Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Sanny tycker att Linus Sandin och Rögle ska gå skilda vägar. Linus var ju klar för DIF, säsongen efter. Vi åkte ner i HA. Kanske göra "en JP"?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Silly Season 2026/27

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev: 2026-03-30 03:38:35
Oavsett vad skulle jag vilja påstå att om Jocke skulle vara för LHC det han var för oss majoriteten av sin sportchefskarriär, så hade det varit ett ordentligt lyft i kompetens mot vad LHC varit senaste tio åren.
Agree

Jocke etablerade DIF i SHL igen, vi gick från avklarat kontrakt till slutspel och sedan till finalspel.

Svartmålningen här inne av Jocke har alltid fått mig att fundra över människors korta minne.
Det verkar alltid vara det sista som händer du blir bedömd på, allt som hänt innan är som att det inte hänt överhuvudtaget

Skulle Jocke bli klar för LHC kommer det försena deras ras ur högsta ligan, vilket vore väldigt synd
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Jocke ville för mycket och blev för ensam i beslutsfattandet sin sista säsong vilket stjälpte mer än det hjälpte men han var/är en kunnig hockeyperson som är bra på att hålla ned kostnaderna och hitta undervärderade spelare. Det är sällsynt att hitta någon som är duktig både ekonomiskt samt är en bra sportkännare.

Jag har alltid hävdat att han skulle bli en utmärkt VD men jag tror att LHC skulle få in enorm kompetens om dom tar in honom - särskilt i en roll som inte är lika exekutiv som hos oss sista säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Jim Morrison skrev: 2026-03-30 11:43:54 Jocke ville för mycket och blev för ensam i beslutsfattandet sin sista säsong vilket stjälpte mer än det hjälpte men han var/är en kunnig hockeyperson som är bra på att hålla ned kostnaderna och hitta undervärderade spelare. Det är sällsynt att hitta någon som är duktig både ekonomiskt samt är en bra sportkännare.

Jag har alltid hävdat att han skulle bli en utmärkt VD men jag tror att LHC skulle få in enorm kompetens om dom tar in honom - särskilt i en roll som inte är lika exekutiv som hos oss sista säsongen.
Sportbladet återger nu att man tagit del av ett internt mejl där tre namn pekas ut som aktuella kandidater till GM-jobbet: Kalmars Daniel Stolt, BIK Karlskogas Torsten Yngveson och Djurgårdens tidigare sportchef Joakim Eriksson.
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIFLuWi »

Vad har Jocke egentligen gjort sedan han försvann från oss?

Och hur mycket "färskvara" är en sportchefsroll?
Tänker gällande kontakter osv.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

DIFLuWi skrev: 2026-03-30 12:13:00 Vad har Jocke egentligen gjort sedan han försvann från oss?

Och hur mycket "färskvara" är en sportchefsroll?
Tänker gällande kontakter osv.
Vad vet jag? Men jobbar du på bank. Helt plötsligt ska börja som GM. Så brukar det väll oftast inte vara samma telefonnummer att bearbeta?

Både Kalmars och Karlskogas SC har gjort det bra i närtid.

Jocke nedan.

"Jag jobbar på SEB. Vi är en av de större samarbetspartnerna och försäkringsleverantör till SHL, så där kom jag in i en roll, berättar Eriksson."

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... n-bra-tid/
Olon

Silly Season 2026/27

Inlägg av Olon »

Lee Harvey Oswald skrev: 2026-03-30 11:17:06
Oavsett vad skulle jag vilja påstå att om Jocke skulle vara för LHC det han var för oss majoriteten av sin sportchefskarriär, så hade det varit ett ordentligt lyft i kompetens mot vad LHC varit senaste tio åren.
Agree

Jocke etablerade DIF i SHL igen, vi gick från avklarat kontrakt till slutspel och sedan till finalspel.

Svartmålningen här inne av Jocke har alltid fått mig att fundra över människors korta minne.
Det verkar alltid vara det sista som händer du blir bedömd på, allt som hänt innan är som att det inte hänt överhuvudtaget

Skulle Jocke bli klar för LHC kommer det försena deras ras ur högsta ligan, vilket vore väldigt synd
Nja, snarare konsekvenserna av det sista som händer. Du kanske alltid varit världens bästa make, men om du avslutar med att slå frugan en gång så är det nog det du ska bli bedömd på trots allt.

Klart man kan hävda att han var duktig på att hitta spelare med potential för billig peng, men det kommer ju med en risk också. Jocke gamblade och det kostade oss SHL-platsen till slut.

