Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

tomten skrev: 2026-04-23 10:11:54
fryppe skrev: 2026-04-23 10:04:32
tomten skrev: 2026-04-23 10:01:39
fryppe skrev: 2026-04-23 09:15:38 Palve fick nog spela för att han är Center och Ylönen hade samma antal matcher som Brodda kanske lite mera speltid men han va tänkt som en av våra spetsvärvningar och man ville ge honom lite extra tid, men han skeppades också.
Ja, så var det nog. Där ansera jag att Kimby snabbare borde sett att det inte fungerade och låtit Brodda få mer chanser. Du får tycka annorlunda om du vill. Min upplevelse är att Brodd ofta fick spela extraspelare eller spela längre ner i hierarkin samtidigt som Ylönen och Palve fick många flera chanser i kedjor högre upp och PP utan att åstadkomma något.

På samma sätt tog det alldelse för lång tid för Kimby att innes att våra bästa spelare var juniorerna. Över halva säsongen lät han spelare med högre löner få väldigt mycket mer speltid.

Jag ser det som ett svaghetstecken hos en coach om man låter vissa spelare få mer istid för att de har högre lön eller för att det pressterat bra tidigare år.
Du får också tycka hur du vill, jag försöker inte överbevisa dig att du har fel jag skriver bara hur jag sett på situationen.
Fint! Tolkar jag det rätt att du då anser att Ylönen och Palves istid var berättigad och att det var bättre att ge Ylönen och Palve den speltiden de fick framför att ge Brodin fler chanser?
Japp. Många tycker att Ylönen inte fick någon chans överhuvudtaget medan vi bankade huvudet i väggen gång på gång med Brodin. Tänk så olika man kan uppleva verkligheten. Brodin har iallafall visat de som hävdade att han var slut duktigt nu. Pissar de nästan i fejset ala Dicken när det begav sig.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

fryppe skrev: 2026-04-23 07:44:34
tomten skrev: 2026-04-23 07:34:27
Andspe skrev: 2026-04-22 20:38:32 Brodda 2:a i interna poängligan i slutspelet på 11p. 1p efter Nilson. Den såg man inte komma. Men man gläds ändå med Brodda!
Tycker inte riktigt Kimby gav Brodda chansen den här säsongen. Många importer som spelade mediokert match efter match men Brodda fick inte chansen i samma utsträckning som de fick. Sedan har han blivit äldre och är inte riktigt lika rivig som tidigare men synd att han inte fick mer chanser än han fick.
Han fick chansen och tog den inte, älskar brodda men han förtjänade inte mera istid.
Jag tycker det blir ganska uppenbart att det inte var Brodda det var fel på. Men den diskussionen har vi redan haft till dödagar.

I mina ögon är han och kommer alltid vara en legend och järnkamin. Han gjorde mycket för DIF som jag tror många har glömt eller kanske inte upplevt. Man ska komma ihåg att det är snart 20år sedan som Brodda debuterade i A-laget och jag kommer aldrig glömma första gången jag såg honom i A-laget när han som 19-åring åkte och proppade motspelare som han var själv spelade mot smågrabbar. Han har alltid spelat och uppträtt som en äkta järnkamin.

Personligen tycker jag avslutet som blev för Brodda känns ovärdigt.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Andspe skrev: 2026-04-22 20:38:32 Brodda 2:a i interna poängligan i slutspelet på 11p. 1p efter Nilson. Den såg man inte komma. Men man gläds ändå med Brodda!
Tycker inte riktigt Kimby gav Brodda chansen den här säsongen. Många importer som spelade mediokert match efter match men Brodda fick inte chansen i samma utsträckning som de fick. Sedan har han blivit äldre och är inte riktigt lika rivig som tidigare men synd att han inte fick mer chanser än han fick.
Brodda har en snabb hård release vilket gör honom nyttig i pp. Han är ju rätt bra på att kunna få iväg avslut trots att han står dåligt eller är uppvaktad.

Men för oss så förstår jag helt och hållet Kimby. I pp har vi spelare som är bättre och som powerforward har vi yngre bättre förmågor.

Han fick ändå chansen både på träning och de få minuter han fick spela. Kan ju vara så enkelt att tempot är ett steg upp från HA och där hade han svårt att hävda sig.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Inlägg av Art Vandelay »

Av någon outgrundlig anledning är konsensus ofta här att så fort en spelare lämnat blir dom senare världsklasspelare.

