mannge skrev:Ursäkta om jag kommenterar detta. Även om man är helt ny, kommer ifrån fotbollsklacken eller bara inte tyckt hockey varit så "intressant" tidigare så anser jag att man är värd ett bättre bemötande.
Själv är jag ingen aktiv klackperson då jag som ni nog ser bor i Göteborg. Dock skulle jag vilja bli bemött lite vänligare om jag vid förmodan inte skulle kunna någon sång när jag ställer mig i klacken.
Vi ska inte skrämma iväg folk som inte kan/orkar leta upp sångerna på nätet.
Mer folk till klacken så länge de vill lära sig och försöker iallafall!
Bara min åsikt.
Stockholmare skrev:signaturen dif rules är helt störd.
Får väl be om ursäkt för mitt bemötande till karolina och vem de nu var. Självklart är ni välkomna till klacken och så. Det blir lite konstigt när man som jag är rätt insatt och tror man vet en massa hit och dit, och då glömmer jag lätt bort hur det var för bland annat mig första gången man entrade ståplats.
Kul att nin hittat hit och hoppas ni tar del av allt snack och framförallt hausset inför matcherna. Ett tips är att kolla in JK forum också, där det mesta inom just supprterkulturen snackas om, och mindre om hur laget ska döda PP och liknande...
BIBO skrev:Ni hör Oss på gator ni hör Oss på torg
Ni hör Oss på pubbar i glädje och sorg
För Vi é Djurgårdens IF i randiga blå
Vi é ju laget som alla vill slå
Vi härskar i Sverige, Vi härskar på plan
Vi dominerar på läktarn o vinner på plan
Modifierad efter egna åsikter:
Ni hör oss på gator
Ni hör oss på torg
Vi skålar på pubbar
I glädje och sorg
Vi é Djurgår'ns IF
I randiga blå
Vi é det laget
Som alla vill slå
Djurgår'n mot rubbet
Vi har vår egna nivå
En dröm om pokalen
Dit ska vi nå
Vi härskar överallt
Dominerar på stan
Sjunger högst på läktarn
Och vinner på plan
Melodi: Riktigt långsam i mitten-versen, dem andra två något snabbare. Klarar vår klack det?
Vad tycker ni?
Är det inte lite melodi av hockey låten Vi är vinnare vi är segrare vi är Djurgårdens ishockey lag? Har suttit och sjungit för mig själv och känns som att den skulle kunna passa in. Eller är jag helt ute och cyklar?
Frasse skrev:En get, en ko, en Gävle-bo är nog ramsan du söker
Måste bara fråga vad som är meningen med den ramsan?
Eller mening och mening, snarare varför just texten är som den är.
Den ramsan är gammal o många lag har använt den... Gävlebor är bönder därav gris och ko!
En ko, en svan, en gnagarpyroman...
(Nyllet sitter i fängelse ding ding ding ding ding ding ding...)
Senast redigerad av Hr1 den 2008-11-07 10:55:05, redigerad totalt 1 gånger.
Mats Sundin - Jävla Svin! Hammarby finns inte längre! 24 år sen - gnagarsvin! Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.