Jag tror att vi gått för Dylan McLaughlin istället.SkallePer skrev: ↑2026-04-05 14:47:03Mikael Lindqvist är inte heller avtackad. Han ryktas också vara given att lämna för annan klubb. Stod väl mellan Örebro och någon mer..fryppe skrev: ↑2026-04-05 14:37:29Vi får väl se men vi kan inte presentera innan dom har tackat av, sen kan det mycket väl vara så att att han har fått bättre bud från någon annan.Rutger skrev: ↑2026-04-05 14:30:23Dom tackade av ett gäng andra spelare idag. Dessutom är några spelare sedan tidigare bekräftade att lämna, exempelvis Stefan Milosevic (Back, till Frölunda). Jag gissar att Vejdemo fått bud från flera lag.fryppe skrev: ↑2026-04-05 14:16:29Gissar att Leksand måste tacka av honom först.Rutger skrev: ↑2026-04-05 14:09:51 Tveksamt ifall Vejdemo är på ingång, isf borde det varit klart nu. Wiken gick ju dessutom häromdan ut med att några spelare var klara, men eftersom lagen de spelade i fortfarande spelade så väntade man med att bekräfta dessa namn (mao ingen spelare från Leksand). Hade hoppats att vi hade snott någon SHL spelare från nåt annat lag, och inte enbart tog spelare från andra ligor.
Fattar om Vejdemo går till Schweiz. Men vi ska inte förlora bud mot annan SHL klubb.
Vi drog oss ur Dickinson. Så att även tappa Vejdemo till annan SHL klubb skulle nog svida rejält för Wikegård.
Har fortsatt hopp om LV
Silly Season 2026/27
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Håller med till 100%!Limp skrev: ↑2026-04-05 17:18:17 Man hoppas ju verkligen Wiken inte medvetet skulle bygga truppen med utgångspunkt att en 18-åring ska vara våran ledande spelare på NÅGON position - och det oavsett det faktum att denne garanterat försvinner strax under tio matcher mitt i säsongen. Så bra spelare som möjligt ska ju in, men sen om Viggo trots det behåller förstecenterpositionen pga att han konkurrerar till sig det så är det ju kanon!
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Magkänslan säger att Vejdemo inte kommer spela för DIF nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Vad grundar du det på? att det tagit tid eller att fisk är med och budar?Jim Morrison skrev: ↑2026-04-05 18:20:02 Magkänslan säger att Vejdemo inte kommer spela för DIF nästa säsong.
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Jag grundar det på Att Wiken i flera uttalanden sagt att vi har spelare klara. Och i senaste ”informationen” hintar om att många fortfarande spelar. Av de centrar som ryktats till oss så är det bara McLaughlin som spelar som inte sägs vara klar för annan klubb. Därför säger magkänslan Mclaughlin.fryppe skrev: ↑2026-04-05 18:23:24Vad grundar du det i? att det tagit tid eller att fisk är med och budar?Jim Morrison skrev: ↑2026-04-05 18:20:02 Magkänslan säger att Vejdemo inte kommer spela för DIF nästa säsong.
Silly Season 2026/27
Vi får se jag är inte helt säker på att han är borträknad ännu. Men vi kan inte lägga några 225-250k i månaden på honom då får det vara.Knickedick skrev: ↑2026-04-05 18:30:09Jag grundar det på Att Wiken i flera uttalanden sagt att vi har spelare klara. Och i senaste ”informationen” hintar om att många fortfarande spelar. Av de centrar som ryktats till oss så är det bara McLaughlin som spelar som inte sägs vara klar för annan klubb. Därför säger magkänslan Mclaughlin.fryppe skrev: ↑2026-04-05 18:23:24Vad grundar du det i? att det tagit tid eller att fisk är med och budar?Jim Morrison skrev: ↑2026-04-05 18:20:02 Magkänslan säger att Vejdemo inte kommer spela för DIF nästa säsong.
