https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... kob-lilja/
Hoppas att vi går för riktig spets på dom FW-platserna som är kvar, Lilja känns som ett osäkert kort.
Silly Season 2026/27
-
AlltidOavsett
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Gunler är forward inte back.Rutger skrev: ↑2026-05-16 15:17:51 Man kan aldrig veta hur bra spelare är som kommer från AHL. När det gäller Gunler får jag tyvärr Ylönen-vibbar. Ylönen har t.om bättre statistik poängmässigt än Gunler, men har ju hittills inte alls lyckats bra i SHL. Gunlers +/- statistik är dessutom rätt så bedrövlig, han kan knappast räknas som en topp 6 back i Djurgården.
Silly Season 2026/27
fryppe skrev: ↑2026-05-16 15:55:49Gunler är forward inte back.Rutger skrev: ↑2026-05-16 15:17:51 Man kan aldrig veta hur bra spelare är som kommer från AHL. När det gäller Gunler får jag tyvärr Ylönen-vibbar. Ylönen har t.om bättre statistik poängmässigt än Gunler, men har ju hittills inte alls lyckats bra i SHL. Gunlers +/- statistik är dessutom rätt så bedrövlig, han kan knappast räknas som en topp 6 back i Djurgården.
Skrev fel, topp 6 forward menade jag (jämförde med Ylönen). Hoppas på bättre spelare för topplinorna, och gärna helst att det kommer någon svensk till.
-
Donkels-3.0
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
"Forwarden Jakob Lilja står utan kontrakt efter att ha lämnat schweiziska Zug tidigare i våras.
Nu uppger källor till Expressen att flera SHL-klubbar följer situationen kring den 32-årige forwarden och att det finns ett konkret intresse från svenska klubbar."
HUGG!
Nu uppger källor till Expressen att flera SHL-klubbar följer situationen kring den 32-årige forwarden och att det finns ett konkret intresse från svenska klubbar."
HUGG!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2026/27
Han blev väl persona non grata för att han fortsatte spela i KHL efter ryssarnas invasion?captcash skrev: ↑2026-05-16 17:34:10 "Forwarden Jakob Lilja står utan kontrakt efter att ha lämnat schweiziska Zug tidigare i våras.
HUGG!
Påstod att han "försökte bryta kontraktet" men ord är billiga.
Silly Season 2026/27
Japp, men tror mer på honom än Adam där (dvs att han nog ändå försökte dra medan Adam sket i allt), men visst, det suger att han "valde" stålar före liv.Vikas skrev: ↑2026-05-16 17:52:28Han blev väl persona non grata för att han fortsatte spela i KHL efter ryssarnas invasion?captcash skrev: ↑2026-05-16 17:34:10 "Forwarden Jakob Lilja står utan kontrakt efter att ha lämnat schweiziska Zug tidigare i våras.
HUGG!
Påstod att han "försökte bryta kontraktet" men ord är billiga.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2026/27
Ser inga direkta uppsidor med Lilja. Har gjort några dystra säsonger närmast bakom sig, och han är ingen spets som vi behöver.