Ja, där kan vi verkligen snacka om att jag var snett ute på det.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-23 05:37:23 Samma visa med Kimby.
Han var kung tills vi värvade honom
Nu har den kappan bytt riktning.![]()
Säsongen 2025/26: Återkomsten
- Jim Morrison
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Fragglepot
Helt annan kvalitet på lagen i år jämfört med förra året.Donkels-3.0 skrev: ↑2026-04-22 21:21:17 Skillnaden mellan vårt avancemang och Lövens är att dom haft en kompetent målvakt hela året medan vi bara hade det i dom två sista matcherna
Tycker det var lite lustigt att Brynäs säsong snackades upp väldigt mycket det året de var nere. Medan vår nästan gick under radarn, trots att vi slutade på högre poäng än Brynäs och ligan var uppenbart ”dopad” efter att Oskarshamn hade ramlat ned.
Tror det blir likadant nästa säsong, då man vet att Leksand inte kan pumpa in för mycket deg. Onekligen verkar ju gnägget storsatsa om alla rykten om Kovacs, Enroth, Fitz osv stämmer.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mm, jag är inte beredd att helt hålla med.Jim Morrison skrev: ↑2026-04-23 05:44:17Ja, där kan vi verkligen snacka om att jag var snett ute på det.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-23 05:37:23 Samma visa med Kimby.
Han var kung tills vi värvade honom
Nu har den kappan bytt riktning.![]()
Jag tycker du ska ge honom mer tid, åtminstone kommande vinter.
Jag tycker han var riktigt spännande när han kom, tog upp oss, säkrade vårt kontrakt.
Han har fått känna hur det är när det blåser hårt i i SHL.
Med ett bättre lag hoppas jag han tar spelet till en nivå högre.
Klarar han top 8 med möjlighet och strid om top 6 är jag beredd att ge honom godkänt även kommande vinter.
Men visst har jag haft mina tvivel mot honom, spelet har varit lite väl defensivt och fantasilös offensiv.
Vi har hånglat med sargreklamen både i uppspelsfasen såväl som i anfallszon.
Inte många vågade inspel in i zonerna (förutom våra juniorer
Jag hoppas som sagt vi flyttar fram positionerna i år.
Btw, jag hade inte haft något emot Bogren efter han är klar med Löven.
Verkar vara en kanontränare/ledare.
Där är vi överens.
Ludvig Rensfeldt, min hjälte och förebild.
Tycker inte riktigt Kimby gav Brodda chansen den här säsongen. Många importer som spelade mediokert match efter match men Brodda fick inte chansen i samma utsträckning som de fick. Sedan har han blivit äldre och är inte riktigt lika rivig som tidigare men synd att han inte fick mer chanser än han fick.
Han fick chansen och tog den inte, älskar brodda men han förtjänade inte mera istid.tomten skrev: ↑2026-04-23 07:34:27Tycker inte riktigt Kimby gav Brodda chansen den här säsongen. Många importer som spelade mediokert match efter match men Brodda fick inte chansen i samma utsträckning som de fick. Sedan har han blivit äldre och är inte riktigt lika rivig som tidigare men synd att han inte fick mer chanser än han fick.
Och du menar att impoterna tog chansen? De fick så många mer chanserfryppe skrev: ↑2026-04-23 07:44:34Han fick chansen och tog den inte, älskar brodda men han förtjänade inte mera istid.tomten skrev: ↑2026-04-23 07:34:27Tycker inte riktigt Kimby gav Brodda chansen den här säsongen. Många importer som spelade mediokert match efter match men Brodda fick inte chansen i samma utsträckning som de fick. Sedan har han blivit äldre och är inte riktigt lika rivig som tidigare men synd att han inte fick mer chanser än han fick.
Du menar Laleggia som gjorde 40 pinnar? Snively och Hudon som var grymma första halva av serien ? Hudon som spelade med en skadad väldigt länge och Snively som alltid gjorde det bra även i boxplay. så ja jag tycker dom tog chansen.tomten skrev: ↑2026-04-23 08:13:25Och du menar att impoterna tog chansen? De fick så många mer chanserfryppe skrev: ↑2026-04-23 07:44:34Han fick chansen och tog den inte, älskar brodda men han förtjänade inte mera istid.tomten skrev: ↑2026-04-23 07:34:27Tycker inte riktigt Kimby gav Brodda chansen den här säsongen. Många importer som spelade mediokert match efter match men Brodda fick inte chansen i samma utsträckning som de fick. Sedan har han blivit äldre och är inte riktigt lika rivig som tidigare men synd att han inte fick mer chanser än han fick.
