Målvaktsfrågan.
Re: Målvaktsfrågan.
Jag säger inte att jag vill ha Mark som förstakeeper. Men han kan få chansen här i DIF endå.
Med tanke på hur det ser ut i matchen mot MoDo nu så verkar vi klara oss.. Nej men helt seriöst som någon sa så måste ett riktigt lyft ske på målvaktsfronten för att vi ska kunna vinna guld.
Jag tror dock på både Riddarn och Weslau inför säsongen 09/10..
resten av min familj är MoDoiter, gissa om jag kommer att ha kul ikväl eller?
Jag tror dock på både Riddarn och Weslau inför säsongen 09/10..
resten av min familj är MoDoiter, gissa om jag kommer att ha kul ikväl eller?
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Verkar som om det blit Wesslau som får förtroendet en tid framöver då Ridderwall kommer lånas ut till Almtuna.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Lee Harvey Oswald
Eeh,va.?Frasse skrev:Verkar som om det blit Wesslau som får förtroendet en tid framöver då Ridderwall kommer lånas ut till Almtuna.
Vem är då backup?
inte hiphop-pojken väl...

Eller är det nån ny på väg in?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det här snacket om att vi ska vinna guld redan den här säsongen kan vi skippa. Målsättningen är att ta sig till slutspel, därefter kan allt hända. Det är så tränarna har sagt och jag tycker det är en bra målsättning med tanke på vår och andra lags trupper.
Håller med många av er att målvaktssidan är vår akilleshäl. Men jag tycker inte att man ska slösa pengar på en målvakt i det här läget. Våra målvakter är tillräckligt bra för ett slutspel och snacket om att Wesslau inte håller klassen är skitsnack. Visst, ni som kan mycket om målvakter och säkert har varit det en gång i tiden kan säga att han har för dåligt grundspel, inte tillräckligt snabb nog och annat sånt. Men herregud, han tar 38 skott och håller nollan mot Modo och jag vill minnas en bortamatch mot Hv71 (som visserligen var under försäsongen) där han tar 36 av 37 skott! Han har visat att han kan spela på elitserienivå och man måste våga tro på sina spelare.
Jag vet att vi inte vinner SM-guld med de här målvakterna men låt dem spela den här säsongen, få självförtroende och erfarenhet, för att sedan satsa vidare på nästa säsong. Jag är kanske en av dem få som tror att Tellan fortsätter i NHL nästa säsong. Han har mer att ge och är fortfarande "bara" 29 år. Därför anser jag att man ska satsa på de målvakter vi har.
Då kan man satsa pengar på andra spelare som Marcus Nilson, Patrick Thoresen osv...
Håller med många av er att målvaktssidan är vår akilleshäl. Men jag tycker inte att man ska slösa pengar på en målvakt i det här läget. Våra målvakter är tillräckligt bra för ett slutspel och snacket om att Wesslau inte håller klassen är skitsnack. Visst, ni som kan mycket om målvakter och säkert har varit det en gång i tiden kan säga att han har för dåligt grundspel, inte tillräckligt snabb nog och annat sånt. Men herregud, han tar 38 skott och håller nollan mot Modo och jag vill minnas en bortamatch mot Hv71 (som visserligen var under försäsongen) där han tar 36 av 37 skott! Han har visat att han kan spela på elitserienivå och man måste våga tro på sina spelare.
Jag vet att vi inte vinner SM-guld med de här målvakterna men låt dem spela den här säsongen, få självförtroende och erfarenhet, för att sedan satsa vidare på nästa säsong. Jag är kanske en av dem få som tror att Tellan fortsätter i NHL nästa säsong. Han har mer att ge och är fortfarande "bara" 29 år. Därför anser jag att man ska satsa på de målvakter vi har.
Då kan man satsa pengar på andra spelare som Marcus Nilson, Patrick Thoresen osv...
Yeah, vad Oswald sa. Vart har du fått det ifrån?Lee Harvey Oswald skrev:Eeh,va.?Frasse skrev:Verkar som om det blit Wesslau som får förtroendet en tid framöver då Ridderwall kommer lånas ut till Almtuna.
Vem är då backup?
inte hiphop-pojken väl...![]()
Eller är det nån ny på väg in?
