Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av klintan85 »

Det skulle vara bra om man kunde komplettera Kimby med en bra backtränare till nästa säsong.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2026/27

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Davidsson skrev: 2026-03-23 15:55:01 Vi fyller på uppifrån om vi skall ta ett/två steg nästa år.

NY - NY(Skoog) - NY (Bemström)
Snively - NY (Vejdemo) - Hudon
Eklund - Viggo - JJ
Pettersen - Salsten - Blomgren

Eklund stannar ett år till. JJ som backup för Viggo under JVM. Kruger stämplar ut välförtjänt med tröjan hissad i taket.

Extra:
Grewe
Stockselius
Nordmark

Gustavsson - Carlsson
NY - Linström
Sissons - JP
Blixt

Extra:
Nord
Snyggt, här har vi laget för nästa år.
Nödvändiga steg och en bred trupp för att inte ha bensinstopp i slutspel.
Sätt Holm utmed Lindström, Kylington skulle väl fungera ifall Holm vill vidare.
Detta lag kan utmana om topp6, vilket jag förväntar mig att vi gör till kommande säsong.
Kanske blir för dyrt med så många nya forwards, men solen och planeterna börjar stå rätt, nu kör vi.
Viggo är då stjärnan allt kan komma att kretsa runt innan säsongen är över.
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Osten östlund skrev: 2026-03-23 17:16:47
Knickedick skrev: 2026-03-23 16:52:14
Nypovich skrev: 2026-03-23 13:05:26
Knickedick skrev: 2026-03-23 10:20:28
Manijock skrev: 2026-03-23 09:51:41

Sen slutar Krüger och Viggo drar till Nordamerika.... Besked kommer i Augusti. Då står vi med en centersida med:

Ny 1
Salsten
Josefson
Stockselius

Ut och jaga nya med en månad till seriestart :lol: Nej tack. Det är ett icke-problem med tanke på vår skadehistorik. Plus att de flesta gör det bra som vingar också. Fan vet om inte Josefson skulle göra det bättre där till och med numera?
Fast då är det en annan sak, och inte det som ursprungsinlägget utgår ifrån.

Lägger Krüger av eller Viggo drar eller vi vill använda Viggo som 1C och inte värva någon sådan utifrån så ser jag inget problem att isåfall ta in Vejdemo.

Denna säsongen tycker jag dock att vi haft för få bra Vingar.
Jag skulle gärna få in en riktig spetsvinge
Problemet är väl att vi inte haft en förstecenter som kunnat bära oss? Viggo är bra, men kolla hans tekningstatistik exempelvis så ligger han sexa i laget på 40%. Där såg man mot Malmö hur avgörande det blir.

Men återigen, som både jag och andra sagt, vi ska inte stå i september-oktober och behöva leta center… Därför skickar jag hellre ut ex Salsten på en kant om en bättre center finns.
Det finns 0 och ingenting som i nuläget tyder på att vi kommer stå och leta center September- Oktober.
Jag förstår inte riktigt var du får det ifrån.
Hur man väljer att göra kommer självklart vara klart innan dess.

Jag har försvarat Viggo Björck så många gånger på det här forumet denna säsong, först hette det att han var för klen, sen hette det att han inte var tillräckligt bra i alla tre zoner och nu är han för dålig på att teka, men Viggo är 18 nu så hans (spel) får tala för sig själv hädanefter.

Du kan förmodligen hitta andra statistiker där Viggo är överlägset bästa center. Om att vara en bra center bara handlar om att teka så gissar jag att ditt val som första center är Ludde Rensfeldt? Ludde hade sämst plus/minus av alla centrar?
Vem av alla centrar hade bäst plus/minus nu igen?

Om jag har fått rätt bild av Viggo Björck så kommer han se till att nöta tekningar hela sommaren och det skulle inte förvåna mig om han gör det as we speak.

Men det är som sagt inte det det här handlar om.
Faktum kvarstår att om center uppsättningen kommer se ut som följande.

1C
Viggo
JJ
Salsten
krüger
Stocken

Så behövs inte Vejdemo utan det är bättre att lägga hans rätt saftiga lön på en riktigt bra vinge som klarar av att centra vid behov.
Vid kris lån från HA(exempelvis under JVM) eller plocka upp någon för några matcher från våra fantastiskt duktiga juniorer.

Självklart har de som är ansvariga på truppbygget koll på vilka som lägger av och som inte blir kvar av andra anledningar och bygger laget därefter.

Vi får helt enkelt se vad som händer. Annars kan vi älta detta till dödagar.

