En 100% frisk Krüger skulle innebära att Viggo inte är självklar etta i centerhierarkin.
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Ring klocka ring, det händer ingenting…..#DIFSilly
(Minus Vejdemo)
(Minus Vejdemo)
Silly Season 2026/27
Även en frisk Kruger ska inte gå före Viggo och Vejdemo.. Nu hoppas jag att Kimby ser Krüger för vad han är. En av de största DIF fått fram i mordern tid, och en av de största spelarma och ledarna vi haft i föreningen över ganska många säsonger.
Han JJ och Salsten får kriga on 3/4e center roller. Sen hoppas man ju att Kruger sätter stolthet i det och att han får chansen att lära P Andersson hur PK ska spelas.
Silly Season 2026/27
Man får inte missa de största spetsegenskaperna Krüger har. Ledaregenskaperna pratas det alltid mycket om, men jag tänker framförallt på tekningarna OCH hans roll framför och omkring kassen i PP. Där är han bland de bästa I Sverige numera. Det bästa vi haft sen Mathias Tjärnqvist. Vägrar acceptera att det är över gällande honom.
Silly Season 2026/27
Att kunna sätta JJ i en 3:e och Kryckan i en 4:e är insane lyx (förutsatt att de är hyffsat hela), men om så är tanken är ju våra centrar klara då Vejdemo tar en plats och Viggo måste ju få fortsätta som C. Vet inte om jag är 100% på detta då jag inte tror att JJ/Kryckan kommer lira mer än max 50% var.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Alltså, jag tror inte det finns en chans att Krüger fortsätter? Snubben har väl spelat skadad i 2-3 år och uppfyllt typ alla sina mål och fyller 36?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Att spela Josef 3:a och Kruger 4:a är naivt eller så ljuger vi om att vi ska ta det nödvändiga "nästa steget".captcash skrev: ↑2026-04-29 10:22:49 Att kunna sätta JJ i en 3:e och Kryckan i en 4:e är insane lyx (förutsatt att de är hyffsat hela), men om så är tanken är ju våra centrar klara då Vejdemo tar en plats och Viggo måste ju få fortsätta som C. Vet inte om jag är 100% på detta då jag inte tror att JJ/Kryckan kommer lira mer än max 50% var.
Du har helt rätt i att de inte kommer spela särskilt många matcher. Då står vi där med Blomgren som center eller annan mindre lyckad lösning.
Sedan ska en ung Viggo klara av sitt svåra "andraår". Han är något utöver det vanliga, men han är också människa.
Värva in en "Palve" mitt under säsong är inget jag ser som ett nästa steg mot toppen.
Vi behöver vara redo från starten på säsongen. Det är sedan gammalt.
Ludvig Rensfeldt, min hjälte och förebild.
Silly Season 2026/27
Vargör ska vi värva in en Palve om vi har samma centrar som förra året plus Vejdemo? Vi har redan en extra center förutsatt att Krüger kör vidare och i annat fall värvar vi nog en ersättare.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-29 11:48:09Att spela Josef 3:a och Kruger 4:a är naivt eller så ljuger vi om att vi ska ta det nödvändiga "nästa steget".captcash skrev: ↑2026-04-29 10:22:49 Att kunna sätta JJ i en 3:e och Kryckan i en 4:e är insane lyx (förutsatt att de är hyffsat hela), men om så är tanken är ju våra centrar klara då Vejdemo tar en plats och Viggo måste ju få fortsätta som C. Vet inte om jag är 100% på detta då jag inte tror att JJ/Kryckan kommer lira mer än max 50% var.
Du har helt rätt i att de inte kommer spela särskilt många matcher. Då står vi där med Blomgren som center eller annan mindre lyckad lösning.
Sedan ska en ung Viggo klara av sitt svåra "andraår". Han är något utöver det vanliga, men han är också människa.![]()
Värva in en "Palve" mitt under säsong är inget jag ser som ett nästa steg mot toppen.
Salsten går nog för övrigt före Blomgren som center.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
På förhand så känns Vejdemo som Krugers ersättare. Ska man spekulera? Så känns det som Kruger bestämt sig för att sluta. Men Wiken sagt, typ landa, känn efter i sommar ( kunnat förlänga som JJ, för att riva kontraktet om det ej fungerar ).Jim Morrison skrev: ↑2026-04-29 10:34:56 Alltså, jag tror inte det finns en chans att Krüger fortsätter? Snubben har väl spelat skadad i 2-3 år och uppfyllt typ alla sina mål och fyller 36?
