Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Tellqvist32 »

18 + 8 ser så jävla märkligt ut för en center ändå. Man blir alltid lite suspekt misstänksam när man ser någon göra så många fler mål än assist.

Har aldrig hänt Vejdemo tidigare i karriären dock, men har såklart också att göra med att Leksand haft så många dåliga spelare.

Jag hoppas dock vi går för en riktig förstacenter. Det behöver vi nästa år.
Användarvisningsbild
Limp
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Limp »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2026-03-20 22:11:23
fryppe skrev: 2026-03-20 20:12:18
AlltidOavsett skrev: 2026-03-20 20:10:58 Vem skulle ni helst se i DIF nästa säsong av Vejdemo och Borgman?
Vejdemo helt klart.
I ett lag som ska sikta högre än Play in så är inte Vejdemo en Topp-6 forward, och lägre än så har vi inte plats.

Tycker vi borde gå efter något betydligt bättre.
Problemet är att Wiken / Due-Boje garanterat måste bygga stegvis. Lättare sagt än gjort att enbart kunna plocka fritt från de allra högsta hyllorna och ovanpå det hålla fast vid att ta in rätt spelarprofiler.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Simpan skrev: 2026-03-20 12:42:04
Osten östlund skrev: 2026-03-20 12:20:27 UT?

- Rensfeldt
- Klasen
- Kruger
- Palve
- Costmar
- Frondell
- Eklund
- Kylington
- Holm
- Laleggia
- Solem

IN

- Lucas C

Jäkla jobb för Wiken att göra. Samtliga Centrar inför denna säsongen är borta, Palve värvades för top 6 ( JJ, Salsten o Björk var oskrivna kort ). Wikegård sa nyligen att han vill ha 3 junisar i truppen ( 2 forwards och 1 back ), inte mer.
Jag behåller gärna Holm, tycker att han har varit, stundtals, vår överlägset bästa back!
Har du och Djurgården pratat något om framtid?

– Jo, men lite har vi väl. Det har varit lite att ta det efter säsongen och så ser vi vad som händer. Tråkigt svar, men spela klart först och gå så långt som möjligt så får vi ta det sen.

Stockholm väger tungt
Är du sugen på en ny sväng utomlands?

– Jag vet inte. Nu är det familj och sånt som spelar roll. Det är både och. Vi har trivts bra när vi har varit i väg och inget att klaga på det. Vi trivs med det livet också. Sedan är vi båda från Stockholm och det är mycket som talar för det här. Vi får se lite vad som känns bäst, säger Holm.

/HN
BigJ

Silly Season 2026/27

Inlägg av BigJ »

Osten östlund skrev: 2026-03-21 10:20:05
Simpan skrev: 2026-03-20 12:42:04
Osten östlund skrev: 2026-03-20 12:20:27 UT?

- Rensfeldt
- Klasen
- Kruger
- Palve
- Costmar
- Frondell
- Eklund
- Kylington
- Holm
- Laleggia
- Solem

IN

- Lucas C

Jäkla jobb för Wiken att göra. Samtliga Centrar inför denna säsongen är borta, Palve värvades för top 6 ( JJ, Salsten o Björk var oskrivna kort ). Wikegård sa nyligen att han vill ha 3 junisar i truppen ( 2 forwards och 1 back ), inte mer.
Jag behåller gärna Holm, tycker att han har varit, stundtals, vår överlägset bästa back!
Har du och Djurgården pratat något om framtid?

– Jo, men lite har vi väl. Det har varit lite att ta det efter säsongen och så ser vi vad som händer. Tråkigt svar, men spela klart först och gå så långt som möjligt så får vi ta det sen.

Stockholm väger tungt
Är du sugen på en ny sväng utomlands?

– Jag vet inte. Nu är det familj och sånt som spelar roll. Det är både och. Vi har trivts bra när vi har varit i väg och inget att klaga på det. Vi trivs med det livet också. Sedan är vi båda från Stockholm och det är mycket som talar för det här. Vi får se lite vad som känns bäst, säger Holm.

