Fast då är det en annan sak, och inte det som ursprungsinlägget utgår ifrån.Manijock skrev: ↑2026-03-23 09:51:41Sen slutar Krüger och Viggo drar till Nordamerika.... Besked kommer i Augusti. Då står vi med en centersida med:Nypovich skrev: ↑2026-03-23 09:36:22Frågan är ju ställd för att motparten ska reflektera över sin egen kommentar. Men som sagt, vi har mönstrat 9 centrar den här säsongen och ändå gått skralt. Funkar säkert att köra 4-5 centrar kommande säsong, jag blir gärna motbevisad. Speciellt med historiken på jj och Krüger.Knickedick skrev: ↑2026-03-23 01:29:22Svarar du alltid på en fråga med en motfråga?Nypovich skrev: ↑2026-03-23 00:58:29Hur ska din filosofi funka när 2 av våra centrar skadas (likt det som faktiskt hänt den här säsongen) i 1-2 månader ? Viggo kan med lätthet gå ut på en kant om Vejdemo, JJ och em förstecenter finns, Salsten likaså.Knickedick skrev: ↑2026-03-22 23:45:12
Vi utgår ju från det som skrevs i ursprungsinlägget…..
6-7 renodlade centrar?
Ja det kommer ju inte bli så mycket speltid för alla och speltid är viktigt för att hålla spelare i matchvana och självförtroende.
Vem vill ni peta?
Eller vill ni spela renodlade centrar på Vinge?
Juniorer ska vi helst inte ha heller va? Strunta i att försöka utveckla dem till att vara en tillgång för a-laget.
Skit i att bygga ett homogent lag. Skit i om det passar in.
Namnkunniga spelare är bara att Värva.
Hur tycker ni själva att det sett ut när vi tvingats kasta in iskalla spelare från bänken under vissa perioder?
Men att få hit en duglig center mitt under säsongen är lite svårare än att skicka ut någon på en kant om det är en för mycket.
Först av allt är det vi borde göra att gå till botten med varför vi har så otroligt mycket skador. Det är inte direkt första säsongen vi har mycket skador. Det kan inte vara tillfälligheter att det händer varje säsong.
Du vill ha ut Viggo på kanten alltså? Nja, han är vår bästa center så det känns som slöseri.
Om vi har 6 centrar kan två bli skadade och vi har ändå fyra kvar, eller har jag fel på den matten? För i urprungsinlägget utgås det ifrån att Krüger är kvar nästa säsong.
Varför ta in en center till när det är Vingar vi behöver?
Ta istället in någon som är bra vinge i första hand men som klarar att gå center vid behov. Skulle det krisa så stenhårt ändå så finns det fler duktiga centrar i juniorerna.
Eller låna någon som har matchtempo från HA i en match eller tre.
Vejdemo lär inte va billig, lägg den pengen på en skridskostark och powerfull vinge istället och våga lita på vår juniorverksamhet.
Ny 1a
Viggo
JJ
Krüger
Salsten
Stockan
Jag ser inte hur Vejdemo in där också skulle göra laget så himla mycket bättre för de 180k?
Ny 1
Salsten
Josefson
Stockselius
Ut och jaga nya med en månad till seriestartNej tack. Det är ett icke-problem med tanke på vår skadehistorik. Plus att de flesta gör det bra som vingar också. Fan vet om inte Josefson skulle göra det bättre där till och med numera?
Lägger Krüger av eller Viggo drar eller vi vill använda Viggo som 1C och inte värva någon sådan utifrån så ser jag inget problem att isåfall ta in Vejdemo.
Denna säsongen tycker jag dock att vi haft för få bra Vingar.
Jag skulle gärna få in en riktig spetsvinge