nu Kruger fortsätter, så blir det väll ännu svårare att förstå vart Hank ska lira?

Wikegård behöver köra ett nytt informera inom nära framtid . Där han fokuserar på det 90% av oss är intresserade av ( A - laget ).
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Hjälp.

Jag känner mig trygg med MDB, jag tror inte ”3 platser” är hugget i Sten finns det behov under/efter försäsongen så kommer man plocka spelare det är jag helt övertygad om.
Rutger

Silly Season 2026/27

Inlägg av Rutger »

Det har tidigare sagts att vi liksom förra året ska ha en bred trupp med 8-9 backar och 15-16 forwards, vilket också behövs med tanke på konkurrens och skador. Just nu har vi 7 backar, inkl Liam Pettersson (som jag ser som 9:e back, dvs någon som till att börja med spelar både J20 och SHL). Mao vi skulle behöva få in 2 st backar till av högsta kaliber.
När det gäller forwards är det nästan mer oroväckande. Just nu har vi endast 11 st, och då har jag inte räknat med Kruger el Stockselius (men jag har räknat med Björck). Som det ser ut just nu kan man ju inte räkna med varken Kruger el Stockselius, och då skulle det behövas 4-5 forwards till. Jag anser också att vi behöver spetsa till forwardssidan hyfsat rejält, och då räcker det inte med enbart Gunler som jag inte ens ser som en topp 6 forward.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Jag är fortfarande inne på att många feltolkar Wiken.

Det finns tre vakanta platser. 8 backar och 13 forwards har man redan gjort klart med…..

En av de vakanta tror jag är att man väntar på EG om han får nytt kontrakt där borta.
De andra kan vara för t,ex forwardsjuniorer att slåss om.
Senast redigerad av Knickedick den 2026-05-22 08:03:05, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2026-05-21 22:57:41
AlltidOavsett skrev: 2026-05-21 19:32:24 X-Björck-Hudon
Snively-Vejdemo-Gunler
Stockselius-JJ-Pettersen
Blomgren-Salsten-Grewe

Jäklar vad svag FW-sida. Vad händer vid eventuell skada på top-6 FW? Likt förra säsongen lär det bli otroligt tufft under JVM.
Frondell och Eklund blir ju svåra att ersätta obv, tappar vi Björck ser det riktigt illa ut, men förutom ungdomarna har vi ju i stort sätt bara tappat skräp i Costmar, Palve, Rensfeldt, Brodin och ändå tog vi oss till slutspel. Gunler är en uppgradering av samtliga på listan och Vejdemo är en bra SHL-värvning om man jämför med seniorerna vi har tappat så där är vi inte minus. Får hoppas Nordmark och Drott är bättre än vi tror och att man hittar något spännande på sista forwardsplatsen.
Jaa benämna moderna DIF-hjältar i form av Brodin och Rensfeldt som skräp är direkt ovärdigt. Skäms bara!
Sen kan man ju se viss plumphet mellan fingrarna, gud ska veta att jag inte är guds bästa barn gällande detta. Men behöver ändå föras till något form av protokoll kan jag tycka.

Hade jag inte varit så urbota trött på alla töntiga ceremonier i tid och otid, hade jag gärna sett en formell avtackning av Ludde och Brodda nästa säsong likt det man haft i fotbollen. Istället kör man ceremonier för att en damspelare handlat en ny pudel, eller för att Ölvestads syskonbarn skaffat moppebil....
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Knickedick skrev: 2026-05-22 07:49:05 Jag är fortfarande inne på att många feltolkar Wiken.

Det finns tre vakanta platser. 8 backar och 13 forwards har man redan gjort klart med…..

En av de vakanta tror jag är att man väntar på EG om han får nytt kontrakt där borta.
De andra kan för t,ex forwardsjuniorer att slåss om.
Han kanske syftar på tre vakanta platser utöver Gunler. Det skulle i så fall innebära att ytterligare två forwards och en back ska in när han har presenterats.

Dvs han gör en liten groda och räknar redan in Gunler i bygget som sajnad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Jim Morrison skrev: 2026-05-22 07:57:07
Knickedick skrev: 2026-05-22 07:49:05 Jag är fortfarande inne på att många feltolkar Wiken.

Han kanske syftar på tre vakanta platser utöver Gunler. Det skulle i så fall innebära att ytterligare två forwards och en back ska in när han har presenterats.

Ja något sådant och att han räknat med att truppen kommer bestå utav 1-2 juniorforwards utöver Viggo. Som han redan räknar in. Typ Drott….
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2026-05-22 07:57:07

Feltolkar, groda, otydlig, nyvaken etc etc......

Wikegård säger 3 ( Gunler är ej presenterad, så då måste han räknas in i det ).

Officiella hemsidan nedan, så är befintlig trupp ( uppdaterad ) , + 3 till på det. Det är fakta! Om inte? Så var gärna tydligare vad som gäller, när man nu sagt A.

https://www.difhockey.se/team/2459-2459 ... _dif/squad
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Osten östlund skrev: 2026-05-22 08:44:53 Feltolkar, groda, otydlig, nyvaken etc etc......

Wikegård säger 3 ( Gunler är ej presenterad, så då måste han räknas in i det ).

Officiella hemsidan nedan, så är befintlig trupp ( uppdaterad ) , + 3 till på det. Det är fakta! Om inte? Så var gärna tydligare vad som gäller, när man nu sagt A.

https://www.difhockey.se/team/2459-2459 ... _dif/squad
Jag spekulerar bara. Jag vägrar tro att man medvetet skulle gå in i en säsong med så pass tunt på kvalitet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

DIF-DIF skrev: 2026-05-22 06:08:25
Snively-Vejdemo-Gunler
Stockselius-JJ-Pettersen
Blomgren-Salsten-Grewe

Jäklar vad svag FW-sida. Vad händer vid eventuell skada på top-6 FW? Likt förra säsongen lär det bli otroligt tufft under JVM.
I din uppställning så är det bara Björck som försvinner till JVM. Det lär inte påverka alls lika mycket som förra året. Däremot om man räknar in Nordmark som du inte verkar tro platsar så blir det väl lite värre.
Vart är Hank the tank i din uppställning?
Stockselius kommer med största sannolikhet också spela JVM. Hank är extraforward. Vi kan inte gå in med honom som en del av ordinarie trupp.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

AlltidOavsett skrev: 2026-05-22 10:55:16
DIF-DIF skrev: 2026-05-22 06:08:25
Snively-Vejdemo-Gunler
Stockselius-JJ-Pettersen
Blomgren-Salsten-Grewe

I din uppställning så är det bara Björck som försvinner till JVM. Det lär inte påverka alls lika mycket som förra året. Däremot om man räknar in Nordmark som du inte verkar tro platsar så blir det väl lite värre.
Vart är Hank the tank i din uppställning?
Stockselius kommer med största sannolikhet också spela JVM. Hank är extraforward. Vi kan inte gå in med honom som en del av ordinarie trupp.
Stockselius tillhör inte vår trupp just nu
Skriv svar