Man hade det ju på känn..daaviid skrev: ↑2025-06-29 15:04:43Ok, jag tror att detta blir jäkligt bra på sikt. Tycker att Hegland påminner om Bergvall. Om han får förtroende och speltid så kommer han ligga bakom många assist och även en del mål framåt. Han var eftertraktad utav några av de största klubbarna i Norge, bland annat Viking Stavanger och Rosenborg, men valde Djurgården.klintan85 skrev: ↑2025-06-28 18:45:37Nej det är därför jag undrar om det inte är mycket med 10 miljoner i andraligan. Gulliksen som spelade i Norges bästa lag kostade 20 miljoner. Kändes mycket. Och sen att fortsätta på den nordiska vägen kanske inte är den bästa. Det är bara Gulliksen av alla nordiska spelare som har varit lyckad. Alla andra har varit riktigt dåliga.
En liten video, även om detta mestadels kommer från en serie under den högsta i Norge.
DIF Fotboll
DIF Fotboll
DIF Fotboll
Ibland har man tur. Därför jag skrev att jag inte hade så jättestora förväntningar innan men det var ytterligare ett fantastiskt jobb av Bosse som allt annat.daaviid skrev: ↑2026-05-12 17:50:03Man hade det ju på känn..daaviid skrev: ↑2025-06-29 15:04:43Ok, jag tror att detta blir jäkligt bra på sikt. Tycker att Hegland påminner om Bergvall. Om han får förtroende och speltid så kommer han ligga bakom många assist och även en del mål framåt. Han var eftertraktad utav några av de största klubbarna i Norge, bland annat Viking Stavanger och Rosenborg, men valde Djurgården.klintan85 skrev: ↑2025-06-28 18:45:37Nej det är därför jag undrar om det inte är mycket med 10 miljoner i andraligan. Gulliksen som spelade i Norges bästa lag kostade 20 miljoner. Kändes mycket. Och sen att fortsätta på den nordiska vägen kanske inte är den bästa. Det är bara Gulliksen av alla nordiska spelare som har varit lyckad. Alla andra har varit riktigt dåliga.
En liten video, även om detta mestadels kommer från en serie under den högsta i Norge.
![]()
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
DIF Fotboll
Bosse har varit grym. Hade behövt honom vid försäljningen utav Hegland i framtiden, nu får vi se vilken prisklass det blir utan Bosse. Troligtvis bra mycket mindre än vad fallet hade varit med honom kvar.klintan85 skrev: ↑2026-05-12 20:27:52Ibland har man tur. Därför jag skrev att jag inte hade så jättestora förväntningar innan men det var ytterligare ett fantastiskt jobb av Bosse som allt annat.daaviid skrev: ↑2026-05-12 17:50:03Man hade det ju på känn..daaviid skrev: ↑2025-06-29 15:04:43Ok, jag tror att detta blir jäkligt bra på sikt. Tycker att Hegland påminner om Bergvall. Om han får förtroende och speltid så kommer han ligga bakom många assist och även en del mål framåt. Han var eftertraktad utav några av de största klubbarna i Norge, bland annat Viking Stavanger och Rosenborg, men valde Djurgården.klintan85 skrev: ↑2025-06-28 18:45:37Nej det är därför jag undrar om det inte är mycket med 10 miljoner i andraligan. Gulliksen som spelade i Norges bästa lag kostade 20 miljoner. Kändes mycket. Och sen att fortsätta på den nordiska vägen kanske inte är den bästa. Det är bara Gulliksen av alla nordiska spelare som har varit lyckad. Alla andra har varit riktigt dåliga.
![]()
DIF Fotboll
Ja helt oersättlig både som person och ledare. Hoppas bara man får behålla de bästa nu under sommaren så man kan fortsätta bygga på denna trupp och inte behöva börja om igen.daaviid skrev: ↑2026-05-12 21:01:56Bosse har varit grym. Hade behövt honom vid försäljningen utav Hegland i framtiden, nu får vi se vilken prisklass det blir utan Bosse. Troligtvis bra mycket mindre än vad fallet hade varit med honom kvar.klintan85 skrev: ↑2026-05-12 20:27:52Ibland har man tur. Därför jag skrev att jag inte hade så jättestora förväntningar innan men det var ytterligare ett fantastiskt jobb av Bosse som allt annat.daaviid skrev: ↑2026-05-12 17:50:03Man hade det ju på känn..daaviid skrev: ↑2025-06-29 15:04:43Ok, jag tror att detta blir jäkligt bra på sikt. Tycker att Hegland påminner om Bergvall. Om han får förtroende och speltid så kommer han ligga bakom många assist och även en del mål framåt. Han var eftertraktad utav några av de största klubbarna i Norge, bland annat Viking Stavanger och Rosenborg, men valde Djurgården.klintan85 skrev: ↑2025-06-28 18:45:37
Nej det är därför jag undrar om det inte är mycket med 10 miljoner i andraligan. Gulliksen som spelade i Norges bästa lag kostade 20 miljoner. Kändes mycket. Och sen att fortsätta på den nordiska vägen kanske inte är den bästa. Det är bara Gulliksen av alla nordiska spelare som har varit lyckad. Alla andra har varit riktigt dåliga.
![]()
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz