Säsongen 2025/26: Återkomsten
Hoppas Hollowood ryker nu i semi. Det är en pina att se Luleå spela hockey. Och Bulan är det mest osympatiska tränaren någonsin.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
På tal om Hollywood: En tydlig kandidat till årets filmning tillfaller Modos Kyle Topping. En sån där förstärkning som nästan får italienska fotbollsspelare att rodna 
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du tror Kimby fungerar så? Isåfall hade Djurgården som klubb varit mycket illa ute.klintan85 skrev: ↑2026-04-09 20:24:56Ja Krogdahl var konstigt att man gjorde sig av med. Det fanns många backar som skulle ha försvunnit före honom. Krogdahl hade jag hellre haft kvar före Blixt t.ex. Men Blixt var ju en Almtuna vänn.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-09 18:47:05 Angående superbacken Krogdahl.
Matchades näst minst i vårt lag i slutspelet ifjol, 6 min. Hade övriga 7 backar före sig.
Vår sjundeback Hammarlund hade 14 min.
Men Kimby håller ju inte forum- klass.![]()
Ludvig Rensfeldt, min hjälte och förebild.
- diftobbe89
Ouff, Krogen glänser. Unnar honom all framgång en evig hjälte.
Spela fult
Annars är det konstigt val att välja Blixt före Krogdahl.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-09 20:45:36Du tror Kimby fungerar så? Isåfall hade Djurgården som klubb varit mycket illa ute.klintan85 skrev: ↑2026-04-09 20:24:56Ja Krogdahl var konstigt att man gjorde sig av med. Det fanns många backar som skulle ha försvunnit före honom. Krogdahl hade jag hellre haft kvar före Blixt t.ex. Men Blixt var ju en Almtuna vänn.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-09 18:47:05 Angående superbacken Krogdahl.
Matchades näst minst i vårt lag i slutspelet ifjol, 6 min. Hade övriga 7 backar före sig.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Äh, Blixt var ju klassen bättre ifjol.klintan85 skrev: ↑2026-04-09 20:55:36Annars är det konstigt val att välja Blixt före Krogdahl.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-09 20:45:36Du tror Kimby fungerar så? Isåfall hade Djurgården som klubb varit mycket illa ute.klintan85 skrev: ↑2026-04-09 20:24:56Ja Krogdahl var konstigt att man gjorde sig av med. Det fanns många backar som skulle ha försvunnit före honom. Krogdahl hade jag hellre haft kvar före Blixt t.ex. Men Blixt var ju en Almtuna vänn.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-09 18:47:05 Angående superbacken Krogdahl.
Krogdahl petades av Oskarshamn, började bra hos oss för att sedan falla tillbaka.
Finns en rad spelare i dagens Saik som inte skulle vara lika bra hos oss, men den diskussionen verkar inte riktigt alla kunna processa.
Bättre verka efterklok och säga att vi skulle valt Krogdahl.
Är ju rätt lätt att spela lotto i efterhand, men det ger liksom inget vidare resultat.
Sagt ända sen han försvann att man skulle ha behållit honom. Det var tydligt att han var bättre än de flesta backarna i DIF förra säsongen. Blixt, Hammarlund, Ragnarsson för att nämna några.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-09 21:01:06Äh, Blixt var ju klassen bättre ifjol.klintan85 skrev: ↑2026-04-09 20:55:36Annars är det konstigt val att välja Blixt före Krogdahl.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-09 20:45:36Du tror Kimby fungerar så? Isåfall hade Djurgården som klubb varit mycket illa ute.klintan85 skrev: ↑2026-04-09 20:24:56Ja Krogdahl var konstigt att man gjorde sig av med. Det fanns många backar som skulle ha försvunnit före honom. Krogdahl hade jag hellre haft kvar före Blixt t.ex. Men Blixt var ju en Almtuna vänn.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-09 18:47:05 Angående superbacken Krogdahl.
Krogdahl petades av Oskarshamn, började bra hos oss för att sedan falla tillbaka.
Finns en rad spelare i dagens Saik som inte skulle vara lika bra hos oss, men den diskussionen verkar inte riktigt alla kunna processa.![]()
Är ju rätt lätt att spela lotto i efterhand, men det ger liksom inget vidare resultat.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- diftobbe89
Så är det ju såklart. Jag har gillat Krogdahl sen dag 1 men förstår ju såklart att det aldrig hade rullat på såhär bra hos oss eller valfri annan förening förmodligen, Saik är ju lite unika, Witkowski var ju också bra där vill jag minnas.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-09 21:01:06Äh, Blixt var ju klassen bättre ifjol.klintan85 skrev: ↑2026-04-09 20:55:36Annars är det konstigt val att välja Blixt före Krogdahl.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-09 20:45:36Du tror Kimby fungerar så? Isåfall hade Djurgården som klubb varit mycket illa ute.klintan85 skrev: ↑2026-04-09 20:24:56Ja Krogdahl var konstigt att man gjorde sig av med. Det fanns många backar som skulle ha försvunnit före honom. Krogdahl hade jag hellre haft kvar före Blixt t.ex. Men Blixt var ju en Almtuna vänn.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-04-09 18:47:05 Angående superbacken Krogdahl.
