Knickedick skrev: ↑2026-03-28 17:42:26
Vi har just tackat av Ludde, vi tappade Brodda under säsongen. Vi vet inte om Krüger fortsätter.
Att ovanpå det göra oss av med Grewe vore att göra sig av med vår själ. Vi vill fan inte bli LHC. Vi kan inte tappa alla kulturbärare. Vi måste ha spelare som står för vår identitet och har Djurgårdsandan i sitt DNA
Om föreningen klarade tappet av Ölvestad, Ottosson, Bremberg, Ragnarsson, Falck, Fimpen mfl tidigt 10-tal så kommer föreningen klara detta utan problem. Wikegård vet vad som krävs i föreningen och vad spelarna ska representera för att få dra på sig världens finaste tröja. Jag litar på att Wikegård redan har så gott som signat en hel trupp i teorin som kommer anamma Djurgårdens värderingar bättre än på riktigt länge Det här kommer bli kul!
Det gjorde man ju inte. Vi åkte ur.
Visst fostras nya hela tiden. Men att bli en kulturbärare det är något man kan lasta på sina axlar över tid. Du måste ha sett dina hjältar stupa för skölden för att kunna veta hur en hjälte i strid för sig. Det är ingenting vem som helst bara blir över en natt.
JJ kan bli kapten men om han blir skadad och tvingas lägga av så är det skört där bakom. Jag säger inte att det inte kommer gå bra. Men det är många kulturbärare inomklädningsrummet som nu lämnar ett tomrum. Dom kommer bli svåra att ersätt. Därför kan vi inte kasta Grewe också.
Vi åkte ur MED våra kulturbärare.
Otto, Fimpen och Ölvestad spelade i det lag som vi åkte ur med första gången.
Nu har väl just den säsongen kanske inget med kulturbärare att göra, för den truppen vi hade då borde inte i praktiken kunnat ha åkt ur eller ens vara i närheten av att hamna i dåvarande kvalserien.
Så är det.
Men Inte alla de som är står i ursprungsinlägget.
Ju fler som sluta desto sämre blev det.
Silly gällande något helt annat, JE ryktas inom Lhc kunna bli ass sportchef. Han får gärna, enligt mitt tycke, gå ner och skälla lite på plaststjärnorna i omklädningsrummet.
Nypovich skrev: ↑2026-03-28 21:46:19
Silly gällande något helt annat, JE ryktas inom Lhc kunna bli ass sportchef. Han får gärna, enligt mitt tycke, gå ner och skälla lite på plaststjärnorna i omklädningsrummet.
Barry ny tränar för cluben snart då!
Paul Carey ersätter Robin Kovacs efter att denne lämnat efter kränkningsanmälan
fryppe skrev: ↑2026-03-29 13:08:37
Undra om Marcus Davidsson kan vara aktuell tror han har utgående kontrakt med KooKoo. va inte han alltid bättre en sin bror eller tänker jag fel?
Nog en bra fråga ändå.
Det skulle inte förvåna mig om Wiken/Due-Boje håller ett öga på nästan samtliga som har kopplingar till DIF och särskilt Marcus är ju i perfekt ålder, men frågan är bara vilken tilltänkt roll han skulle ha i laget?
Peter Holland värvas därefter.
Tyvärr tror jag att det blir tvärtom och att LHC kommer lyfta nästa år. De blir av med seriens sämsta sportchef och coach plus att Helber återvänder som chef för det hela. JE var bra innan han tappade det på slutet. Lätt att glömma bort att han tog oss till SM-final.
Undra om Marcus Davidsson kan vara aktuell tror han har utgående kontrakt med KooKoo. va inte han alltid bättre en sin bror eller tänker jag fel?
Du kanske skämtade nu?
Marcus som har lockigt hår och lite större hårsvall. Men var väl Jonathan Davidsson som karriären flugit aningen högre för?
M.Davidsson ville väl komma med på köpet när Jonathan typ ryktades tillbaks ett tag efter han prövade att göra US-karriär. Men vi tackade väl nej till de bägge då?