/HN
Ja, Holm måste bli kvar. Som sagt ofta vår bästa back. Kimby har av ngn anledning skolat om honom till en mer defensiv back men det går ju utmärkt det också.
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2026-03-20 22:11:23
fryppe skrev: 2026-03-20 20:12:18
AlltidOavsett skrev: 2026-03-20 20:10:58 Vem skulle ni helst se i DIF nästa säsong av Vejdemo och Borgman?
Vejdemo helt klart.
I ett lag som ska sikta högre än Play in så är inte Vejdemo en Topp-6 forward, och lägre än så har vi inte plats.

Tycker vi borde gå efter något betydligt bättre.
Vejdemo är definitivt en andracenter på hög SHL-nivå. Leksands överlägset bästa utespelare sen de spelade upp sig. En ledare!

Vi är idioter om vi inte går på honom. Wikegård är smart! Övertygad om att vi är på honom. Väljer han bort oss däremot, så kan han dra åt helvete.
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

DIF_Soldier skrev: 2026-03-21 00:36:51
Alberget1891 skrev: 2026-03-20 22:28:01 Almtuna sägs vara nästa destiantion för H.Hävelid. Enligt sportbladet silly artikel imorse.
7.53 insläppta mål per match, 70,6 i räddningsprocent i slutspelet. Good lawd have mercy :shock:
Förstå att vi höll fast vid honom så länge.... Det ihop med värvningen av Lindström är de klart största misstagen som gjorts. De flesta såg Hävelids brist på potential väldigt tidigt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Nog ingen chock om Vejdemo hamnar hos oss vid degradering för Leksand. Vi erbjuder ett välbetalt flerårskontrakt enligt Höken och vill skapa en ny centerstomme.

Ny
Björck
Vejdemo
Josefson

Skulle vara en riktigt bra centersida nästa säsong då jag verkligen vill ha en ledande 1C men det kanske är att gapa efter för mycket. Sedan tycker jag man rullar relativt snarlikt på åtminstone tre kedjor så var man hamnar i uppsättningen spelar mindre roll.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... valspelet/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Jim Morrison skrev: 2026-03-21 12:52:50 Nog ingen chock om Vejdemo hamnar hos oss vid degradering för Leksand. Vi erbjuder ett välbetalt flerårskontrakt enligt Höken och vill skapa en ny centerstomme.

Ny
Björck
Vejdemo
Josefson

Skulle vara en riktigt bra centersida nästa säsong då jag verkligen vill ha en ledande 1C men det kanske är att gapa efter för mycket. Sedan tycker jag man rullar relativt snarlikt på åtminstone tre kedjor så var man hamnar i uppsättningen spelar mindre roll.

Minns någon varför Vejdemo gick på lån till SSK istället för oss säsongen 2020-21?
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Jim Morrison skrev: 2026-03-21 12:52:50 Nog ingen chock om Vejdemo hamnar hos oss vid degradering för Leksand. Vi erbjuder ett välbetalt flerårskontrakt enligt Höken och vill skapa en ny centerstomme.

Ny
Björck
Vejdemo
Josefson

Vi verkar ju vilja satsa på Salsten också
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Knickedick skrev: 2026-03-21 13:11:58

Ny
Björck
Vejdemo
Josefson

Så är det men Wikegård ju gillar breda trupper och det är väl aldrig fel att ha många spelare som kan spela center. Går inte att räkna med Björck till 100% och han ska även iväg på JVM. Det blir ett pussel då vi har många spelare kontrakterade men samtidigt behöver förstärka.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Jim Morrison skrev: 2026-03-21 13:15:35
Knickedick skrev: 2026-03-21 13:11:58