Finns en rad spelare i dagens Saik som inte skulle vara lika bra hos oss, men den diskussionen verkar inte riktigt alla kunna processa.![]()
Men det betyder inte att jag är mindre glad för Krogdahls skull
Spela fult
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Diftobbe
Jag har inget personligt mot Krogdahl heller.
Verkar vara en kanonkille,.
Jag har inget personligt mot Krogdahl heller.
Verkar vara en kanonkille,.
- DIF_Soldier
Rätt gammal nyhet men att Blomqvist fortsätter som HC för HV71, med samma assisterande... Jösses alltså. Tre raka kval, två med Blomqvist. Hans CV i SHL består av idel kvalspel.
Undrar vad han har på Hult där i HV alltså. Hade jag varit supporter hade jag varit bedrövad. Det är inga dåliga trupper han har misslyckats med heller. Wtf
Undrar vad han har på Hult där i HV alltså. Hade jag varit supporter hade jag varit bedrövad. Det är inga dåliga trupper han har misslyckats med heller. Wtf
Säg den glädje som varar
Rent spontant är det jättebra. De får gärna harva runt i botten av SHL.DIF_Soldier skrev: ↑2026-04-12 19:02:52 Rätt gammal nyhet men att Blomqvist fortsätter som HC för HV71, med samma assisterande... Jösses alltså. Tre raka kval, två med Blomqvist. Hans CV i SHL består av idel kvalspel.
Undrar vad han har på Hult där i HV alltså. Hade jag varit supporter hade jag varit bedrövad. Det är inga dåliga trupper han har misslyckats med heller. Wtf![]()
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
När dom gått ut med att dom ska behålla större delen av laget nästkommande säsong också. Funkar det inte byta tränare, ledning eller halva laget nu när man ska behålla allt istället, då är något riktigt ruttet i föreningen.Andspe skrev: ↑2026-04-12 19:39:24Rent spontant är det jättebra. De får gärna harva runt i botten av SHL.DIF_Soldier skrev: ↑2026-04-12 19:02:52 Rätt gammal nyhet men att Blomqvist fortsätter som HC för HV71, med samma assisterande... Jösses alltså. Tre raka kval, två med Blomqvist. Hans CV i SHL består av idel kvalspel.
Undrar vad han har på Hult där i HV alltså. Hade jag varit supporter hade jag varit bedrövad. Det är inga dåliga trupper han har misslyckats med heller. Wtf![]()
In Wikegård we trust!
-
Fragglepot
Någon gång ska det väl vända, eller?DIF_Soldier skrev: ↑2026-04-12 19:02:52 Rätt gammal nyhet men att Blomqvist fortsätter som HC för HV71, med samma assisterande... Jösses alltså. Tre raka kval, två med Blomqvist. Hans CV i SHL består av idel kvalspel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Intressant. Vad har han snittat under 3 år med seriens dyraste trupp? Drygt 1 p.DIF_Soldier skrev: ↑2026-04-12 19:02:52 Rätt gammal nyhet men att Blomqvist fortsätter som HC för HV71, med samma assisterande... Jösses alltså. Tre raka kval, två med Blomqvist. Hans CV i SHL består av idel kvalspel.
Kan ju visa sig bli ett genidrag om de lyckas städa undan all annan skit de dragits med i leden ovanför.
Men hur orkar karln? Verkar nästan gå igång på att få "visa att han aldrig ger sig".
Nja, jag blir ambivalent inför detta. Kan de verkligen misslyckas ännu en gång?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ber sedvanligt om ursäkt för mitt långa inlägg nedan.
Jag vill att vi går för Guld, finns ju inget annat vettigt mål (att inte åka ur är väl självklart?).
Då behöver man titta på framgångsrika lag och se vad man kan lära.
Jag kikade in på Skellefteås trupp.
Tittar man igenom den blir man ju inte jätteavundsjuk.
Finns inte så många man verkligen skulle vilja ha till oss.
Självklart finns några riktiga lirare:
Backar: Pudas och Johansson
Forwards: Oscar L , Pär L, Hugg
Säkert något namn till som kittlar, men min poäng är att de inte har ett superlag på papperet.
Jag hittar lätt lika många intressanta spelare i många andra SHL lag.
I överlag har de ett flertal "Allsvenska spelare" som blommat ut på seniornivå.
Kan inte tänka mig att deras lag är dyrare än vårt "överlevnadslag" eller nästa års "etableringslag".
Med vår juniorverksamhet borde vi ju utan tvekan kunna ha ett övertag på Saik och därmed absolut kunna kampas om guldet varje år.