Minns när dom kom upp som junisar med Fjällby, då var dom ju bra och till och med bärande när mer etablerade spelare hade svackor. Men nej vi behöver bättre värvningar än de tre nu. (med tanke på vad Fjällby krävde i lön).
Tyvärr tror jag att det blir tvärtom och att LHC kommer lyfta nästa år. De blir av med seriens sämsta sportchef och coach plus att Helber återvänder som chef för det hela. JE var bra innan han tappade det på slutet. Lätt att glömma bort att han tog oss till SM-final.
Jocke byggde laget, Tjomme satte spelet och Robban stod i båset. Vem som hade störst inverkan på att vi gick till final (trots att Tjomme då lämnat) låter jag vara osagt, men det var långt ifrån enbart Jockes förtjänst.
Du kanske skämtade nu?
Marcus som har lockigt hår och lite större hårsvall. Men var väl Jonathan Davidsson som karriären flugit aningen högre för?
M.Davidsson ville väl komma med på köpet när Jonathan typ ryktades tillbaks ett tag efter han prövade att göra US-karriär. Men vi tackade väl nej till de bägge då?
Minns när dom kom upp som junisar med Fjällby, då var dom ju bra och till och med bärande när mer etablerade spelare hade svackor. Men nej vi behöver bättre värvningar än de tre nu. (med tanke på vad Fjällby krävde i lön).
Då kommer jag ihåg fel kommer aldrig ihåg vem av dom som va den bättre.
Du kan va lugn. Finns inte en chans att Jocke blir sportchef i en elitsatsande förening på högre nivå igen. Även om han skulle passa in där med alla andra offerkoftor och jag före lag-individer. Vilket kanske blir bättre när Biltjuven drar, som dock är deras bästa spelare.
LHC kommer inte lyfta. Jag blir förvånad om de ens har ett lag. Oavsett så består det lagen till hälften av individer som inte vill spela där men får tillräckligt bra betalt för att inte tacka nej.
Slänger ut en öppen fråga till alla som är intresserade av att diskutera tränar frågan.
Rekommenderar alla som inte lyssnat på det senaste hockey avsnittet i DIF podden att göra det. Speciellt segmentet där man utvärderar tränarna och spelet.
Kritiken mot spelet och tränare är ganska stor. Med all rätt, tycker jag.
Vi har varit utspelade stora delar av säsongen, alldeles för mycket. Vårt lilla så kallade grundspel har varit ett försök till "total riskminimering". Det håller verkligen inte på sikt och vi måste bli ett mycket mer spelande lag.
Tror det var Robin som var inne på att tränare som spelar på vårt sätt sällan klarar av att utveckla/förbättra (kraftigt förbättra i vårt fall) spelet säsongen efter.
Vi hade ändå backar som kan spela med pucken. Våra topp 6 backar är inte mycket sämre än andra lags backar på det.
Nästa säsong får vi också en skickligare FW sida så en stor förändring av spelet måste bara till.
Klarar kimby det ? Borde vi inte sett försök att utveckla spelet redan den här säsongen?
Får vi in spelare som Vejdemo, Skoog, Gunler, kanske Bemström tillsammans med Hudon, Snively, JJ, Kruger, Viggo så finns det inga ursäkter till att vi inte ska bli ett mer spelförande lag där vi vårdar pucken bättre.
Spela med lite större risk, komma ur zon på ett bättre sätt, fart genom mittzon och ingångar. Osv osv..
Fixar Kimby det, Har han idéerna och kunskapen?
Hur lång tid ska han få på sig om spelet fortsätter att vara total riskminimering (som ändå inte fungerat då vi släppt till väldigt mycket chanser). Ska vi lita på att Hellberg är blir MVP nästa år också och att Viggo Stockselius och Nordmark exploderar?
Tycker Kimby ska få chansen, absolut ska han få det, men han behöver verkligen förändra vårt sätt att spela hockey.
För det är mycket som måste bli bättre.
Kan du inte skriva en bok om Kimby istället och dela den någon annanstans. Du har skrivit flera uppsatser här inne och upprepat dig om exakt samma saker vet inte om du har taskigt närminne men alla VEEET vad du tycker, och ingen bryr sig när det upprepas för trettionde gången. Sök dig till annat forum och prova där.