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Exakt! Det känns som att någon annan tackat ja till budet som gavs, medans Vejdemo vill ”se över alternativen”fryppe skrev: ↑2026-04-05 18:35:01Vi får se jag är inte helt säker på att han är borträknad ännu. Men vi kan inte lägga några 225-250k i månaden på honom då får det vara.Knickedick skrev: ↑2026-04-05 18:30:09Jag grundar det på Att Wiken i flera uttalanden sagt att vi har spelare klara. Och i senaste ”informationen” hintar om att många fortfarande spelar. Av de centrar som ryktats till oss så är det bara McLaughlin som spelar som inte sägs vara klar för annan klubb. Därför säger magkänslan Mclaughlin.fryppe skrev: ↑2026-04-05 18:23:24Vad grundar du det i? att det tagit tid eller att fisk är med och budar?Jim Morrison skrev: ↑2026-04-05 18:20:02 Magkänslan säger att Vejdemo inte kommer spela för DIF nästa säsong.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Är det så att vi gått vidare med andra alt? Lundin ( Björklöven ) och AJF påstods vara klara förra säsongen. Men Wiken tackade nej till dom.Knickedick skrev: ↑2026-04-05 18:50:03Exakt! Det känns som att någon annan tackat ja till budet som gavs, medans Vejdemo vill ”se över alternativen”fryppe skrev: ↑2026-04-05 18:35:01Vi får se jag är inte helt säker på att han är borträknad ännu. Men vi kan inte lägga några 225-250k i månaden på honom då får det vara.Knickedick skrev: ↑2026-04-05 18:30:09Jag grundar det på Att Wiken i flera uttalanden sagt att vi har spelare klara. Och i senaste ”informationen” hintar om att många fortfarande spelar. Av de centrar som ryktats till oss så är det bara McLaughlin som spelar som inte sägs vara klar för annan klubb. Därför säger magkänslan Mclaughlin.fryppe skrev: ↑2026-04-05 18:23:24Vad grundar du det i? att det tagit tid eller att fisk är med och budar?Jim Morrison skrev: ↑2026-04-05 18:20:02 Magkänslan säger att Vejdemo inte kommer spela för DIF nästa säsong.
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-04-05 23:04:33, redigerad totalt 1 gånger.
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Wiken brukar ju gilla att hemvändare visar att dom VILL spela i Djurgårn.Osten östlund skrev: ↑2026-04-05 20:54:52Är det så att vi gått vidare med andra alt? Lundin ( Modo ) och AJF påstods vara klara förra säsongen. Men Wiken tackade nej till dom.Knickedick skrev: ↑2026-04-05 18:50:03Exakt! Det känns som att någon annan tackat ja till budet som gavs, medans Vejdemo vill ”se över alternativen”fryppe skrev: ↑2026-04-05 18:35:01Vi får se jag är inte helt säker på att han är borträknad ännu. Men vi kan inte lägga några 225-250k i månaden på honom då får det vara.Knickedick skrev: ↑2026-04-05 18:30:09Jag grundar det på Att Wiken i flera uttalanden sagt att vi har spelare klara. Och i senaste ”informationen” hintar om att många fortfarande spelar. Av de centrar som ryktats till oss så är det bara McLaughlin som spelar som inte sägs vara klar för annan klubb. Därför säger magkänslan Mclaughlin.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Att det har blivit för stor dragkamp om honom och jag tror att buden är för lockande för honom samt för stora för oss.fryppe skrev: ↑2026-04-05 18:23:24Vad grundar du det på? att det tagit tid eller att fisk är med och budar?Jim Morrison skrev: ↑2026-04-05 18:20:02 Magkänslan säger att Vejdemo inte kommer spela för DIF nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Donkels-3.0
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Lundin ville till oss men Wiken ville ha bättreKnickedick skrev: ↑2026-04-05 21:22:14Wiken brukar ju gilla att hemvändare visar att dom VILL spela i Djurgårn.Osten östlund skrev: ↑2026-04-05 20:54:52Är det så att vi gått vidare med andra alt? Lundin ( Modo ) och AJF påstods vara klara förra säsongen. Men Wiken tackade nej till dom.Knickedick skrev: ↑2026-04-05 18:50:03Exakt! Det känns som att någon annan tackat ja till budet som gavs, medans Vejdemo vill ”se över alternativen”fryppe skrev: ↑2026-04-05 18:35:01Vi får se jag är inte helt säker på att han är borträknad ännu. Men vi kan inte lägga några 225-250k i månaden på honom då får det vara.Knickedick skrev: ↑2026-04-05 18:30:09
Jag grundar det på Att Wiken i flera uttalanden sagt att vi har spelare klara. Och i senaste ”informationen” hintar om att många fortfarande spelar. Av de centrar som ryktats till oss så är det bara McLaughlin som spelar som inte sägs vara klar för annan klubb. Därför säger magkänslan Mclaughlin.
