Andre Mattsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Philly Flu skrev: Skulle då Challe vara ute och provocera, vara ett motståndarfan eller inte ha någon som helst kunskap om sporten?
Han har väl antagligen bara en skön ironisk humor.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Philly Flu »

Jag håller med om att Challe skulle kunna ha en skön ironisk humor men då skulle inte Mattsson få spela i första backpar och all den istid han faktiskt får. I vissa sekvenser av matcherna hinner han bara precis hämta andan i båset innan han skall ut på isen igen.

Challe svarar nog ärligt i föreningens eget medlemsblad. Annat kunde det vara i Aftonbladet.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Har läst alla inläggen här och förstått att inte alla alla gillar Mattsson och det har jag full förståelse för, men som alla andra så gör han misstag och kanske att han gör flera so är mer synliga nu var det ett tag sen jag såg honom men av det jag såg i början av säsongen så tycker jag att han inte gjorde bort sig helt som vissa tycker här inne.

Men som sagt alla tycker vi olika och det är väl tur det!
DIF TILL SLUTSPEL!!!/// DIF I MITT HJÄRTA!!!
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Mattsson har väl inte gjort bort sig statistiskt sett iallafall? Så vitt jag vet ligger han väl fortfarande på plus i +/- statistiken? Elller...?
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Statistiken ljuger ju aldrig eller hur är det ?

Inlägg av Frasse »

Drutten skrev:Mattsson har väl inte gjort bort sig statistiskt sett iallafall? Så vitt jag vet ligger han väl fortfarande på plus i +/- statistiken? Elller...?
André har fortfarande inte mäktat med att göra en enda poäng.
0+0 30 utvisningsminuter och +3 i +/-.
Man kan ju fråga sig hur en spelare so mspelar i förstasfemman inte lyckas att komma med i poängprotokollet över huvudtaget :?:

Finns ju målvakter i laget som gjort fler poäng under säsongen.... men tittar man endast på +/- statistiken så kan man inte påstå att André gjort bort sig på något sätt.
Senast redigerad av Frasse den 2006-01-18 07:49:58, redigerad totalt 1 gånger.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
DanneS

Inlägg av DanneS »

Har sett alla hemmamatcher utom en, som svar på din fråga Frasse.
Så du menar att så länge man har rutin så kan man spela hur dåligt som helst och fortfarande vara bra? I början av säsongen såg Ronnie allt annat än rutinerad ut.
Kommer inte ihåg hur många matcher som hade spelats när denna tråden startades, nu har ju hela laget ryckt upp sig. Ronnie och Mika va inte bra i början av säsongen. Tyckte Mattsson hade skött sig ok i jämförelse.
Bara för att man inte producerar något framåt så behöver man ju inte vara en dålig back, klart man hade sett någon bättre på Mattssons plats men nu är ju budgeten som den är, så länge han går +/- 0 så får vi väl vara nöjda med det.
Defensiv back är väl en passande beskrivning av Mattssons roll i laget?
Har inte sagt att han är jättebra men han har ju faktiskt skött sig hyffsat. Om han nu är så j-la dålig så är det ju väldigt märkligt att han får spela så mycket som han gör.
Nu tycker jag vi slutar klaga på spelarna, laget ligger ju faktiskt på slutspelsplats, vilket det inte var många som trodde på i början av säsongen.
(Vart hittar man statistiken folk hänvisar till t.ex passningsprocent, länka jag vill också se.)

Ha det....
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

jag följde Mattsson extra noga och kan konstatera att killen är fullständigt oduglig i passningsspelet, men bra att mota moståndare framför mål. genom sina felpass gav han Timrå tre frilägen. det är orimligt många och jag tycker Mattsson bör bänkas.
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

DÅ såg du säkert också att han slog ett par riktigt fina långpass från egen zon upp till forwards med speed.
Det kan vara på sin plats att nämna det också i denna eviga gnälltråd om Mattsson.

Att ha +/- 0 som back i statistik i denna säsongens DIF är ta mej fan dessutom inget annat än en prestation!

