Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

EspenK skrev: 2026-05-11 05:44:45 Typisk HV värvning. Mycket därför de hamnat där de hamnat. Värvat hem namn som inte håller längre.

Märkligaste värvningen på mycket länge.

Hank som person är 5+, men hockeyspelande 36 åring?? Oklart och talar för en säsong i botten
Vilket tvärtominlägg :lol: Fråga random hvsupportrar om det värvats för mycket hjärta de senaste åren. Spänd på svaret....

Absolut ingen "hv-värvning".
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Knickedick skrev: 2026-05-10 20:47:17 En comeback på Thore på det här så är vi så jävla ramstarka så motståndarna kommer gråta på resan till hovet!

Hank the tank är så jävla välkommen. Han kommer se till så det tävlas ordentligt i alla avseenden i det här laget. Han kommer gå i bräschen för att offra allt för skölden. Personligheter och ledare som Hank kommer behövas för att visa vägen för hur man beter som som proffesionell hockeyspelare i Djurgården. En riktig förebild för våra juniorer och en åtgärd för att ha ledare i omklädningsrummet om inte Krüger kommer vara med.
Spelar säkert billigt också.

Ska bli kul att se nån som tacklas igen.
Välkommen hem Hank the Tank
Sen mighty Dick slutade så har du gått från klarhet till klarhet med dina inlägg :lol: Spot on!

Inte första gången folk härinne ignorerar gruppdynamik och träningsförebilder. Mycket coolare med ECHL-namn ingen jävel känner till, med fräck EP-beskrivning.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Philly Flu »

Personligen är jag som fler här överraskad av denna värvning. Inget jag såg komma. Tittar man på laget som det ser ut idag så behövs det fyllas på från toppen.
Jag väljer att avvakta min bedömning av kommande säsongs lagbygge tills det är klart. Det kan mycket väl visa sig att Hank har en plats att fylla och kommer göra det bra.
Just nu har vi en ny back (Lucas Carlson) och en ny juniorback. Två nya Forwards (Lukas Vejdemo och Hank) och en junior.
Wikegård har sagt att vi bygger för framtiden och att flera avtal är klara men inte presenterade. Jag tror inte Hank ingick där.
Användarvisningsbild
mforce

Silly Season 2026/27

Inlägg av mforce »

Art Vandelay skrev: 2026-05-10 21:23:28 Funderar över en sak. Madhawk skrev imorse om Henke och redan ikväll är han presenterad och klar. Så fort brukar det inte gå eller? Det sägs att vi har flera spelare klara som inte presenterats ännu. Så varför sådan raketfart på Henkes presentation? Har det hänt något som gjort att man var tvungna att lösa detta snabbt typ ett negativt besked från Kruger?
Kan säkerligen vara ett gäng teknikaliteter som ligger bakom tajmingen men annars tänker jag att det är rätt ordning att presentera nya spelare. Kanske tycker man att det vore märkligt att först presentera nya spetsspelare och sedan vänta med Henke som kanske inte är den värvningen det sprakar mest om. Hoppas att det är så iaf.

I övrigt så känns det som att värvningen av Henke finns där för att få in lite gammal rutin och någon som förvaltar tjatet vid sidan av isen. Han var rätt bra i ssk, men håller han hos oss? Det får vi veta i höst. Tills vidare väljer jag att tro på att de vet vad de gör.
vr6power

Silly Season 2026/27

Inlägg av vr6power »

Manijock skrev: 2026-05-11 07:52:58
Knickedick skrev: 2026-05-10 20:47:17 En comeback på Thore på det här så är vi så jävla ramstarka så motståndarna kommer gråta på resan till hovet!

Hank the tank är så jävla välkommen. Han kommer se till så det tävlas ordentligt i alla avseenden i det här laget. Han kommer gå i bräschen för att offra allt för skölden. Personligheter och ledare som Hank kommer behövas för att visa vägen för hur man beter som som proffesionell hockeyspelare i Djurgården. En riktig förebild för våra juniorer och en åtgärd för att ha ledare i omklädningsrummet om inte Krüger kommer vara med.

Sen mighty Dick slutade så har du gått från klarhet till klarhet med dina inlägg :lol: Spot on!

Inte första gången folk härinne ignorerar gruppdynamik och träningsförebilder. Mycket coolare med ECHL-namn ingen jävel känner till, med fräck EP-beskrivning.
Ja det är ju bara 25 år sen DIF var nånting senast, går inte leva på gamla meriter och guld ingen minns, se framåt inte bakåt.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Manijock skrev: 2026-05-11 07:52:58

Dont get me started on Dick :wink:
Men ”det är två olika stiiilar som mööts här vaa” :lol:

Dom spelare man aldrig sett har ju aldrig varit dåliga i ens egna ögon……… alltid mer spännande med ”the unknown”
Den nya generationen vet inte vad epitetet järnkamin innebär och dess betydelse för vad vi står för som förening. Sorgligt.
DagUggla

Silly Season 2026/27

Inlägg av DagUggla »

Första reaktionen är att det är fel, men efter att ha funderat lite så har jag vänt.