Inte inte alls. LaLeggia, Snively och Hudon visade alla att de var bättre än Brodda. Sedan har jag iofs ganska svårt att se att Brodda skulle gå in och spela back. Jag pratar ex om Oula Palve och Jesse Ylönen som jag anser fick betydligt mer chanser än Brodda.fryppe skrev: ↑2026-04-23 08:23:44Du menar Laleggia som gjorde 40 pinnar? Snively och Hudon som var grymma första halva av serien ? Hudon som spelade med en skadad väldigt länge och Snively som alltid gjorde det bra även i boxplay. så ja jag tycker dom tog chansen.tomten skrev: ↑2026-04-23 08:13:25Och du menar att impoterna tog chansen? De fick så många mer chanserfryppe skrev: ↑2026-04-23 07:44:34Han fick chansen och tog den inte, älskar brodda men han förtjänade inte mera istid.tomten skrev: ↑2026-04-23 07:34:27Tycker inte riktigt Kimby gav Brodda chansen den här säsongen. Många importer som spelade mediokert match efter match men Brodda fick inte chansen i samma utsträckning som de fick. Sedan har han blivit äldre och är inte riktigt lika rivig som tidigare men synd att han inte fick mer chanser än han fick.
Palve fick nog spela för att han är Center och Ylönen hade samma antal matcher som Brodda kanske lite mera speltid men han va tänkt som en av våra spetsvärvningar och man ville ge honom lite extra tid, men han skeppades också.tomten skrev: ↑2026-04-23 08:57:17Inte inte alls. LaLeggia, Snively och Hudon visade alla att de var bättre än Brodda. Sedan har jag iofs ganska svårt att se att Brodda skulle gå in och spela back. Jag pratar ex om Oula Palve och Jesse Ylönen som jag anser fick betydligt mer chanser än Brodda.fryppe skrev: ↑2026-04-23 08:23:44Du menar Laleggia som gjorde 40 pinnar? Snively och Hudon som var grymma första halva av serien ? Hudon som spelade med en skadad väldigt länge och Snively som alltid gjorde det bra även i boxplay. så ja jag tycker dom tog chansen.tomten skrev: ↑2026-04-23 08:13:25Och du menar att impoterna tog chansen? De fick så många mer chanserfryppe skrev: ↑2026-04-23 07:44:34Han fick chansen och tog den inte, älskar brodda men han förtjänade inte mera istid.tomten skrev: ↑2026-04-23 07:34:27
Tycker inte riktigt Kimby gav Brodda chansen den här säsongen. Många importer som spelade mediokert match efter match men Brodda fick inte chansen i samma utsträckning som de fick. Sedan har han blivit äldre och är inte riktigt lika rivig som tidigare men synd att han inte fick mer chanser än han fick.
- Jim Morrison
Jag gillar ju i grunden Kimby. Av allt man hört är han en tränare spelarna gillar, och det är en stor styrka — sådana mjuka värden ska inte underskattas, trygghet och förtroende får ofta spelare att prestera bättre.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-23 07:19:29 Mm, jag är inte beredd att helt hålla med.
Jag tycker du ska ge honom mer tid, åtminstone kommande vinter.
Jag tycker han var riktigt spännande när han kom, tog upp oss, säkrade vårt kontrakt.
Han har fått känna hur det är när det blåser hårt i i SHL.
Med ett bättre lag hoppas jag han tar spelet till en nivå högre.
Klarar han top 8 med möjlighet och strid om top 6 är jag beredd att ge honom godkänt även kommande vinter.
Men visst har jag haft mina tvivel mot honom, spelet har varit lite väl defensivt och fantasilös offensiv.
Vi har hånglat med sargreklamen både i uppspelsfasen såväl som i anfallszon.