Tyckte förresten att han var grym mot Modo. Hoppas han får starta nästa match. Tror Riddarn borde bli sporrad att träna extra hårt nu när han märker att han har konkurrens. Härligt Wesslan!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi får inte glömma bort att Riddarn bara är 20 bast än så länge. Daniel Larsson var 22 när han slog igenom, Mikael Tellqvist var 21. Med andra ord, sett till hur Larssons säsong borta i staterna sett ut, hade både Djurgården, Riddarn och Daniel tjänat på att stanna. Tyvärr fick nog killen lite hybris och det har drabbat även Ridderwall.
Säg den glädje som varar
Kom precis hem från Almtuna-Västerås. Mark Owuya va kung i matchen. Hur stabil och tät som helst, den fladdrighet som han hade förr om åren är i det närmaste borta och han är på god väg att "blomma ut".
Owuya har rätt attityd och kaxighet för att lyckas. En målvakt måste ha stort självförtroende, det saknar inte Owuya.
Kul att folk gnäller och dömmer ut owuya p.g.a av musiken, hans uppträdande i idol samt enstaka tidigare matcher. Han har varit riktigt stabil i Almtuna och j-landslaget iår. Han är älskad av fansen där, det var även ragge förra året, se hur bra han har varit iår.. Skämt åsido att han har varit bra i Almtuna är ju ingen garanti för att han skulle funka bra i DIF. Men att döma hans målvaktsspel iår genom hans tv-personlighet är rätt patetiskt. Han har även ett stort DIF-hjärta.
Född till sportchef.
Jag tror hans tid kommer, men det är en bit kvar. Det tar ett bra tag innan man kan hoppa in som målvakt i Elitserien (nu tänker jag inte på alla undantag som dyker upp säsong efter säsong). Har inte sett honom spela så jag kan ju bara läsa vad andra skriver och kolla på hans statistik och till slut gå på mag känsla. Min säger mig iaf att en vacker dag står han i mål på högre nivåer (dock inte som första målvakt i DIF).
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Varför kan inte Wesslau få vakta kassen mer än en match i taget? Jag är väldigt oroad över hur Lill Riddarn ser ut, han är alldeles för ojämn för att vara första keeper. Har pappa Rolf en hållhake på Micke eller vad fan är det frågan om, fortsätter det så här så blir det tyvärr kvalserien för oss.
Håller med!Sudden är kung skrev:Varför kan inte Wesslau få vakta kassen mer än en match i taget? Jag är väldigt oroad över hur Lill Riddarn ser ut, han är alldeles för ojämn för att vara första keeper. Har pappa Rolf en hållhake på Micke eller vad fan är det frågan om, fortsätter det så här så blir det tyvärr kvalserien för oss.
Va fan sänder det för signaler till Wesslan om han håller nollan mot Modo trots 38 skott för att sen inte får stå nästa match... tycker det är jävligt märkligt agerande av Monten/johansson.
There is no I in TEAM!!!!
Det är Montén och Micke som skjuter sig själva i foten.
De har noll känsla för formen utan verkar alltid ha bestämt en bit i förväg vem som ska stå i en viss match. Hur kunde man låta Riddarn spela förra matchen när Wesslan gjorde det så bra mot MODO? Att Riddarn var strålande är irrelevant.
Och nu när Riddarn var så bra mot MODO så fick han spela idag också medan Wesslan inte får någonting för sin nolla. Ska vi gissa på att Wesslan står nästa match? Troligtvis en plattmatch, och så börjar det hela om igen.
Enligt mig har Riddarn haft sina chanser utan att ta dem. Det är dags att ge Wesslau förtroendet i några matcher i rad.
De har noll känsla för formen utan verkar alltid ha bestämt en bit i förväg vem som ska stå i en viss match. Hur kunde man låta Riddarn spela förra matchen när Wesslan gjorde det så bra mot MODO? Att Riddarn var strålande är irrelevant.
Och nu när Riddarn var så bra mot MODO så fick han spela idag också medan Wesslan inte får någonting för sin nolla. Ska vi gissa på att Wesslan står nästa match? Troligtvis en plattmatch, och så börjar det hela om igen.
Enligt mig har Riddarn haft sina chanser utan att ta dem. Det är dags att ge Wesslau förtroendet i några matcher i rad.
i
Helt klart borde man satsa på Wesslau som nummer ett. Ridderwall håller inte.