Slut på diskussion för min del.
Får hoppas att Leksand tar 4 raka, så är problemet löst ( ryktet säger att Vejdemo är klar annars ). ;-)
Äsch,det kan ju va bra. Då får Viggo gå som förstecenter :lol:
Användarvisningsbild
SkallePer
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av SkallePer »

Om man pratar vår center sida så känns det helt rätt att det ryktas både om Vejdemo och Skoog. Båda har bra storlek, fysik och skridskoåkning. Båda kam producera. Och Båda kan spela LW.
Vi behöver lite storlek och power in i våra topp line's.

Jag räknar med att Kruger inte fortsätter. Tyvärr! Skulle han fortsätta tycker jag det inte förändrar något i försöken att få hit både Vejdemo och Skoog.
Det blir en bra konkurrens situation för Skoog/Vejde där den ena blir en av två topp centrar. Den amdra får gå som LW i en 2a eller 3e line.

Tycker både ska värvas. Center djup är extremt viktigt och kan såklart förändra hela dynamiken i en line. Bra att kunna testa sig fram vad som fungerar. Och inte fungerar.

Sen behöver vi Två RW på FW sidan.
Bemström och ytterligare en för 2a eller 3e line.

Vi skulle kunna landa i nått liknande..
Sniverly Vejdemo Bemström
W Skoog Viggo Hudon
Stockselius Josefson NY RW
Pettersen Salsten Blomgren.
(Nordmark Grewe)

Stannar Krüger tar han Salstens plats i 4e som petas ner. Perfekt 13e fw när alla är hela. Det gör också att vi har 15fw som alla provat på SHL eller kan lira på den nivån. Då behöver vi heller inte värva fler än fyra fw.

Vore såklart bra om Krüger KAN spela. Men är ganska säker på att kruger aldrig kommer tillåta sig själv att spela om han inte bidrar ordentligt på isen.
All respekt för Klasen, men där tror jag Krüger vägrar hamna. Skadad, sen inte platsa när han är hel.

Backarna är svårare. Är Blixt tänkt som 7e eller 8e ?
Är han tänkt som 8e back kan vi förlänga med både Holm och La Leggia. Är han tänkt 7e back så blir det förmodligen bara förlängning med en av Holm/LL.
Felix.32

Silly Season 2026/27

Inlägg av Felix.32 »

Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Noel Gunler klar alltså. Spännande måste jag säga, väldigt mycket untapped potential så att säga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

Hoppas inte detta är en värvning för top 6. Sämre stats än Emilio i AHL.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Silly Season 2026/27

Inlägg av SirDIFalot »

Hudon - Björck - Eklund?
Snively - Vejdemo - Gunler
Stockselius - Josefson - Pettersen
Blomgren - Saltsen - Grewe

Plus Kruger

Något sånt tror jag är realistiskt. Givetvis ett tungt namn om Eklund försvinner.
Expert.
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

SirDIFalot skrev: 2026-03-23 19:43:18 Hudon - Björck - Eklund?

Plus Kruger

Något sånt tror jag är realistiskt. Givetvis ett tungt namn om Eklund försvinner.
Känns som en för svag FW-sida om vi ska utmana om topp 6 platserna.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Plus Kruger

Tror inte vi bara värvar två forwards. Kivenmäki tror jag är rätt aktuell och jag tror man plockar in en till center utöver Vejdemo.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rutger

Silly Season 2026/27

Inlägg av Rutger »

Noel Gunler är klar!
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Jim Morrison skrev: 2026-03-23 19:45:52

Plus Kruger

Tror inte vi bara värvar två forwards. Kivenmäki tror jag är rätt aktuell och jag tror man plockar in en till center utöver Vejdemo.
Håller med 2 forwards är för lite. gissar att vi kommer plocka in minst 4
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Holz eller Lekkerimäki skulle behöva en säsong på Hovet, få lite kärlek!
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

Hoppas vi lägger fram ett monsterkontrakt till Bemström, samt försöker värva nån till riktig spets till första line.

Snively-X-Bemström
Gunler-Björck-Hudon
Vejdemo-JJ-Pettersen
Blomgren-Salsten-Grewe
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Silly Season 2026/27

Inlägg av SirDIFalot »

fryppe skrev: 2026-03-23 19:47:11
Jim Morrison skrev: 2026-03-23 19:45:52

Plus Kruger

Håller med 2 forwards är för lite. gissar att vi kommer plocka in minst 4
Fast det är ju fortfarande 14 forwards med kontrakt om vi räknar in Nordmark. Sen är det ju Eklund eller en NY. Ska fler lämna i så fall?
Expert.
Skriv svar