Challe i taket

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Challe i taket

Inlägg av mannge »

blyrr3 skrev:"Linkan" är given för mig i taket, Djurgårdens bästa poängkung genom tiderna ska väll ha sin tröja i taket?

För övrigt så undrar jag vart alla våra SM-Guld "tröjor" är någonstans? Jag har iaf inte sett dom i taket på Hovet, någon som vet vart dom är? Annars har jag varit riktigt blind men har ändå inte tänkt på det så mycket.

Har för mig att de "skymde sikten" för en del platser i publiken, därav att det inte kunde hänga uppe.
Blue Brigade A11
djurgårdarn3

Inlägg av djurgårdarn3 »

meningslöst att lyfta tröjor bara för namnens skull många nämner att både petterssons brembergs ölvestads och ottos ska upp, varför undrar då jag? för att den ska upp måste man ju ha gjort nått mer än poäng och några säsonger i DIF
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

djurgårdarn3 skrev:meningslöst att lyfta tröjor bara för namnens skull många nämner att både petterssons brembergs ölvestads och ottos ska upp, varför undrar då jag? för att den ska upp måste man ju ha gjort nått mer än poäng och några säsonger i DIF
Några säsonger? Linkan och Ronnie har gjort över 500 matcher i DIF tröjan, Otto står i skrivande stund på 497. Linkan har dessutom poängrekordet. Men annars så håller jag med, går inte att skicka upp tröjor i taket stup i kvarten. Linkan ligger väl närmst till hands.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Som någon skrev tidigare kommer Otto att slakta matchrekordet. Om han blir DIF trogen resten av hans karriär har han kanske fem säsonger kvar på sitt konto.

...sen har vi Engqvist. Sitter bara och myser när jag tänker på hur många säsonger han hunnit upp i (4), vid 20 års ålder. Hoppas han väljer att vara DIF trogen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Royen

Inlägg av Royen »

Chicago Blackhawks forklarte i går at de skal henge 2 stk nummer 3 i taket: Keith Magnuson og Pierre Pilote...
Det er langt fra
Bergen til Hovet
isolerad

Inlägg av isolerad »

Var har jag fått ifrån att de nummer som hänger i taket aldrig får användas igen?

Så borde det vara iaf så att det inte blir några dubletter.
i
Skriv svar