Kruger känns inte som en impulsiv kille. Utan han vet vad han vill, tänker förmodligen igenom sina beslut. Skadorna har troligtvis blivit för besvärliga. Ledsamt nog. Hoppas givetvis jag har fel.
Silly Season 2026/27
Jag tror man kommer hålla dörren öppen för Kruger hela säsongen, om så krävs. Gör han en Omark (eller Dicken) och kliver in i laget i nov/dec är det bara en bonus. Men just nu är jag inte så förhoppningsfull. Han kommer inte lira om han inte känner att han är 100%, av respekt för både klubben och sig själv. Men det är bara mina spekulationer.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Silly Season 2026/27
Men har vi verkligen det?DIF-DIF skrev: ↑2026-04-29 12:00:21Vargör ska vi värva in en Palve om vi har samma centrar som förra året plus Vejdemo? Vi har redan en extra center förutsatt att Krüger kör vidare och i annat fall värvar vi nog en ersättare.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-29 11:48:09Att spela Josef 3:a och Kruger 4:a är naivt eller så ljuger vi om att vi ska ta det nödvändiga "nästa steget".captcash skrev: ↑2026-04-29 10:22:49 Att kunna sätta JJ i en 3:e och Kryckan i en 4:e är insane lyx (förutsatt att de är hyffsat hela), men om så är tanken är ju våra centrar klara då Vejdemo tar en plats och Viggo måste ju få fortsätta som C. Vet inte om jag är 100% på detta då jag inte tror att JJ/Kryckan kommer lira mer än max 50% var.
Sedan ska en ung Viggo klara av sitt svåra "andraår". Han är något utöver det vanliga, men han är också människa.![]()
Ludde har väl tackats av?
Sedan vill jag klargöra att vem som är 1:a. 2:a, 3:e eller 4:e spelar liten roll för mig.
Salsten kan mycket väl vara en något bättre version av Blomman även om jag inte tycker den skillnaden är markant.
Problemet är att vi i Josef och Kruger har 2 centrar som mycket troligt kommer befinna sig på läktaren samtidigt flertalet matcher. Vill det sig illa under jvm då Viggo är borta.
Ludvig Rensfeldt, min hjälte och förebild.
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Även Stockselius är ju i grunden center. Sen finns det ju även andra underifrån som säkert kan göra några matcher med mindre speltid om det skulle krisa så mycket om JJ och Krüger är borta samtidigt.DIF-DIF skrev: ↑2026-04-29 12:00:21Vargör ska vi värva in en Palve om vi har samma centrar som förra året plus Vejdemo? Vi har redan en extra center förutsatt att Krüger kör vidare och i annat fall värvar vi nog en ersättare.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-29 11:48:09Att spela Josef 3:a och Kruger 4:a är naivt eller så ljuger vi om att vi ska ta det nödvändiga "nästa steget".captcash skrev: ↑2026-04-29 10:22:49 Att kunna sätta JJ i en 3:e och Kryckan i en 4:e är insane lyx (förutsatt att de är hyffsat hela), men om så är tanken är ju våra centrar klara då Vejdemo tar en plats och Viggo måste ju få fortsätta som C. Vet inte om jag är 100% på detta då jag inte tror att JJ/Kryckan kommer lira mer än max 50% var.
Sen tror jag att det kommer en ytterforward som kan avlasta som center vid behov.
Jag tror Krüger kommer att vara en del av truppen när säsongen startar, om än i en väldigt liten roll som spelare, men desto större i omklädningsrummet. Kanske att han lägger mest fokus att kunna vara avlastare under JVM. En femtecenter men Pappa och pådrivare i omklädningsrummet.
Viljan verkar ju finnas där, annars hade han redan sagt tack och hej.
-
Alberget1891
Silly Season 2026/27
Jakob Ragnarsson sägs vara klara för en svensk klubb. Någon som vill dela med sig? ( Mr madhawk silly rummet )
Silly Season 2026/27
AlmtunaAlberget1891 skrev: ↑2026-04-29 15:35:31 Jakob Ragnarsson sägs vara klara för en svensk klubb. Någon som vill dela med sig? ( Mr madhawk silly rummet )