Nej, han är inte bästa spelaren på isen, men killen gör nytta! Ge honom ett break. Han sliter som ett djur i vår tröja.

Lätt att gnälla från läktaren om ett par felpass. Ottosons felpassar får ingen tråd...Absolut inget ont om Ottosson (som är Gud), bara en betraktelse över folks "vilja" att racka ner på Mattsson...
Lägg ner nu...
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

+3 i +/- statistiken...Sorry!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Mattson är en oduglig passningsspelare. det står jag fast vid, sen har han en del andra fördelar.

att han har + 3 kan bero på att han var bänkad i början när vi var som säst och sen fått spela i förstakedjan med Linkan och co. ska ändå medges att +3 är en fin statistik, men det är märkligt att han inte gjort någon poäng när han lirar med briljante Linkan.
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Ett par frågor:

Är Säcken & Challe inkompetenta i dina ögon?
Har det inte gått bra för förstafemman?
Har dom producerat?
Är hockey ett lagspel?

Om du svarat nej, ja, ja, ja , så inser väl du också att Mattsson inte är helt värdelös?

Fingertoppskänsla i formationerna har gjort att DIF plötsligt vänt en negativ trend till en positiv.
ALLA är del i framgången, även Mattsson
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Tack André för att du gav Manderville på nöten !

Inlägg av Frasse »

--->DanneS
Så du menar att så länge man har rutin så kan man spela hur dåligt som helst och fortfarande vara bra? I början av säsongen såg Ronnie allt annat än rutinerad ut.
Vet inte vart du fick ovanstående påstående ifrån ?
Har aldrig påstått något sådant utan det jag skrev var att Ronnie i alla fall kan placera sig rätt på isen till skillnad i från André.

http://stats.swehockey.se/ där har du länken till statistiken du efterlyste.

--->fd skuggan
DÅ såg du säkert också att han slog ett par riktigt fina långpass från egen zon upp till forwards med speed.
Det kan vara på sin plats att nämna det också i denna eviga gnälltråd om Mattsson.
Visst hade han han ett par lyckade passningar igår men samtidigt så slår han bort 2/3 passningar och det håller inte.
Dessutom så såg han till att förbättr sin +/- statistik till +4 och där är han bäste back.......
En stor eloge skall han ha för att han stod upp och tog en smäll för laget i slutet av matchen och han passade ju även på att ge Manderville duktigt med stryk :D
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Sparkfot

Re: Tack André för att du gav Manderville på nöten !

Inlägg av Sparkfot »

Visst hade han han ett par lyckade passningar igår men samtidigt så slår han bort 2/3 passningar och det håller inte.
Dessutom så såg han till att förbättr sin +/- statistik till +4 och där är han bäste back.......
En stor eloge skall han ha för att han stod upp och tog en smäll för laget i slutet av matchen och han passade ju även på att ge Manderville duktigt med stryk :D
Mattson var jue bättre en vad jag trodde igår. Grabben visar att han kan slåss iallafall, och så var jue DIFs gamle buse Johnny Oduya i farten igår för frölunda mot Fbks retsticka Emil Kåberg.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Har specialstuderat honom under den gångna sässongen, då menar jag att jag aktivt följt honom och studerat honom när han varit på isen.

Att han fick kontrakt är för mig en gåta. Killen känns mest som ett rundningsmärke på våg mot våran kasse. Har sett honom slå en (1) öppnande passning över mittzon och "thats about it".

Jämförelsen med Johnny Odåga är helt felaktig - den senare har mer fart, läser spelet bättre, har ett bättre spel med puck och klubba samt är en bättre tacklare och fighter.

Matsson känns mest nervös vilket visar sig nydligt i hans rädsla för att hålla och vårda puck.
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Citat från SIR Charles igår i Annexet för Klubb 1891:
- Backar ska se tilL att det inte blir mål bakåt och forwards ska göra målen. Det fungerar ganska bra med det i DIF just nu!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Skriv svar