Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Nordmark och Stockselius (tror han kommer spela i Djurgården nästa år) får väl ses som 15-16:e forwards innan säsongsstart, men kommer troligen utvecklas under säsongen och bli ordinarie spelare. För Stockselius del tror jag att han gör bäst i att stanna ett år till för sin egen utveckling skull, än att harva i AHL.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Precis så! Och för att den stora truppen inte ska kosta för mycket så behöver vi fylla på med Juniorer.Manijock skrev: ↑2026-05-08 10:24:40Måste komma ifrån iden om att "eventuella ta in någon under säsong".... Vi ska aldrig ha det i bakhuvudet längre! Det är en värdelös idé 2026. För låg kvalitet till ett för högt pris. Bygg en robust stor trupp nu i sommar istället och lås.mb81 skrev: ↑2026-05-08 10:08:13Behöver vi ersätta direkt? Han spelar på juniorlön så frigör knappast något löneutrymme. Börja säsongen med 14 forwards och ta in nån under säsong om det behövs.Jim Morrison skrev: ↑2026-05-08 09:44:31Grymt. Antar att man ersätter Stockselius direkt när man fick tveksamma signaler från honom.
Att forward 12-16 är juniorer har jag inga problem med. Detta är räknat utöver Viggo som är självskriven.
Silly Season 2026/27
Vi måste också komma ifrån att truppen ska innehålla 20 forwards. Att en femtonde forward med 20k i månaden måste ersättas tycker inte jag. Kör på 14 tills vidare. En annan sak om Viggo eller Hudon skulle lämna.Manijock skrev: ↑2026-05-08 10:24:40Måste komma ifrån iden om att "eventuella ta in någon under säsong".... Vi ska aldrig ha det i bakhuvudet längre! Det är en värdelös idé 2026. För låg kvalitet till ett för högt pris. Bygg en robust stor trupp nu i sommar istället och lås.mb81 skrev: ↑2026-05-08 10:08:13Behöver vi ersätta direkt? Han spelar på juniorlön så frigör knappast något löneutrymme. Börja säsongen med 14 forwards och ta in nån under säsong om det behövs.Jim Morrison skrev: ↑2026-05-08 09:44:31Grymt. Antar att man ersätter Stockselius direkt när man fick tveksamma signaler från honom.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Men det är väl ändå rimligt att ersätta en junior med en annan? Känslan är snarare att Nordmark flyttas upp ett steg i ordningen om Stockselius faktiskt åker på campsen och därmed missar både delar av försäsongen och starten av säsongen.
Det jag hört tidigare är ändå att Stockselius var tänkt att finnas med i lineupen, men det är svårt att planera för en spelare som inte är på plats och fullt fokuserad på laget.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Ja jag missförstod dig. Ja det är exakt så jag vill man agerar. Dock är jag rätt säker på Nordmark redan räknades in men han kom väl högre upp i hierarkin nu.Jim Morrison skrev: ↑2026-05-08 11:55:40Men det är väl ändå rimligt att ersätta en junior med en annan? Känslan är snarare att Nordmark flyttas upp ett steg i ordningen om Stockselius faktiskt åker på campsen och därmed missar både delar av försäsongen och starten av säsongen.
Det jag hört tidigare är ändå att Stockselius var tänkt att finnas med i lineupen, men det är svårt att planera för en spelare som inte är på plats och fullt fokuserad på laget.
Manijock, hur stor trupp tycker du vi ska starta säsongen med för inte behöva göra något under säsong? Senaste säsongen gick vi in med 16 forwards och det räckte inte helt. Blir en väldigt ospetsig trupp om vi ska gå in med typ 17-18 forwards i truppen.
- Art Vandelay
Silly Season 2026/27
Man hade kunnat tycka det vore på sin plats att från officiellt håll åtminstone meddela att Stockselius skrivit med Calgary. Samt, när tiden är mogen, berätta lite om hur planen ser ut för honom.
Silly Season 2026/27
Japp. Typ 13 seniorer och resten juniorer.Knickedick skrev: ↑2026-05-08 11:16:54Precis så! Och för att den stora truppen inte ska kosta för mycket så behöver vi fylla på med Juniorer.Manijock skrev: ↑2026-05-08 10:24:40Måste komma ifrån iden om att "eventuella ta in någon under säsong".... Vi ska aldrig ha det i bakhuvudet längre! Det är en värdelös idé 2026. För låg kvalitet till ett för högt pris. Bygg en robust stor trupp nu i sommar istället och lås.mb81 skrev: ↑2026-05-08 10:08:13Behöver vi ersätta direkt? Han spelar på juniorlön så frigör knappast något löneutrymme. Börja säsongen med 14 forwards och ta in nån under säsong om det behövs.Jim Morrison skrev: ↑2026-05-08 09:44:31Grymt. Antar att man ersätter Stockselius direkt när man fick tveksamma signaler från honom.
Att forward 12-16 är juniorer har jag inga problem med. Detta är räknat utöver Viggo som är självskriven.