Eller?
Mot oss talar för att vi har ingen Oscar Lindberg (före honom hade de Joakim Lindström).
Vi har ingen absolut dominant som leder laget i minst 4 av 5 matcher och dessutom aldrig är dålig den 5:e.
Spelare utifrån verkar också trivas bättre i Skellefteå än i Stockholm.
När man frågade Marcus Sylvegård om hemligheten bakom Växjös framgångssaga sa han att det främst berodde på att föreningen får alla (spelaren, fruar, flickvänner , barn) att trivas. Då kommer spelaren trivas och prestera bättre på isen.
Är det något som brustit hos oss? Under vår storhetstid hade vi spelare nästan uteslutande från Stockholm.
Då behöver man inte arbeta särskilt med att få spelaren att trivas privat.
Vi kanske behöver se över den delen?
Vi gnäller ju ofta på våra tränare. Skellefteå byter tränare efter tränare men resultatet blir kanon i alla fall.
Nu hoppas jag Wiken ser över alla möjliga pusselbitar. Men känslan jag fått genom att lägga "örat mot rälsen" är att vi ska ta oss tillbaka genom hård träning och Djurgårdsandan. Det är väl bra, men jag hör väldigt lite om de mjuka värdena.
Spelare som presterar på topp i Skellefteå, skulle de göra detsamma hos oss?
Skulle Bryggman vara bärande i våra färger? Jag är tveksam.
Nu ska jag väl inte snacka om Krogdahl mer
, men han har ju i mina ögon presterat klart bättre i Saik (SHL) än hos oss (AS) och i Oskarshamn (AS).
De har ju knappast någon magisk dryck eller så.
Jag köper helt enkelt inte att de endast tränar bättre än oss, så enkelt kan det inte vara.
Om alla spelare skulle må lite bättre, om de då presterar lite bättre, då borde vi som lag bli klart bättre.
Avslutar med att vi säkert inte har det dåligt med trivsel, men är vi etta på denna punkt? Jag är mycket tveksam.
Jag vill att vi går för Guld, finns ju inget annat vettigt mål (att inte åka ur är väl självklart?).
Då behöver man titta på framgångsrika lag och se vad man kan lära.
Jag kikade in på Skellefteås trupp.
Tittar man igenom den blir man ju inte jätteavundsjuk.
Finns inte så många man verkligen skulle vilja ha till oss.
Självklart finns några riktiga lirare:
Backar: Pudas och Johansson
Forwards: Oscar L , Pär L, Hugg
Säkert något namn till som kittlar, men min poäng är att de inte har ett superlag på papperet.
Jag hittar lätt lika många intressanta spelare i många andra SHL lag.
I överlag har de ett flertal "Allsvenska spelare" som blommat ut på seniornivå.
Kan inte tänka mig att deras lag är dyrare än vårt "överlevnadslag" eller nästa års "etableringslag".
Med vår juniorverksamhet borde vi ju utan tvekan kunna ha ett övertag på Saik och därmed absolut kunna kampas om guldet varje år.
Eller?
Mot oss talar för att vi har ingen Oscar Lindberg (före honom hade de Joakim Lindström).
Vi har ingen absolut dominant som leder laget i minst 4 av 5 matcher och dessutom aldrig är dålig den 5:e.
Spelare utifrån verkar också trivas bättre i Skellefteå än i Stockholm.
När man frågade Marcus Sylvegård om hemligheten bakom Växjös framgångssaga sa han att det främst berodde på att föreningen får alla (spelaren, fruar, flickvänner , barn) att trivas. Då kommer spelaren trivas och prestera bättre på isen.
Är det något som brustit hos oss? Under vår storhetstid hade vi spelare nästan uteslutande från Stockholm.
Då behöver man inte arbeta särskilt med att få spelaren att trivas privat.
Vi kanske behöver se över den delen?
Vi gnäller ju ofta på våra tränare. Skellefteå byter tränare efter tränare men resultatet blir kanon i alla fall.
Nu hoppas jag Wiken ser över alla möjliga pusselbitar. Men känslan jag fått genom att lägga "örat mot rälsen" är att vi ska ta oss tillbaka genom hård träning och Djurgårdsandan. Det är väl bra, men jag hör väldigt lite om de mjuka värdena.
Spelare som presterar på topp i Skellefteå, skulle de göra detsamma hos oss?
Skulle Bryggman vara bärande i våra färger? Jag är tveksam.
Nu ska jag väl inte snacka om Krogdahl mer
De har ju knappast någon magisk dryck eller så.
Jag köper helt enkelt inte att de endast tränar bättre än oss, så enkelt kan det inte vara.
Om alla spelare skulle må lite bättre, om de då presterar lite bättre, då borde vi som lag bli klart bättre.
Avslutar med att vi säkert inte har det dåligt med trivsel, men är vi etta på denna punkt? Jag är mycket tveksam.