Nypovich skrev: ↑2026-03-22 12:47:44
tadaa123 skrev: ↑2026-03-22 12:10:57
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-03-22 11:45:12
Rutger skrev: ↑2026-03-22 11:29:30
SHL är en fysisk liga, märktes tydligt framförallt i slutet av säsongen och slutspelet. Pettersen, Snively och Hudon försvann helt i slutet av säsongen, även fast de ansetts som våra stjärnspelare. Vi behöver mer storlek/tyngd i laget.
Många som var slutkörda i slutspelet.
Alla importer, utom Salsten, hade det mycket svårt i den tuffare slutspelshockeyn.
Finns ingen av amerikanerna som höjde sina marknadsvärden.
Snively och Hudon gör sina första år här och kanske kan ta lärdom och bli bättre nästa år, men LaLeggia och Sissons har inget att skylla på i den aspekten.
Det går såklart inte ha endast juniorer som lok genom ett tufft slutspel.
Spännande att se om vi går för det nästa år eller om vi siktar på att bara stabilisera oss.
Realistiskt sätt är väl nästa mål att etablera oss som ett topp 6 lag. Vi har fortfarande en del mediokra spelare som har kontrakt över nästa säsong som vi behöver sortera ut.
Kan du t.ex. se Salsten, Pettersen, Blomgren lyfta SM-guld bucklan? Alla 3 i tränarstaben? Personligen gör inte jag det, kan ju hoppas att man har fel.
Men att direkt lägga förväntningar på SM-guld.. nja
Blomgren är väl precis den rollspelaren vi vill ha i en tredje eller fjärdeline? Är från egna led, har ett bra driv på rören och är sällan skadad. Eller vad förväntas vi ha där? Personligen tycker jag han är precis vad vi behöver ha kvar.
Jag tycker detta är en vattendelare.
I mina ögon kan Arvid Drott tillföra samma grej som vinge om inte lite mer än så iaf på sikt. Drott fick väl en match mot SAIK och på den lilla istid han fick så tycker jag att han imponerade. Jag vet inte vad Blomman har i lön. Men att ge Drott den platsen för ett rookiekontrakt på typ 20k tycker jag ger en bättre ROI.
Lägg den ekonomiska mellanskillnaden på spelare högre upp i Hierarkin.
Nej, vi kan inte spela med hur många juniorer som helst, men vi måste utnyttja och dra fördel att vi har Sveriges bästa juniorverksamhet.
Stockan, Drott, Nordmark ska absolut vara en del av a-lag nästa säsong, kan även hända att någon mer får ett genombrott. Fred Nord kanske kan ta en 8back roll.
Jag vill inte att vi lastar pengar på rollspelare som inte är bättre än våra egna juniorer. Det tycker jag är slöseri.
Här måste vi klara av att hitta en bättre balans.
Mellan Sveriges bästa juniorverksamhet och den övriga marknaden i vår utveckling att bygga Djurgården över tid.