- DIF_Soldier
Silly Season 2026/27
Om det här ska vara någon slags vantolkning och bastardisering av mina argument är det ett rätt unket försök. Att Lukas valde Leksand framför DIF är rena fakta, och om det pågår budkrig med Frölunda spär det ju bara på argumentet för att det inte finns mycket klubbkänsla att hämta där.Janzoo skrev: ↑2026-04-04 01:30:25Det är så jävla tröttsamt hur så många supportrar inte kan ägna en av sina två hjärnceller till att förstå att hockeyspelare har hockey som karriär, inte fritidsintresse. Alla som har spelat i DIF ska i alla lägen välja DIF först, annars bör de dödas. Samtidigt ska vi kasta samma spelare långt åt helvete om de inte presterar 110% för DIF, för de är inte människor, utan hockeyspelare är robotsoldater.Nypovich skrev: ↑2026-04-03 10:44:59Att en sån diskussion fortfarande kan vara aktuell…. Ska dom börja skippa Nhl för att få vara med på vår resa nu istället då?tobijoh skrev: ↑2026-04-03 10:17:38Vi var i HA då, tänkte du att han i sin prime skulle lämna en sjuk massa pengar på bordet och stanna i en lägre division?DIF_Soldier skrev: ↑2026-04-03 09:23:33Efter att han skrev på för Leksand visade han att han är en legoknekt för rätt peng. Inget överhuvudtaget förvånande
Skulle du stanna hos en arbetsgivare som gick dåligt även om du fick ett mycket bättre erbjudande nån annanstans?
Våra junisar som går till NHL borde vi avrätta, för de ska viga sina liv åt oss och ingen annan. Toppspelare som väljer SHL-lag över oss när vi är i HA ska vi också avrätta. De är skyldiga oss något. Vi å andra sidan är inte skyldiga dem något alls.
Klubbkänsla ska primeras i min mening och jag hade snarare gett spelare som är tydliga med att ”DIF är mitt lag” extra betalt. Kalla det supporter-bonus. Men Lukas verkar varken ha det eller vara spelmässigt unik. Krüger och Thoresen är två udda exempel på klubbhjärta och ovärderlig kvalitet som vi måste sträva efter. Om hockey bara är ett jobb, visst, kör på det, men stå då fan inte och hyckla som Hultström m fl om vilka djurgårdare de är. Du kan inte ha kakan och äta den.
Ur en psykologisk synvinkel är det ju också väldigt intressant hur supportrar som du kan med sådan frenesi och ilska sitta och gorma om att hockey bara är ett jobb. Trodde i min enfald att det alla supportrar drömmer om är att ha spelare med hjärta för klubben, där saker betyder så mycket mer än ”bara ett jobb”
Fucking märkligt rentav. Vill man ha en själlös NHL-produkt eller vad handlar det om? För det är där vi kommer hamna om sådana värderingar inte primeras. Som tur är tror jag Wikegård håller det högt.
Inte första gången saliven skvätter som en rabiat hund hos skribenter så fort jag vill värna om klubbhjärta. Nej , klart vi inte kan få det hos varje lirare, men varför får såna som du psykbryt när ämnet tas upp? Det luktar självbedrägeri och skevt förhållningssätt till vad man vill att Djurgården ska vara. För om det är skitsamma, ja då dröjer det inte länge innan varenda spelare i laget heter Carter Cooper och Dylan McMillan. Ingen verklighet jag vill ha iallafall, och det kommer att leda till att ingen bryr sig. För om spelarna inte har passion, varför i helvete ska vi fans ha det?
Säg den glädje som varar
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Ja man ska ju platsa också.Donkels-3.0 skrev: ↑2026-04-05 22:19:31Lundin ville till oss men Wiken ville ha bättreKnickedick skrev: ↑2026-04-05 21:22:14Wiken brukar ju gilla att hemvändare visar att dom VILL spela i Djurgårn.Osten östlund skrev: ↑2026-04-05 20:54:52Är det så att vi gått vidare med andra alt? Lundin ( Modo ) och AJF påstods vara klara förra säsongen. Men Wiken tackade nej till dom.Knickedick skrev: ↑2026-04-05 18:50:03Exakt! Det känns som att någon annan tackat ja till budet som gavs, medans Vejdemo vill ”se över alternativen”
Silly Season 2026/27
Mitt inlägg var varken riktat direkt mot dig eller med fokus specifikt på Vejdemo. Det var helt allmänt om hur spelare av många förväntas att alltid ställa upp för föreningen oavsett vad, samtidigt som de inte ska få samma behandling tillbaka. Ingenstans säger jag att jag inte vill ha spelare med klubbhjärta, så jag förstår inte varför du sitter och hittar på en fiktiv historia från intet.DIF_Soldier skrev: ↑2026-04-05 22:43:48 Om det här ska vara någon slags vantolkning och bastardisering av mina argument är det ett rätt unket försök. Att Lukas valde Leksand framför DIF är rena fakta, och om det pågår budkrig med Frölunda spär det ju bara på argumentet för att det inte finns mycket klubbkänsla att hämta där.
