Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2026/27

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Varför ska alla kontrakt var skrivna i ett halvt sekel?

Med det sagt, välkommen, kul värvning!
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av captcash »

Sjukt trevligt, men 4 år är def en gamble. Hoppas han håller och vi bygger en bra stomme för framtiden i SHL!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Alberget1891

Silly Season 2026/27

Inlägg av Alberget1891 »

Mash skrev: 2026-05-01 19:55:34 Go värvning!

Litar på att vi blir jävligt slagkraftiga kommande säsong och att målen är skyhöga. Kommer bli gott detta!
Due-Boje in we trust <3
dr111DIF

Silly Season 2026/27

Inlägg av dr111DIF »

AlltidOavsett skrev: 2026-05-01 18:28:38 4 år alltså, riskabelt måste man ändå säga. Om han inte lever upp till förväntningarna så har vi 2 svindyra långkontrakt på backsidan, Carlsson och Lindström. Men tror starkt på denna värvning och att Lindström höjer sig efter omställningen från Nordamerika.
Kan behöva ha lite tålamod med Carlsson också. Det är rätt vanligt att det kan ta en säsong innan det släpper efter man kommit hem, Lindström såg bättre och bättre ut. Tror han hittar sin roll bättre och blir riktigt bra i den.

Jag tycker, om vi räknar in Gunler, att vi behöver en spetsig fw till. Sedan kanske en till som är mer bredd men med offensiv uppsida.
Bengan08
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Bengan08 »

Härligt med Carlsson och signar Erik Gustafsson så börjar även backsidan se okej ut. Då blir det ful fokus på poäng framåt , utöver Gunler såklart. Hoppas på 2 smaskiga namn som producerar!!
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Och jag är ganska säker på att det här inte är spetsbacken. Det kommer att komma en till. Men Karlsson är ändå en spelare som kan bidra i powerplay. Han kan ta en roll där – kanske lite i stället för Sissons, som visserligen gjorde det bra men kanske inte är den typen av back man vill ha i ett andra powerplay.

/ N Falk, HN
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Doyle 1 skrev: 2026-05-01 19:51:57 Snacka om att Brynäs forum går bananas över att deras judas valt DIF. Har spårat ordentligt för dem. Hoppas Lucas slipper få en massa hot nu från efterblivna brynäsfans. Härligt o ha han på 4 år oxå..
Snacka sten i glashus. Brynäs har ju plockat hej vilt från oss senaste decenniet. Lastar galen deg på Fjällby och trissar upp budet till omänskligt.

Hade de inte snott Axel Andersson hade vi haft kvar Axel och således kanske inte kunnat ha varken plats eller råd till Lucas nu. Hoppas det är så Wiken tänker. Skulle inte förvåna mig.

Karma. Sitt med Axel x2 och håll käft
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Henkos »

Topplocket har verkligen gått där uppe, nån tok på deras forum tyckte de skulle sno Björck av oss genom att erbjuda 200k/mån.

😅
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

AlltidOavsett skrev: 2026-05-01 18:28:38 4 år alltså, riskabelt måste man ändå säga. Om han inte lever upp till förväntningarna så har vi 2 svindyra långkontrakt på backsidan, Carlsson och Lindström. Men tror starkt på denna värvning och att Lindström höjer sig efter omställningen från Nordamerika.
Min tanke också. Faller det väl ut har vi två gedigna backar vi kan lassa många minuter på i flera år. Vill det sig illa är vi fast. Å andra sidan är det väl mer eller mindre en gambling med alla värvningar.
Användarvisningsbild
Buford

Silly Season 2026/27

Inlägg av Buford »

Henkos skrev: 2026-05-02 13:15:38 Topplocket har verkligen gått där uppe, nån tok på deras forum tyckte de skulle sno Björck av oss genom att erbjuda 200k/mån.

😅
Läste det, om inte annat för att Wiken ska tömma kassan... Vilka pajaser :lol:
Användarvisningsbild
Limp

Silly Season 2026/27

Inlägg av Limp »

Buford skrev: 2026-05-02 14:49:44
Henkos skrev: 2026-05-02 13:15:38 Topplocket har verkligen gått där uppe, nån tok på deras forum tyckte de skulle sno Björck av oss genom att erbjuda 200k/mån.

