Herregud
Åttondelsfinal 3 25/26 Malmö - Djurgårdens IF 21/3
-
AlltidOavsett
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Senast redigerad av AlltidOavsett den 2026-03-21 17:30:46, redigerad totalt 1 gånger.
Pajuniemi lyckades inte näta mot oss, alltid något
-
Björn Palmqvist
Ni kunde åtminstone försökt dölja att ni var nöjda med att få bli kvar i SHL. Helt utan gnista och tävlingskänsla 🫤
Haha det är det analys nördarna är till för, se de felen vi normala missar, är så fruktansvärt glad att dessa personer finns som kan upplysa oss vanliga döda.DIFLuWi skrev: ↑2026-03-21 17:26:15Intressant att du suttit stora delar av säsongen och studerat Kimbys beteende?
Han tog upp oss, höll kvar oss, tog oss till slutspel.
Men det är klart, att hämta handdukar med foten på drickastället och se besviken ut trumfar såklart.
Att ingen annan sett detta…!
Ja, Kimy är stoisk och fick stöd av Klasen, Dicken, Kruger osv. Det var laget som tog upp oss, inte hans coaching.DIFLuWi skrev: ↑2026-03-21 17:30:18Har jag fel?tobo skrev: ↑2026-03-21 17:29:33Du skulle göra dig bra i Nordkorea, 11 hole-in-ones första spelrundan.DIFLuWi skrev: ↑2026-03-21 17:26:15Intressant att du suttit stora delar av säsongen och studerat Kimbys beteende?
Han tog upp oss, höll kvar oss, tog oss till slutspel.
Men det är klart, att hämta handdukar med foten på drickastället och se besviken ut trumfar såklart.
Att ingen annan sett detta…!
Du väljer dina inlägg noggrant.Björn Palmqvist skrev: ↑2026-03-21 17:31:05 Ni kunde åtminstone försökt dölja att ni var nöjda med att få bli kvar i SHL. Helt utan gnista och tävlingskänsla 🫤
För att han har spelare och övriga ledares förtroende. Har tagit upp oss i SHL och tagit oss till slutspel i SHL första säsongen tillbaka.
För att han erbjuder kontinuitet vilket vi inte haft på många år. Alla våra problem har startat med tränar-rockader och brist på kontinuitet och tydlighet. Alla lag som lyckats i högsta serien har gjort det just genom kontinuitet och långsiktigt arbete.
Att det sitter folk med vilda "what-if" fantasier om att det kunde varit annorlunda med en annan tränare är just fantasier. Vi kunde varit i negativt kval eller final eller gått i konkurs eller så hade månen förvandlats till en människoätande ost. Fantasier är just fantasier.
Det vi har att gå på är verkligheten. Resultatet. Det resultatet är godkänt med ett plus i kanten.
Det finns helt enkelt 0 skäl att låta Kimby gå, givet den information som finns allmänt tillgänglig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Tellqvist32
- Medlem: Ja, ständig medlem
Trodde verkligen Kimby att sätta ihop en kedja som exempelvis Salsten och Blomgren med Hudon som aldrig har och aldrig kommer spela ihop igen är en bra idé när säsongen står på spel?
Att bara kasta tärning/köra tombola är ännu värre i det läget.
Att bara kasta tärning/köra tombola är ännu värre i det läget.
Okej.tobo skrev: ↑2026-03-21 17:31:24Ja, Kimy är stoisk och fick stöd av Klasen, Dicken, Kruger osv. Det var laget som tog upp oss, inte hans coaching.DIFLuWi skrev: ↑2026-03-21 17:30:18Har jag fel?tobo skrev: ↑2026-03-21 17:29:33Du skulle göra dig bra i Nordkorea, 11 hole-in-ones första spelrundan.
Du har fortfarande inte kommit med några konkreta saker, du säger att Kimby är en dålig matchcoach pga har haft foten i drickastället och hämtat handdukar och att spelarna gjorde sitt jobb.
Jag tror inte vi kommer längre.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Låt han gå in som 2a då som jag sa, fixa någon som faktiskt aktivt coachar/ändrar/tar timeout/ändrar bilden i matcher.Praetori skrev: ↑2026-03-21 17:32:35För att han har spelare och övriga ledares förtroende. Har tagit upp oss i SHL och tagit oss till slutspel i SHL första säsongen tillbaka.
För att han erbjuder kontinuitet vilket vi inte haft på många år. Alla våra problem har startat med tränar-rockader och brist på kontinuitet och tydlighet. Alla lag som lyckats i högsta serien har gjort det just genom kontinuitet och långsiktigt arbete.
Att det sitter folk med vilda "what-if" fantasier om att det kunde varit annorlunda med en annan tränare är just fantasier. Vi kunde varit i negativt kval eller final eller gått i konkurs eller så hade månen förvandlats till en människoätande ost. Fantasier är just fantasier.
Det vi har att gå på är verkligheten. Resultatet. Det resultatet är godkänt med ett plus i kanten.
Det finns helt enkelt 0 skäl att låta Kimby gå, givet den information som finns allmänt tillgänglig.
Är ju spetsen som behöver bytas ut. Maken till sämst när det gäller.
EnigDIFLuWi skrev: ↑2026-03-21 17:33:36Okej.tobo skrev: ↑2026-03-21 17:31:24Ja, Kimy är stoisk och fick stöd av Klasen, Dicken, Kruger osv. Det var laget som tog upp oss, inte hans coaching.
Du har fortfarande inte kommit med några konkreta saker, du säger att Kimby är en dålig matchcoach pga har haft foten i drickastället och hämtat handdukar och att spelarna gjorde sitt jobb.
Jag tror inte vi kommer längre.
Hej,
Jag är HV-fan men bor i Sthlm sedan snart 20 år och smyghejar på DIF.
Jag tycker ni ska vara otroligt stolta över er insats under säsongen.
Jag är HV-fan men bor i Sthlm sedan snart 20 år och smyghejar på DIF.
Jag tycker ni ska vara otroligt stolta över er insats under säsongen.