Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
tadaa123
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av tadaa123 »

Limp skrev: 2026-03-27 22:52:16
tadaa123 skrev: 2026-03-27 22:16:14
DIFLuWi skrev: 2026-03-27 22:07:45 Skönt att Kalmar rök.

Historielösa och helt oviktiga för svensk hockey.

Deras logga ser ut som något som ett aspirerande UF-företag gjort på en gymnasiekurs i design och fått ett svagt C för.
Hur kan man ens komma på tanken att sätta klyschiga värdeord i sin logga? Bara det är skäl för degradering.

Och ja, jag skriver logga, för det är precis vad det är.
Plastlagens ohotade etta Växjö är precis lika illa.
2600 i publik sista matchen i en bo7. Fredag kväll. Fyfan!
Mäktigt! Arenan har kapacitet på 2650 :lol:

Men ja, rätt skönt att de rök.
Rent sportsligt är de lite läskiga dock. Gör i princip allting rätt. Påminner om Växjö fast utan att kommunen skänkt bort 600 millar... än.
Jaha det är deras max.. Vet inte om det gör saken bättre :lol:
Användarvisningsbild
Limp

Inlägg av Limp »

Men ärlligt: i ordning, vilka av de fyra kvarvarande i HAs slutspel vill ni ha upp?

Jag säger det självklara:

1. SSK
2. Björklöven
3. Karlskoga
4. Modo
Janzoo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

Limp skrev: 2026-03-27 23:22:44 Men ärlligt: i ordning, vilka av de fyra kvarvarande i HAs slutspel vill ni ha upp?

1. SSK
2. Björklöven
3. Karlskoga
4. Modo
Lilla Karlskoga utan någon som helst historik eller rivalitet mot oss och noll framgångar i Svensk hockey, över Modo? Modo är ändå ett klassiskt lag i svensk hockey, som vi också har viktig historik med och därmed viss rivalitet.

1) Björklöven. Klassiskt lag, kan stöka till rivaliteter i norr. Moderna rivaler till oss, hatar dem nog mer än Luleå sett till de senaste åren. Vill möta lag jag hatar, upp med dem.
2-3) Modo & SSK. Länsderbyn är sjukt tråkiga, samtidigt som SSK är lite av en del av av inredningen i SHL så som Timrå är. Även en välinredd lägenhet behöver en toa att skita i. Modo är ett klassiskt lag, men också sjukt tråkiga. Båda är publiklag sett till den kapacitet de har. Hade nog rankat SSK över Modo, men eftersom våra supportrar inte kan bete sig i Södertälje sjunker SSK då jag inte vill se matcher där man behöver skämmas över att vi också har supportrar vars föräldrar är syskon.
4) Fuck all
Användarvisningsbild
Limp

Inlägg av Limp »

Janzoo skrev: 2026-03-28 00:55:02
Limp skrev: 2026-03-27 23:22:44 Men ärlligt: i ordning, vilka av de fyra kvarvarande i HAs slutspel vill ni ha upp?

1. SSK
2. Björklöven
3. Karlskoga
4. Modo
Lilla Karlskoga utan någon som helst historik eller rivalitet mot oss och noll framgångar i Svensk hockey, över Modo? Modo är ändå ett klassiskt lag i svensk hockey, som vi också har viktig historik med och därmed viss rivalitet.

1) Björklöven. Klassiskt lag*, kan stöka till rivaliteter i norr. Moderna rivaler till oss, hatar dem nog mer än Luleå sett till de senaste åren. Vill möta lag jag hatar, upp med dem.
2-3) Modo & SSK. Länsderbyn är sjukt tråkiga, samtidigt som SSK är lite av en del av av inredningen i SHL så som Timrå är. Även en välinredd lägenhet behöver en toa att skita i. Modo är ett klassiskt lag, men också sjukt tråkiga. Båda är publiklag sett till den kapacitet de har. Hade nog rankat SSK över Modo, men eftersom våra supportrar inte kan bete sig i Södertälje** sjunker SSK då jag inte vill se matcher där man behöver skämmas över att vi också har supportrar vars föräldrar är syskon.
4) Fuck all
Helgblues!

* Det klassiska laget som tekniskt sett är yngst av dessa🤗
** Vore ju iofs skönt om det var så att de infinner sig just i Södertälje, då vet vi ju vilka det är👍
Janzoo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

Limp skrev: 2026-03-28 01:29:58
Janzoo skrev: 2026-03-28 00:55:02

1. SSK
2. Björklöven
3. Karlskoga
4. Modo

1) Björklöven. Klassiskt lag*, kan stöka till rivaliteter i norr. Moderna rivaler till oss, hatar dem nog mer än Luleå sett till de senaste åren. Vill möta lag jag hatar, upp med dem.
2-3) Modo & SSK. Länsderbyn är sjukt tråkiga, samtidigt som SSK är lite av en del av av inredningen i SHL så som Timrå är. Även en välinredd lägenhet behöver en toa att skita i. Modo är ett klassiskt lag, men också sjukt tråkiga. Båda är publiklag sett till den kapacitet de har. Hade nog rankat SSK över Modo, men eftersom våra supportrar inte kan bete sig i Södertälje** sjunker SSK då jag inte vill se matcher där man behöver skämmas över att vi också har supportrar vars föräldrar är syskon.
4) Fuck all
Helgblues!

* Det klassiska laget som tekniskt sett är yngst av dessa🤗
** Vore ju iofs skönt om det var så att de infinner sig just i Södertälje, då vet vi ju vilka det är👍
Haha ja du har rätt, Karlskoga är sju år äldre än Björklöven. Jag kanske gör fel i att kalla den sistnämnda klassisk, men då är inte heller den förstnämnda klassisk. Den sistnämnda har ju dock gjort mer för sitt namn, samtidigt som vi också har en större rivalitet till dem. IFK Uppsala formades 1921, men det gör dem varken klassiska eller rivaler.

Hatet mot Luleå blev också som störst i modern tid, varför jag valde att nämnda att jag nog hatar Björklöven mer än Luleå sett till de senaste åren. Har älskat matcherna mot Björklöven de senaste åren, för att jag hatar dem så mycket. Därför vill jag ha upp dem.

Och som sagt, SSK/Modo är för mig vilket eller. För Svensk hockeys skull skulle jag nog säga Modo.
Skriv svar