Inte många vågade inspel in i zonerna (förutom våra juniorer)
Jag hoppas som sagt vi flyttar fram positionerna i år.
Btw, jag hade inte haft något emot Bogren efter han är klar med Löven.
Verkar vara en kanontränare/ledare.
Där är vi överens.![]()
Jag är bara inte övertygad om hockeyn han står för. Jag trodde han skulle välja en annan väg efter Almtuna, som kanske var tvungna att spela väldigt destruktivt, slå ifrån sig puckar och sällan vilja äga matcher. I Björklöven tyckte jag mig se antydan till något annat, vilket nog höjde mina förväntningar.
Jag tycker inte truppen var så svag att vi behövde spela Almtuna-hockey och luta oss så tungt mot Hellberg och individuella prestationer.
Jag hoppas på förbättring där och är beredd att ge honom mer tid, men vi måste börja våga spela lite också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kimby verkar vara oerhört kompetent med unga oerfarna spelare. På så sätt passar han bra i vårt lag med stark juniorsida. Men oerhört kritisk till hans matchcoachning som känns i tvärtomlandet hela jävla tiden.
Har någon magkänsla om att han kommer få gå under nästa säsong.
Har någon magkänsla om att han kommer få gå under nästa säsong.
Ja, så var det nog. Där ansera jag att Kimby snabbare borde sett att det inte fungerade och låtit Brodda få mer chanser. Du får tycka annorlunda om du vill. Min upplevelse är att Brodd ofta fick spela extraspelare eller spela längre ner i hierarkin samtidigt som Ylönen och Palve fick många flera chanser i kedjor högre upp och PP utan att åstadkomma något.
På samma sätt tog det alldelse för lång tid för Kimby att innes att våra bästa spelare var juniorerna. Över halva säsongen lät han spelare med högre löner få väldigt mycket mer speltid.
Jag ser det som ett svaghetstecken hos en coach om man låter vissa spelare få mer istid för att de har högre lön eller för att det pressterat bra tidigare år.
Du får också tycka hur du vill, jag försöker inte överbevisa dig att du har fel jag skriver bara hur jag sett på situationen.tomten skrev: ↑2026-04-23 10:01:39Ja, så var det nog. Där ansera jag att Kimby snabbare borde sett att det inte fungerade och låtit Brodda få mer chanser. Du får tycka annorlunda om du vill. Min upplevelse är att Brodd ofta fick spela extraspelare eller spela längre ner i hierarkin samtidigt som Ylönen och Palve fick många flera chanser i kedjor högre upp och PP utan att åstadkomma något.
På samma sätt tog det alldelse för lång tid för Kimby att innes att våra bästa spelare var juniorerna. Över halva säsongen lät han spelare med högre löner få väldigt mycket mer speltid.
Jag ser det som ett svaghetstecken hos en coach om man låter vissa spelare få mer istid för att de har högre lön eller för att det pressterat bra tidigare år.
Fint! Tolkar jag det rätt att du då anser att Ylönen och Palves istid var berättigad och att det var bättre att ge Ylönen och Palve den speltiden de fick framför att ge Brodin fler chanser?fryppe skrev: ↑2026-04-23 10:04:32Du får också tycka hur du vill, jag försöker inte överbevisa dig att du har fel jag skriver bara hur jag sett på situationen.tomten skrev: ↑2026-04-23 10:01:39Ja, så var det nog. Där ansera jag att Kimby snabbare borde sett att det inte fungerade och låtit Brodda få mer chanser. Du får tycka annorlunda om du vill. Min upplevelse är att Brodd ofta fick spela extraspelare eller spela längre ner i hierarkin samtidigt som Ylönen och Palve fick många flera chanser i kedjor högre upp och PP utan att åstadkomma något.
Djurgården - Björklöven i premiären som sagt. I GLOBEN!
Vansinnet fortsätter. Kan man betta en tvåa redan nu? Istället för en av säsongens svåraste bortamatcher bjussar vi på årets happening för bajare och annat löst folk.
Vansinnet fortsätter. Kan man betta en tvåa redan nu? Istället för en av säsongens svåraste bortamatcher bjussar vi på årets happening för bajare och annat löst folk.