Tanken är rimligen fjärdelinan samt en roll som pådrivare. Då är det en perfekt värvning.
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2026/27

Inlägg av captcash »

Om Kryckan har bestämt sig för pension, fine, jag köper Tank som agitator. Om Kryckan lirar nästa säsong, no need for tank.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
supreme

Silly Season 2026/27

Inlägg av supreme »

captcash skrev: 2026-05-11 10:06:05 Om Kryckan har bestämt sig för pension, fine, jag köper Tank som agitator. Om Kryckan lirar nästa säsong, no need for tank.
Anser båda vara viktiga. Vi såg vikten av att Thore kom in och avlastade Krüger, så även om han lirar vidare behövs fler som sätter en standard för de andra att följa. Sen tror jag inte Hank är lika verbal och kravställande som Thore, men när det kommer till lead by example hoppas jag att Hank kommer vara fenomenal.
Boven

Silly Season 2026/27

Inlägg av Boven »

Jag förstår verkligen inte hur folk kan jaga upp sig så mycket över den här värvningen. Om Hank nu är så klappkass som ni befarar, se honom mer som en resurs som garanterar att det kommer köras stenhårt i gymmet och på isen.

Han kommer gå i första led och vara ett bra föredöme för våra yngre utvecklingsbara spelare i vad som krävs för att vara en järnkamin och även sätta tonen för äldre spelare i gruppen. Om en bänknötare dyker upp och kör hårdast av alla varje dag brukar sådant smitta av sig.

Han är även en glädjespridare av rang och alltid älskad i alla lag han tillhört.

Vi pratar antagligen till en lönekostnad motsvarande att vi hade anställt en till matrialare. Tror knappast att folk hade gapat om degradering och avgång om vi hade utökat staben runt laget med en matris till.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Fan vad jag hade uppskattat lite information från sporten nu kring de senaste händelserna kring lagbygget!
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2026/27

Inlägg av captcash »

Knickedick skrev: 2026-05-11 13:04:14 Fan vad jag hade uppskattat lite information från sporten nu kring de senaste händelserna kring lagbygget!
Agree, det är nog därför många känner frustration också... vi ser inget hända, sen händer något som vi inte kan fatta och tänker att "jaha, där rök en forward plats för Hank" osv osv... lite insyn hur lagbygget är tänkt och går hade varit nice... hade Wiken kommit ut och sagt "Vi ska ha X spets fowards till och 1 back av max klass" hade alla chillat.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
rikkard

Silly Season 2026/27

Inlägg av rikkard »

Manijock skrev: 2026-05-11 07:46:43
EspenK skrev: 2026-05-11 05:44:45 Typisk HV värvning. Mycket därför de hamnat där de hamnat. Värvat hem namn som inte håller längre.

Märkligaste värvningen på mycket länge.

Hank som person är 5+, men hockeyspelande 36 åring?? Oklart och talar för en säsong i botten
Vilket tvärtominlägg :lol: Fråga random hvsupportrar om det värvats för mycket hjärta de senaste åren. Spänd på svaret....

Absolut ingen "hv-värvning".
Hela den sportsliga organisationen består ju av gamla HV-spelare :lol: Ingen av dem verkar dessutom vara bra på vad de gör i sina nya roller. När man tittar bakåt så kan man börja titta neråt i tabellen. Man måste hela tiden utvecklas framåt. Titta på SAIK. De plockar in spelare som andra klubbar ratar, utvecklar dem och får de att leverera på en ny nivå som de inte klarat i någon annan klubb. Vi måste plocka in rätt spelare med en uppsida och i rätt ålder (med karriären framför sig, inte bakom sig) och ge dem förutsättningar att växa. När man börjar att leta efter en identitet i gamla spelare känns det bara desperat. Hellberg är i mina ögon en kulturbärare redan efter en säsong här. Det handlar inte om hur länge man spelat i klubben utan vad man står för och vad man presterar. Hur ska Eriksson kunna vara en kravställare när han är sämst på plan. Om den sämsta personen på mitt jobb skulle börja ställa krav på mig så hade jag inte lyssnat det minsta. Hoppas att Kimby har mer vett än Due-Boje och Wikegård, och placerar Henke på läktaren hela säsongen. Där gör han mest nytta för föreningen.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

captcash skrev: 2026-05-11 13:23:27
Knickedick skrev: 2026-05-11 13:04:14 Fan vad jag hade uppskattat lite information från sporten nu kring de senaste händelserna kring lagbygget!
Agree, det är nog därför många känner frustration också... vi ser inget hända, sen händer något som vi inte kan fatta och tänker att "jaha, där rök en forward plats för Hank" osv osv... lite insyn hur lagbygget är tänkt och går hade varit nice... hade Wiken kommit ut och sagt "Vi ska ha X spets fowards till och 1 back av max klass" hade alla chillat.
Obefintlig infon gör folk förbannad/oroliga. Riktig dåligt. Inte en bild/film från uppstart av säsongen.

Återigen se lag i HA, dom uppdaterar.

Jäklar vilken uppförsbacke Hank har. Nu är han här, så bara stötta. Är MDB som antingen är ett geni eller vill tillbaka till Tyresö/Hanviken?
Rigge56

Silly Season 2026/27

Inlägg av Rigge56 »

Snacka om att inte förvalta den hype som skapats kring Djurgårn hockey, så jävla iq befriat och amatörmässigt skött från ansvariga. Riktigt jävla häpnadsväckande....
Skriv svar