Silly Season 2026/27
-
Hillberry blue
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Brukar inte skriva om spelare som får gå men det här var tungt med Ludde. Han har blivit en ikon. Alltid vältalig och trevlig. En av de få som stod kvar i stormens öga när vi åkte ur. Nä det här var tråkigt. Hoppas han inser och får till sig hur omtyckt han är i DIF.
Stort lycka till Ludde och ett stort tack för allt.
Stort lycka till Ludde och ett stort tack för allt.
Silly Season 2026/27
Tack för allt Ludde.
Nödvändigt och rätt, men oj så tufft och tråkigt.
Nödvändigt och rätt, men oj så tufft och tråkigt.
Silly Season 2026/27
Man blir fasen genuint LEDSEN när man ser Ludde i sista intervjun här på hensidan. Det svider långt in i märgen att han nu lämnar. Hoppas verkligen DIF gett honom allt som går i kärlek o TACK till det han gjort för klubben under alla dessa år. Han var den enda som tog intervjun när vi fick lämna SHL efter Timråtorsken. Vilket etsat sig fast i minnet.
STORT TACK än en gång för din insats Ludde. Aldrig GLÖMD och hoppas du hittar nått lag o fortsätta din karriär i. Du är för bra att bara SLUTA abrupt

STORT TACK än en gång för din insats Ludde. Aldrig GLÖMD och hoppas du hittar nått lag o fortsätta din karriär i. Du är för bra att bara SLUTA abrupt
Silly Season 2026/27
Man blir ordentligt orolig att inte Costmar tackats av. Bara Costmar och Klasen som inte tackats av.
Kan.det vara så illa att man väntar med Costmar tills man vet vad som händer med Krüger?
Tex, och det bästa scenariot. Krüger vill köra ett år till och kommer försöka ge oss SHLs bästa 4e line, defensivt.
Salsten 13e FW och 5e Center.
Men om Krüger lägger av, Salsten tar plats som 4e C och COSTMAR blir kvar som ett centeralternativ och 15e Fw. Ges ett år till
Kan.det vara så illa att man väntar med Costmar tills man vet vad som händer med Krüger?
Tex, och det bästa scenariot. Krüger vill köra ett år till och kommer försöka ge oss SHLs bästa 4e line, defensivt.
Men om Krüger lägger av, Salsten tar plats som 4e C och COSTMAR blir kvar som ett centeralternativ och 15e Fw. Ges ett år till
Silly Season 2026/27
Ludde vilken legend! Cementerade ordet Järnkamin och tog ansvar för föreningens misslyckande. Stod alltid upp för färgerna och bar tröjan rakryggad.
Hoppas se honom i föreningen i framtiden.
Hoppas se honom i föreningen i framtiden.
Silly Season 2026/27
Låt nu varje spelare som tog oss upp få en dag var. Så kan vi hylla Ludde som sig bör.SkallePer skrev: ↑2026-03-26 14:45:18 Man blir ordentligt orolig att inte Costmar tackats av. Bara Costmar och Klasen som inte tackats av.
It's easier to be an asshole to words than to people
-
Art Vandelay
Silly Season 2026/27
Från Expressen:SkallePer skrev: ↑2026-03-26 14:45:18 Man blir ordentligt orolig att inte Costmar tackats av. Bara Costmar och Klasen som inte tackats av.
"Enligt Expressens uppgifter blir det med stor sannolikhet spel utomlands och Finland är ett spår för Costmar."
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Ludde idag, Kung. Klasse eller Costmar förmodligen 13.00 imorgon?SkallePer skrev: ↑2026-03-26 14:45:18 Man blir ordentligt orolig att inte Costmar tackats av. Bara Costmar och Klasen som inte tackats av.
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-03-26 15:45:14, redigerad totalt 2 gång.
Silly Season 2026/27
Stort hyll till Ludde som kände sitt ansvar när vi åkte ur och stannade kvar och sedan spelade upp oss. Vi har haft lagkaptener som inte kände det ansvaret!
Även om Ludde var hos oss i alltför många år eller är fostrad hos oss är han alltid för evigt en hjälte och järnkamin!
Även om Ludde var hos oss i alltför många år eller är fostrad hos oss är han alltid för evigt en hjälte och järnkamin!
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Laget åkte till Barcelona igår.Art Vandelay skrev: ↑2026-03-26 15:12:09Från Expressen:SkallePer skrev: ↑2026-03-26 14:45:18 Man blir ordentligt orolig att inte Costmar tackats av. Bara Costmar och Klasen som inte tackats av.
"Enligt Expressens uppgifter blir det med stor sannolikhet spel utomlands och Finland är ett spår för Costmar."
Djurgården har under veckan genomfört så kallade exit-samtal med sina spelare och vissa har fått reda på att kontraktet inte kommer att förlängas.
Vill att DIF ska få berätta
Costmar vill inte gå ut med något besked innan det blir officiellt, men säger:
– Vi får väl se här. Jag tror att Djurgården kommer att gå ut med vad som händer kommande dagar. Det är för respekt mot min arbetsgivare att de får äga den frågan innan det går ut i tidningarna.
/HN
Silly Season 2026/27
Låter som att det inte blir någon fortsättning.Osten östlund skrev: ↑2026-03-26 15:43:50Laget åkte till Barcelona igår.Art Vandelay skrev: ↑2026-03-26 15:12:09Från Expressen:SkallePer skrev: ↑2026-03-26 14:45:18 Man blir ordentligt orolig att inte Costmar tackats av. Bara Costmar och Klasen som inte tackats av.
Djurgården har under veckan genomfört så kallade exit-samtal med sina spelare och vissa har fått reda på att kontraktet inte kommer att förlängas.
Vill att DIF ska få berätta
Costmar vill inte gå ut med något besked innan det blir officiellt, men säger:
– Vi får väl se här. Jag tror att Djurgården kommer att gå ut med vad som händer kommande dagar. Det är för respekt mot min arbetsgivare att de får äga den frågan innan det går ut i tidningarna.
/HN
Silly Season 2026/27
Rensfeldt tillsammans med Krüger är de som skulle vara mest tråkigt att de inte får förlängt. Men samtidigt förstår man när man vill ta nästa steg i utvecklingen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2026/27
Tack för allt Ludde.
Undrar var han hamnar? SSK, Leksand? De kan behöva en rutinerad center.
Undrar var han hamnar? SSK, Leksand? De kan behöva en rutinerad center.
Silly Season 2026/27
Magkänslan säger att tappet av Ludde och ev. Krüger kommer skapa ett enormt tomrum i omklädningsrummet. Ryggrad, lojalitet och ledarskap i mängder som blir ohyggligt svårt att ersätta. Jag upplevde tappet av Thoresen som stort inför denna säsong, nästa kan bli ännu värre.
Med det sagt är jag för att inte förlänga med Ludde. Men det är en spelare och karaktär jag älskat att se i våra färger. Allt från sorgen och skammen i Sundsvall till euforin på Hovet förra våren.
Det är få spelare jag genuint känner en sorg att skiljas från, men Ludde är definitivt en av dem.
Med det sagt är jag för att inte förlänga med Ludde. Men det är en spelare och karaktär jag älskat att se i våra färger. Allt från sorgen och skammen i Sundsvall till euforin på Hovet förra våren.
Det är få spelare jag genuint känner en sorg att skiljas från, men Ludde är definitivt en av dem.