Klart som fan att det är det som folk kommer ihåg.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Olon skrev: 2026-03-30 12:51:51
Agree

Nja, snarare konsekvenserna av det sista som händer. Du kanske alltid varit världens bästa make, men om du avslutar med att slå frugan en gång så är det nog det du ska bli bedömd på trots allt.

Klart man kan hävda att han var duktig på att hitta spelare med potential för billig peng, men det kommer ju med en risk också. Jocke gamblade och det kostade oss SHL-platsen till slut.

Människor visar sina rätta färger till slut.

Gjorde inte Jocke sig ovän med en del människor i när han blev ensam herre på täppan?
Senast redigerad av Knickedick den 2026-03-30 13:26:34, redigerad totalt 1 gånger.
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Tellqvist32 »

Jocke E gick väl lite på myten av sig själv.

Det var en udda tid. Han började inte särskilt bra, men sedan fick han ju till det ett par säsonger där för att sedan aldrig riktigt hitta tillbaka igen och avslutningen var ju en fullständig bedrövelse med Barry Smith & horribla transatlantiska värvningar och allt kulminerade ju i nedflyttningen.

Under en period kändes vi ju väldigt stabila med Jocke och Robban.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

DIFnews podden, med Falk o co. Tycker Vejdemo är en grym spelare. Definitivt inte 1:a C, knappt 2:a C.

Boven

Silly Season 2026/27

Inlägg av Boven »

Knickedick skrev: 2026-03-30 12:57:27
Agree

Gjorde inte Jocke sig ovän med en del människor i när han blev ensam herre på täppan?
En stor del av att Robban inte blev kvar i DIF var att han tröttnade på JE och hans konstanta petande i dagliga verksamheten.

Man ska också komma ihåg hur han behandlade Hank när hans kontrakt gick ut. Vet via bekanta att den behandlingen fortfarande svider hos Henrik.

En annan favorit är intervjuerna JE levererade under säsongen vi åkte ur. Namngivna spelare kastades under bussen, alla andra var sämst, allt var andras fel och han var i princip ofelbar.
Användarvisningsbild
Limp

Silly Season 2026/27

Inlägg av Limp »

Boven skrev: 2026-03-30 14:16:12
Knickedick skrev: 2026-03-30 12:57:27
Agree

En stor del av att Robban inte blev kvar i DIF var att han tröttnade på JE och hans konstanta petande i dagliga verksamheten.

Man ska också komma ihåg hur han behandlade Hank när hans kontrakt gick ut. Vet via bekanta att den behandlingen fortfarande svider hos Henrik.

En annan favorit är intervjuerna JE levererade under säsongen vi åkte ur. Namngivna spelare kastades under bussen, alla andra var sämst, allt var andras fel och han var i princip ofelbar.
Känns som att en stor katalysator till mycket skit är pandemisäsongen. Det var nog där som Jocke totalt tappade det och allt negativt i hans personlighet helt enkelt tog över - kanske pga stress, press ovanifrån eller vad sjutton som helst.
Naturligtvis inte försvarbart.
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Jocke E var ett rent haveri som sportchef och förstörde Djurgården rejält. Allt annat är en efterhandskonstruktion.... Som han behandlade Hank var verkligen droppen.

Jocke var en bra spelare. Skulle stannat vid det!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev: 2026-03-30 14:48:01 Jocke E var ett rent haveri som sportchef och förstörde Djurgården rejält. Allt annat är en efterhandskonstruktion.... Som han behandlade Hank var verkligen droppen.

Hank borde snarare tacka Jocke att han fick så många SHL-säsonger som han fick mycket tack vare att Jocke gillade personen. Inte många andra SHL-sportchefer som stod i kö när vi tackade för oss direkt.
Expert.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Donkels-3.0 »

SirDIFalot skrev: 2026-03-30 15:06:40
Manijock skrev: 2026-03-30 14:48:01 Jocke E var ett rent haveri som sportchef och förstörde Djurgården rejält. Allt annat är en efterhandskonstruktion.... Som han behandlade Hank var verkligen droppen.

Hank borde snarare tacka Jocke att han fick så många SHL-säsonger som han fick mycket tack vare att Jocke gillade personen. Inte många andra SHL-sportchefer som stod i kö när vi tackade för oss direkt.
Han gjorde inte mycket rätt dom sista åren Jocke men att avyttra Hank och Nymans favorit Alexander Falk var dock spot on
Skriv svar