Ny
Björck
Vejdemo
Josefson

Så är det men Wikegård ju gillar breda trupper och det är väl aldrig fel att ha många spelare som kan spela center. Går inte att räkna med Björck till 100% och han ska även iväg på JVM. Det blir ett pussel då vi har många spelare kontrakterade men samtidigt behöver förstärka.
Tycker det var tveksamt att ge Josefson ett kontrakt till 2028. Där får vi räkna med att han kommer missa en 20 matcher om man ser tillbaka på hans historik.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Art Vandelay skrev: 2026-03-21 13:27:27 Tycker det var tveksamt att ge Josefson ett kontrakt till 2028. Där får vi räkna med att han kommer missa en 20 matcher om man ser tillbaka på hans historik.
Och Krüger bestämmer ju själv om han vill fortsätta. Känner att han har mer att ge kommer vi ju förlänga och där har vi en till center.

Ny - Ny - Ny
Snively - Björck - Hudon
Kivenmäki - Vejdemo - Stockselius
Grewe - Josefson - Blomgren

Salsten
Nordmark
Krüger
Pettersen

Ska alla in också på något sätt. Det blir ett pussel som sagt och jag har säkert glömt någon dessutom. Är nog alldeles för optimistisk att vi skulle ha en helt ny förstakedja också men jag hävdar inte att alla tre behöver vara snordyra. Går att ju göra fynd.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Jim Morrison skrev: 2026-03-21 13:36:11
Art Vandelay skrev: 2026-03-21 13:27:27 Tycker det var tveksamt att ge Josefson ett kontrakt till 2028. Där får vi räkna med att han kommer missa en 20 matcher om man ser tillbaka på hans historik.
Och Krüger bestämmer ju själv om han vill fortsätta. Känner att han har mer att ge kommer vi ju förlänga och där har vi en till center.

Ny - Ny - Ny
Snively - Björck - Hudon
Kivenmäki - Vejdemo - Stockselius
Grewe - Josefson - Blomgren

Salsten
Nordmark
Krüger
Pettersen

Ska alla in också på något sätt. Det blir ett pussel som sagt och jag har säkert glömt någon dessutom. Är nog alldeles för optimistisk att vi skulle ha en helt ny förstakedja också men jag hävdar inte att alla tre behöver vara snordyra. Går att ju göra fynd.
Jag tänker att om Krüger fortsätter finns det ingen plats för Vejdemo. Vi måste upp ett hack från honom om vi ska ta in en förstecenter.

En centeruppsättning med

Ny
Björck
JJ
Salsten
Krüger
Stockselius
+ Vejdemo

Det blir för stacked

Jag kan köpa att man tar in Vejdemo om Björck försvinner och Krüger lägger av ELLER om vi inte tar in en ny förstecenter och Krüger inte fortsätter.
daaviid

Silly Season 2026/27

Inlägg av daaviid »

Art Vandelay skrev: 2026-03-21 13:10:46

Ny
Björck
Vejdemo
Josefson

Minns någon varför Vejdemo gick på lån till SSK istället för oss säsongen 2020-21?
Urklipp från en artikel i aftonblaskan:

"NHL-lånen väller in i hockeyallsvenskan på bred front. Ytterligare ett namn som är högaktuellt är Montreals Lukas Vejdemo. Den djurgårdsfostrade forwarden, som har SDE som moderklubb, lämnade Sverige 2018 och har de två senaste åren tillhört Montreals organisation.

Den senaste säsongen fick den skicklige centern göra NHL-debut och registrerades för totalt sju matcher. I just den sjunde matchen, mot Nashville, fick han också göra sitt första NHL-mål.

Nu är Vejdemo högaktuell för spel i Hockeyallsvenskan, men en förutsättning är att han först gör klart ett nytt kontrakt med Montreal Canadiens.

Eftersom SHL förbjudit korttidskontrakt för NHL-spelare som inte har kontrakt i Sverige är det i så fall allsvenskan som gäller och gärna en klubb nära Stockholm, där Vejdemo har en lägenhet."
Skriv svar