😅
Läste det, om inte annat för att Wiken ska tömma kassan... Vilka pajaser :lol:
Och sen förklara konceptet med rookiekontrakt :lol:
Rutger

Silly Season 2026/27

Inlägg av Rutger »

Wiken har pratat om att ta nästa steg till att bli ett bättre lag, och ledningen har insett att SHL är betydligt bättre än HA.
Om vi inte hade haft Hellberg i målet är jag helt övertygad om att vi hade fått spela mot Leksand i negativa kvalet. Problemet var (som alla vet) främst våran defensiv förra säsongen, men även att vi hade för ojämna prestationer offensivt under säsongen.
Jag tror att vi behöver få in två stycken topp 4 backar till, en Emil Gustafsson (vore drömmen) men även en till defensiv/alt tvåvägsback. Sägs att Liam Pettersson är klar, men vi har ju även Fred Nord. Tror dock att ingen av dem kommer ta plats i år utan stället lånar vi ut dem, och man lånar in dem vid behov. Så mao kan vi få in EG och en till topp 4 back skulle vara toppen. Vi tappar även Frondell och Eklund, och ev Kruger. Just nu är endast Vejdemo klar som offensiv spelare och det har även ryktats om Noel Gunler. Björck kommer säkerligen utvecklas ännu mer, men om vi ska ersätta Frondell, Eklund och Kruger så behöver vi få in minst ett par offensiva spelare till, och helst gärna en toppcenter som gör många poäng.
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

Rutger skrev: 2026-05-02 16:04:53 Wiken har pratat om att ta nästa steg till att bli ett bättre lag, och ledningen har insett att SHL är betydligt bättre än HA.
Om vi inte hade haft Hellberg i målet är jag helt övertygad om att vi hade fått spela mot Leksand i negativa kvalet. Problemet var (som alla vet) främst våran defensiv förra säsongen, men även att vi hade för ojämna prestationer offensivt under säsongen.
Jag tror att vi behöver få in två stycken topp 4 backar till, en Emil Gustafsson (vore drömmen) men även en till defensiv/alt tvåvägsback. Sägs att Liam Pettersson är klar, men vi har ju även Fred Nord. Tror dock att ingen av dem kommer ta plats i år utan stället lånar vi ut dem, och man lånar in dem vid behov. Så mao kan vi få in EG och en till topp 4 back skulle vara toppen. Vi tappar även Frondell och Eklund, och ev Kruger. Just nu är endast Vejdemo klar som offensiv spelare och det har även ryktats om Noel Gunler. Björck kommer säkerligen utvecklas ännu mer, men om vi ska ersätta Frondell, Eklund och Kruger så behöver vi få in minst ett par offensiva spelare till, och helst gärna en toppcenter som gör många poäng.
Andreas Englund har utgående kontrakt. Vore väl perfekt att få in? Vi skulle behöva lite mer fysik på backsidan.
Fragglepot

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

AlltidOavsett skrev: 2026-05-02 18:51:59
Rutger skrev: 2026-05-02 16:04:53 Wiken har pratat om att ta nästa steg till att bli ett bättre lag, och ledningen har insett att SHL är betydligt bättre än HA.
Andreas Englund har utgående kontrakt. Vore väl perfekt att få in? Vi skulle behöva lite mer fysik på backsidan.
Dock svårt att veta hur en sådan spelare står sig i SHL. Han lär ju inte bli billig om han ska hem. Och är han dyr, så kommer han höga förväntningar på sig.
Men håller med om att man vill ha en eller två riktigt defensiva pjäser in. Helst en Anton Lindholm-typ som spelade i Leksand för någon säsong sedan.
Användarvisningsbild
SkallePer
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av SkallePer »

Osten östlund skrev: 2026-04-29 12:23:45
Jim Morrison skrev: 2026-04-29 10:34:56 Alltså, jag tror inte det finns en chans att Krüger fortsätter? Snubben har väl spelat skadad i 2-3 år och uppfyllt typ alla sina mål och fyller 36?
På förhand så känns Vejdemo som Krugers ersättare. Ska man spekulera? Så känns det som Kruger bestämt sig för att sluta. Men Wiken sagt, typ landa, känn efter i sommar ( kunnat förlänga som JJ, för att riva kontraktet om det ej fungerar ).

Kruger känns inte som en impulsiv kille. Utan han vet vad han vill, tänker förmodligen igenom sina beslut. Skadorna har troligtvis blivit för besvärliga. Ledsamt nog. Hoppas givetvis jag har fel.
Vi hugger på https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter ... g-fran-nhl tycker jag
Skriv svar