Salsten hade bättre siffror sin sista säsong och vi ser hur tufft han fått det i SHL. Om vi är ute efter denna värvning hoppas jag det är för lån till HA.
Nästa säsongs mål måste väl ändå vara att etablera oss som ett stabilt topp 6 lag och inte snåla med truppen igen..
Man är ju initialt skeptisk men samtidigt är poäng inte allt. Kanske har man identifierat något som skulle passa in i laget? Kanske är han otroligt snabb på skridskorna? Har egenskaper som skulle översättas bättre i ett annat typ av lag?
Om nu Thoresen är den som har tipsat eller pushat för att värva (som någon nämnde i tråden) kanske man ska kika åtminstone.
Sorry för att jag är sen på pucken. Men just Elvsveen är otrolig på grillorna. Inte ens i VM är det många som hänger med.
Så du är inte fel ute.
Bengan08 skrev: ↑2026-03-31 09:38:33
Instämmer att det ibland är frustrerande när inga namn läcks, men samtidigt är det kul när det släpps bomber utan att någon visste. Har sammanfattat dom namn jag snubblat förbi som rykten (säkert med 0-100% sanning)
Erik Gustafsson
Noel Gunler
Lucas Carlsson
Patrick Rørbu Elvsveen
Drake Caggiula (aftonblaskan säkert 0% sanning mer baserat på förra året när man jagade honom)
Wilmer Skoog (följer Hellberg på Instagram...)
Samtliga har pågående säsong och inget blir officiellt först deras säsong är över. Kommer ihåg Hellberg som sa "äntligen får jag berätta att jag skrivit på"
Babek skrev: ↑2026-04-01 21:35:39
Fan lite orolig över att vi tappar så mycket hjärta i Brodin, Rensfeldt, Klasen, Frondell, Eklund och ev. Krüger. Svårt att ersätta såna karaktärer.
Förstår vad du menar. Men har fortfarande JJ, Grewe och Blomgren. Lindström vet man ju också vart hjärtat är alla dagar i veckan, likväl Vejdemo om det nu blir så. Så jämför man rakt av där så är det ju fortfarande samma förutom Kruger som aldrig går att ersätta rakt av.
Svårt att se oss ta in både Vejde och Dson om inte Krüger slutar. Bra att vi är med och hugger på den typen av spelare i alla fall. Tror Dson kunnat få ännu mer fart på Hudon eller Joe.
Vi får.hoppas på Vejdemo och att han håller.i sitt målskytte hos oss. Gärna mer ass också
Man är ju lite orolig att Vejdemo ska få något jätteerbjudande från någon annan klubb. Helt plötsligt är en grym center tillgänglig som dessutom var Leksands bästa spelare.
Jag menar, vi alla vet hur svårt det är att hitta duktiga centrar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev: ↑2026-04-02 06:54:45
Man är ju lite orolig att Vejdemo ska få något jätteerbjudande från någon annan klubb. Helt plötsligt är en grym center tillgänglig som dessutom var Leksands bästa spelare.
Jag undrar jag...
Vejdemo känns ju som en sån spelare som Wiken helst vill knyta upp över minst tre säsonger och betala så pass bra för det att ett annat jättebud måste vara på en sån nivå att det för ett annat lag vore pengar de kunde lagt på en "bättre" lirare. HV skulle iofs kunna göra det, men det vetefan om Vejdemo är så sugen på ärligt talat - såvida vi inte snackar om ett helt sanslöst ekonomiskt erbjudande så att det inte går att säga nej.
Jim Morrison skrev: ↑2026-04-02 06:54:45
Delar oron. Men är han villig att kasta hela sitt DIF-arv under bussen och bli paria i våran förening för extra stålar?
Kanske? Man vet fan aldrig. Trodde inte Tom Nilsson var ett sådant hockeyfnask, men där misstog man sig. Vidrig posör ala Kovacs.