Tänk er denna femma. Mumma!

Berg - Krogdahl
Ylönen (får byta kant) - Costmar - Brodin

Både Ylönen och Brodin fick sina chanser men inget hände.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Andspe skrev: 2026-04-23 10:26:30
Brodda har en snabb hård release vilket gör honom nyttig i pp. Han är ju rätt bra på att kunna få iväg avslut trots att han står dåligt eller är uppvaktad.

Men för oss så förstår jag helt och hållet Kimby. I pp har vi spelare som är bättre och som powerforward har vi yngre bättre förmågor.

Han fick ändå chansen både på träning och de få minuter han fick spela. Kan ju vara så enkelt att tempot är ett steg upp från HA och där hade han svårt att hävda sig.
Typ Pettersen då? Som har liknande roll i PP som Brodin har i Löven. Appropå och få chanser. Har gjort ett uselt jobb där en hel säsong, men får fortsatt chansen. Där fick inte Brodin lira en sekund.

Aja, kan diskuteras i evighet. Jag är team Knickedick här. Brodin fick aldrig en chans i SHL hos oss. Knappt sista HA-säsongen heller, undantaget i slutspelet. I Löven fick han det fullt ut, därav resultatet. Hoppas han fortsätter en säsong till så ser vi vad som händer. Tror han är kapabel att vara en pålitlig stark lagspelare även i SHL. Inte på MVP-nivå, men en tung tredjekedjeytter typ.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Manijock skrev: 2026-04-23 10:52:47

Typ Pettersen då? Som har liknande roll i PP som Brodin har i Löven. Appropå och få chanser. Har gjort ett uselt jobb där en hel säsong, men får fortsatt chansen. Där fick inte Brodin lira en sekund.

Aja, kan diskuteras i evighet. Jag är team Knickedick här. Brodin fick aldrig en chans i SHL hos oss. Knappt sista HA-säsongen heller, undantaget i slutspelet. I Löven fick han det fullt ut, därav resultatet. Hoppas han fortsätter en säsong till så ser vi vad som händer. Tror han är kapabel att vara en pålitlig stark lagspelare även i SHL. Inte på MVP-nivå, men en tung tredjekedjeytter typ.
Sant så sant. Allt handlade om förtroende och en ärlig chans att komma in i samspel och matchtempo. Ingen spelare i världen kommer se bra ut med tre byten varannan match.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Art Vandelay skrev: 2026-04-23 10:41:10 Av någon outgrundlig anledning är konsensus ofta här att så fort en spelare lämnat blir dom senare världsklasspelare.

Berg - Krogdahl

Bra poäng.
Finns ingen i den femman jag tycker vi gjorde fel med när vi skickade eller tackade av.
Även nu i efterhand finns ingen av dem jag vill ha tillbaka.

Men underbart för Brodda att han fick vinna med Löven.
Ludvig Rensfeldt, min hjälte och förebild.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Han fick ju sitta på bänken en stor del av HA-årdt också men fick chansen i slutspelet pga skador och som han tog den...

Nä, Brodda har sagt det i intervjuer att det är kul att spela hockey igen när man har en tränare som tror på en.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-04-23 12:01:29
Art Vandelay skrev: 2026-04-23 10:41:10 Av någon outgrundlig anledning är konsensus ofta här att så fort en spelare lämnat blir dom senare världsklasspelare.

Berg - Krogdahl

Bra poäng.
Finns ingen i den femman jag tycker vi gjorde fel med när vi skickade eller tackade av.

Exakt så. Att Berg och Krogdahl lämnade var rimligt och att Costmar och Brodda fick gå berodde på att dom inte höll SHL nivå. Finnen var bara ytterligare en misslyckad värvning från Finland precis som landsmannen Pulli.

Men som sagt var kul att Brodda fick en snygg avslutning i löven och fortsätter han lär det bli i SSK då jag inte tror han vill vara borta från familjen längre
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-04-23 12:01:29

Berg - Krogdahl

Bra poäng.