Klubbkänsla ska primeras i min mening och jag hade snarare gett spelare som är tydliga med att ”DIF är mitt lag” extra betalt. Kalla det supporter-bonus. Men Lukas verkar varken ha det eller vara spelmässigt unik. Krüger och Thoresen är två udda exempel på klubbhjärta och ovärderlig kvalitet som vi måste sträva efter. Om hockey bara är ett jobb, visst, kör på det, men stå då fan inte och hyckla som Hultström m fl om vilka djurgårdare de är. Du kan inte ha kakan och äta den.
Ur en psykologisk synvinkel är det ju också väldigt intressant hur supportrar som du kan med sådan frenesi och ilska sitta och gorma om att hockey bara är ett jobb. Trodde i min enfald att det alla supportrar drömmer om är att ha spelare med hjärta för klubben, där saker betyder så mycket mer än ”bara ett jobb”
Fucking märkligt rentav. Vill man ha en själlös NHL-produkt eller vad handlar det om? För det är där vi kommer hamna om sådana värderingar inte primeras. Som tur är tror jag Wikegård håller det högt.
Inte första gången saliven skvätter som en rabiat hund hos skribenter så fort jag vill värna om klubbhjärta. Nej , klart vi inte kan få det hos varje lirare, men varför får såna som du psykbryt när ämnet tas upp? Det luktar självbedrägeri och skevt förhållningssätt till vad man vill att Djurgården ska vara. För om det är skitsamma, ja då dröjer det inte länge innan varenda spelare i laget heter Carter Cooper och Dylan McMillan. Ingen verklighet jag vill ha iallafall, och det kommer att leda till att ingen bryr sig. För om spelarna inte har passion, varför i helvete ska vi fans ha det?
Ingenstans har jag suttit ilsken med ett psykbryt där saliven skvätt som en rabiat hund. Din extremt låga ton direkt mot mig, när mitt inlägg inte var riktat direkt mot dig, är dock på den nivån. Lägg undan tjacket, slappna av och höj nivån. Äckligt att flera här inne valt att ge ditt inlägg tummen upp när du är så fruktansvärt jävla otrevlig direkt mot folk.
- DIF_Soldier
Silly Season 2026/27
Vet inte mannen om det är jag som ska ”höja nivån” när DU just har hävdat att jag -eller någon annan - tycker att spelare ska dödas och avrättas.Janzoo skrev: ↑2026-04-06 00:37:05Mitt inlägg var varken riktat direkt mot dig eller med fokus specifikt på Vejdemo. Det var helt allmänt om hur spelare av många förväntas att alltid ställa upp för föreningen oavsett vad, samtidigt som de inte ska få samma behandling tillbaka. Ingenstans säger jag att jag inte vill ha spelare med klubbhjärta, så jag förstår inte varför du sitter och hittar på en fiktiv historia från intet.DIF_Soldier skrev: ↑2026-04-05 22:43:48 Om det här ska vara någon slags vantolkning och bastardisering av mina argument är det ett rätt unket försök. Att Lukas valde Leksand framför DIF är rena fakta, och om det pågår budkrig med Frölunda spär det ju bara på argumentet för att det inte finns mycket klubbkänsla att hämta där.
Ingenstans har jag suttit ilsken med ett psykbryt där saliven skvätt som en rabiat hund. Din extremt låga ton direkt mot mig, när mitt inlägg inte var riktat direkt mot dig, är dock på den nivån. Lägg undan tjacket, slappna av och höj nivån. Äckligt att flera här inne valt att ge ditt inlägg tummen upp när du är så fruktansvärt jävla otrevlig direkt mot folk.
Du är rätt hårt diskvalificerad att snacka nivå. Är du som sket i egen säng här pojken, och ingen vill nog byta lakan åt dig
Säg den glädje som varar