Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Svanken skrev: 2026-05-06 10:44:24
Manijock skrev: 2026-05-06 10:31:50 Wiktor Nilsson? Är folk ärliga?

Platsar inte till att tömma latriner hos oss. Stanna i HA!
Ja man kan ju inte ens se att han skulle gå in i en 4e kedja. Finland eller HA känns väl troligt.
Brodin är typ 10 ggr bättre. Om vi nu ska leta på HA-hyllan.
Användarvisningsbild
Limp

Silly Season 2026/27

Inlägg av Limp »

Bara för att vi gnäller så välkomnas Liam officiellt av DIF på sociala medier :lol:
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Limp skrev: 2026-05-06 14:29:22 Bara för att vi gnäller så välkomnas Liam officiellt av DIF på sociala medier :lol:
Bra, hoppas alla vet nu vad minimum kravet är.

Vill man ha ett lugnare jobb? Så kan man jobba på bibliotekets eller miljöpartiets presstjänst exempelvis!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Limp skrev: 2026-05-06 14:29:22 Bara för att vi gnäller så välkomnas Liam officiellt av DIF på sociala medier :lol:
Som medlem skäms jag. Jag skäms verkligen för hur de sköter det
Säg den glädje som varar
Döden

Silly Season 2026/27

Inlägg av Döden »

Osten östlund skrev: 2026-05-06 06:07:15
Rigge56 skrev: 2026-05-05 22:17:32
Osten östlund skrev: 2026-05-05 21:30:24 Måste ha hänt ngt gällande rekryteringen. Kan ju inte ta semester, 1 vecka efter att man börjat?

Annons början av mars nedan:

Är du en kreativ contentskapare med ett öga för rörligt material och förmågan att bygga starka relationer i en professionell idrottsmiljö? Eller drivs du av att klippa, paketera och publicera innehåll och vill bli motorn bakom Djurgården Hockeys visuella uttryck? Ta chansen att spela en nyckelroll i vår nya in-house-redaktion!
Rollen som lagnära kommunikatör
Som lagnära kommunikatör hos oss är din viktigaste uppgift att vara närvarande där det händer. Genom din förmåga att bygga relationer med spelare och ledare skapar du genuint och engagerande innehåll för våra representationslag. Du arbetar nära lagen för att fånga pulsen på träningsisen, i gymmet och under matchdag på film.

Du är en självgående och operativ kreatör som brinner för att berätta historier genom rörlig bild och snabba format för sociala medier.

Läs mer om rollen som Lagnära kommunikatör och ansök här:

https://www.linkedin.com/jobs/view/4379861069/

Rollen som visuell producent
Som visuell producent hos oss ansvarar du för att förädla och paketera Djurgården Hockeys visuella innehåll. Du är en självgående och operativ kreatör som brinner för att berätta historier genom rörlig bild och snabba format. Du blir en central del av vår in-house-redaktion där du, tillsammans med marknadskoordinator och kommunikatörer, ser till att Djurgården Hockey alltid levererar ett proffsigt visuellt uttryck.

Läs mer om rollen som Visuell producent och ansök här:

https://www.difhockey.se/article/2goatbh-1lead/view
Eller så har man anställt en totalt klappkass contentcreator, kanske redan har "gått in i väggen"
Tyvärr gör ju många unga det nu för tiden. Innan dom ens har haft ett första riktigt jobb.

Men är det inte någon av ovan anledningar?

Så förmodligen har ekonomin chefen hos DIF tänkt. Spar lite pengar, får börjar i Augusti. Eller uppsägningstid?

" Nån "sköter presentationer av spelare, missade klockan på Vejdemo?
Som jag sagt förut, jag sökte den tjänsten, har gedigen erfarenhet och hade styrt upp detta för länge sen. Men det är en extern firma som håller i rekryteringen. Jag fick mitt tack men nej tack för ett par veckor sen. Vill inte slå mig själv på.bröstet, men mina meriter borde iaf renderat en andra gallring/samtal. Så jag personligen ger inte speciellt mycket för den rekryteringsprocessen.
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2026/27

Inlägg av klintan85 »

Det hör väl inte till vanligheterna att DIF värvar juniorer? Är det ett täcken på sämre återväxt eller att han var så bra att man inte kunde avstå?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Viggo Björck till St. Louis i The Athletic
Även Viggo Björck finns med i den senaste mock draften från The Athletic.

Där går Djurgårdstalangen som elfte spelare totalt till St. Louis Blues.

Journalisten Jeremy Rutherford lyfter fram Björcks spelintelligens, snabbhet och konkurrensinstinkt – trots att centern inte tillhör de största spelarna i draftkullen.

/HN
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Så, nu är alla de spelare vi vetat om varit klara en längre tid presenterade!

Har MDB och Wiken fortfarande semester? Vi skulle behöva ha in en del spets och inte ens ett litet rykte hör man? Finska ligan är väl den enda europeiska ligan som fortfarande är i spel.
Kommer alla därifrån eller är det NHL/AHL spelare som ska in i truppen?
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Henkos »

Gunler är väl kvar?
Janzoo
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Janzoo »

klintan85 skrev: 2026-05-06 20:27:31 Det hör väl inte till vanligheterna att DIF värvar juniorer? Är det ett täcken på sämre återväxt eller att han var så bra att man inte kunde avstå?
Om vi bortser från att de flesta i U20 är "värvade" från andra klubbar i Stockholm så är det väl också så att lovande backar inte växer på träd, så som forwards ibland verkar göra. 19 år, draftad men osignad är ju definitivt något man kan utbilda och eventuellt få behålla i några eller många år till.
Skriv svar