Precis! Man kan hålla två tankar i huvudet samtidigt. Brodda höll inte för oss och var rätt att låta han gå. Men en spelare man unnar allt gott och glad han fick sänka råttorna igen och gå upp med Löven.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

fryppe skrev: 2026-04-23 09:15:38
tomten skrev: 2026-04-23 08:57:17
fryppe skrev: 2026-04-23 08:23:44
tomten skrev: 2026-04-23 08:13:25
fryppe skrev: 2026-04-23 07:44:34

Han fick chansen och tog den inte, älskar brodda men han förtjänade inte mera istid.
Och du menar att impoterna tog chansen? De fick så många mer chanser
Du menar Laleggia som gjorde 40 pinnar? Snively och Hudon som var grymma första halva av serien ? Hudon som spelade med en skadad väldigt länge och Snively som alltid gjorde det bra även i boxplay. så ja jag tycker dom tog chansen.
Inte inte alls. LaLeggia, Snively och Hudon visade alla att de var bättre än Brodda. Sedan har jag iofs ganska svårt att se att Brodda skulle gå in och spela back. Jag pratar ex om Oula Palve och Jesse Ylönen som jag anser fick betydligt mer chanser än Brodda.
Palve fick nog spela för att han är Center och Ylönen hade samma antal matcher som Brodda kanske lite mera speltid men han va tänkt som en av våra spetsvärvningar och man ville ge honom lite extra tid, men han skeppades också.
Brodin platsade knappt året vi gick upp, inte så konstigt att han inte fick så många chanser, vi ville ge andra chansen, han var kvar för att han hade kontrakt.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

#10 skrev: 2026-04-23 15:09:32
tomten skrev: 2026-04-23 08:13:25
Och du menar att impoterna tog chansen? De fick så många mer chanser
Du menar Laleggia som gjorde 40 pinnar? Snively och Hudon som var grymma första halva av serien ? Hudon som spelade med en skadad väldigt länge och Snively som alltid gjorde det bra även i boxplay. så ja jag tycker dom tog chansen.
Inte inte alls. LaLeggia, Snively och Hudon visade alla att de var bättre än Brodda. Sedan har jag iofs ganska svårt att se att Brodda skulle gå in och spela back. Jag pratar ex om Oula Palve och Jesse Ylönen som jag anser fick betydligt mer chanser än Brodda.
Palve fick nog spela för att han är Center och Ylönen hade samma antal matcher som Brodda kanske lite mera speltid men han va tänkt som en av våra spetsvärvningar och man ville ge honom lite extra tid, men han skeppades också.
Brodin platsade knappt året vi gick upp, inte så konstigt att han inte fick så många chanser, vi ville ge andra chansen, han var kvar för att han hade kontrakt.
Konstigt! I de absolut svåraste matcherna på säsongen var Brodda bäst på isen. I de matcherna när det gällde som mest så var det Brodda som klev fram.
Denna säsong var det samma sak fast tyvärr i ett annat lag.
Däremellan fick han dock inte spela. Det måste ju helt enkelt vara så att han bara kan vara en bra hockeyspelare i April alla andra månader är han kass, ja så måste det vara.
Boven

Inlägg av Boven »

Manijock skrev: 2026-04-23 10:13:36 Djurgården - Björklöven i premiären som sagt. I GLOBEN!

Vansinnet fortsätter. Kan man betta en tvåa redan nu? Istället för en av säsongens svåraste bortamatcher bjussar vi på årets happening för bajare och annat löst folk.
Dom har redan startat en tråd på lövens forum om matchen. Snackas om en "take over" och att dom ska fylla hela Globen.

Man kan ju hoppas att kansliet lärde sig nått om biljetthantering efter Leksands debaclet iaf.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Knickedick skrev: 2026-04-23 15:27:27
#10 skrev: 2026-04-23 15:09:32

Konstigt! I de absolut svåraste matcherna på säsongen var Brodda bäst på isen. I de matcherna när det gällde som mest så var det Brodda som klev fram.
Denna säsong var det samma sak fast tyvärr i ett annat lag.
Däremellan fick han dock inte spela. Det måste ju helt enkelt vara så att han bara kan vara en bra hockeyspelare i April alla andra månader är han kass, ja så måste det vara.
Men då tar vi tillbaka honom så är guldet klart nästa år 👍
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

Brodin nya Kelleher. Han får sälja ut sig själv som konsult att leverera i slutspel!
Skriv svar