MODO Hockey - Djurgårdens IF, 3/11 2008
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: MODO Hockey - Djurgårdens IF, 3/11 2008
Ett byte, Tim och Wesslau mot Bjurling och Daniel Josefsson...
Var det inte nån som sa att Ragge fick en klubba i ansiktet?
Schneider fick en tackling mot FBK - tillbaka efter uppehållet
Ölvestad fick ont i skallen efter ha kört in i sargen - tillbaka efter uppehållet.
Timmy förväntades vara tillbaka redan den här matchen, men han är tillbaka efter uppehållet.
Var det inte nån som sa att Ragge fick en klubba i ansiktet?
Schneider fick en tackling mot FBK - tillbaka efter uppehållet
Ölvestad fick ont i skallen efter ha kört in i sargen - tillbaka efter uppehållet.
Timmy förväntades vara tillbaka redan den här matchen, men han är tillbaka efter uppehållet.
Säg den glädje som varar
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Med två darrande målvakter längst bak så går det inte att vinna matcher.
Hur svårt kan det vara som back att lyfta ut pucken (när man har den under kontroll) istället för att bara slänga iväg den i rundeln?
Kylan när vi väl skapar lägen, vart har den tagit vägen ? Både Linkan och Axelsson hade "frilägen" under matchens sista 5 minuter igår utan att lyckas överlista Zajkowski.
Känns som om trojka Johansson/Montén har en hel del att jobba med under uppehållet.
Kontinuitet i kedjorna måste bl ien av de första åtgärderna för att få fart på anfallsspelet.
Dessutom lär de får be till högre makter att skadorna på de tongivande backarna nu läker och att inga nya drabbar laget mest utsatta del.
Tredje kedjan skapar noll och ingenting på plan och det är helt klart så att 26 och 18 inte skall spela ihop.
Ungdomarna i fjärde kedjan går från klarhet till klarhet och bör som det ser ut just nu få ännu mer förtroende av tränarna, deras energi kan förhoppningsvis smitta av sig på de andra forwardsen.
Vårt spel i powerplay har blivit alltför stereotypt och igår (trots en inspirerad kedja ledd av Engqvist) såg det väldigt långsamt ut.
Här finns det mycket att jobba med.
Boxplay såg däremot bra ut och där är man på rätt väg.
Hur svårt kan det vara som back att lyfta ut pucken (när man har den under kontroll) istället för att bara slänga iväg den i rundeln?
Kylan när vi väl skapar lägen, vart har den tagit vägen ? Både Linkan och Axelsson hade "frilägen" under matchens sista 5 minuter igår utan att lyckas överlista Zajkowski.
Känns som om trojka Johansson/Montén har en hel del att jobba med under uppehållet.
Kontinuitet i kedjorna måste bl ien av de första åtgärderna för att få fart på anfallsspelet.
Dessutom lär de får be till högre makter att skadorna på de tongivande backarna nu läker och att inga nya drabbar laget mest utsatta del.
Tredje kedjan skapar noll och ingenting på plan och det är helt klart så att 26 och 18 inte skall spela ihop.
Ungdomarna i fjärde kedjan går från klarhet till klarhet och bör som det ser ut just nu få ännu mer förtroende av tränarna, deras energi kan förhoppningsvis smitta av sig på de andra forwardsen.
Vårt spel i powerplay har blivit alltför stereotypt och igår (trots en inspirerad kedja ledd av Engqvist) såg det väldigt långsamt ut.
Här finns det mycket att jobba med.
Boxplay såg däremot bra ut och där är man på rätt väg.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Lee Harvey Oswald
Att ta in Björne Bjudning skulle kännas väldigt märkligt.DIF_Soldier skrev:Ett byte, Tim och Wesslau mot Bjurling och Daniel Josefsson...
Om DIF mot förmodan ger sig ut på målvaktsjakt måste man hitta en keeper som kan göra 4-5 stabila matcher I rad, tro mig.....B.B är inte vår man.
3 punkter talar dock för att vi står kvar där efter uppehållet med 2st vettskrämda målvakter som släpper in det mesta bara man säger buuuh innan man skjuter
- DIF:s ”fattiglapps-läge”
- Marknaden är rätt så dammsugen på bra målvakter.
- Herrarna ”Nöjd X 2” Montén & Johansson kan säkert hitta en uppsjö orsaker varför Ridderwall & Wesslau ska få förnyat förtroende
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- grandstoff
Finns inte en möjlighet att SSK skulle släppa Bjurling till oss, även om jag är övertygad att han skulle göra ett bra jobb. Då har vi nog mycket större möjligheter att utnyttja en eventuell elitserieklausul hos Eddie Läck (LIF) eller Henrik Karlsson (IFMRe).Lee Harvey Oswald skrev:Att ta in Björne Bjudning skulle kännas väldigt märkligt.DIF_Soldier skrev:Ett byte, Tim och Wesslau mot Bjurling och Daniel Josefsson...
Om DIF mot förmodan ger sig ut på målvaktsjakt måste man hitta en keeper som kan göra 4-5 stabila matcher I rad, tro mig.....B.B är inte vår man.
-
Jag tror inte på några nya spelare!!!
Dif har ett LAG det har inte många andra klubbar i elitserien, vi har ett lag som kämpar för varandra och gör det bästa dem kan, alla gör misstag och alla har otur ibland, vi har haft oturen att ha förlorat några matcher i rad kanske pga att kapten jimmie är borta?
tror på full vänding uppåt i tabellen efter uppehållet och vi har 2 bra målvakter som bara behöver få komma in mer i tempot ´:)
Dif har ett LAG det har inte många andra klubbar i elitserien, vi har ett lag som kämpar för varandra och gör det bästa dem kan, alla gör misstag och alla har otur ibland, vi har haft oturen att ha förlorat några matcher i rad kanske pga att kapten jimmie är borta?
tror på full vänding uppåt i tabellen efter uppehållet och vi har 2 bra målvakter som bara behöver få komma in mer i tempot ´:)
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Är också tveksam till en ny målvakt, inte minst då jag nog tycker hela agerandet försvarsmässigt över hela isen varit minst lika svagt som målvakternas.
Målvakterna får helt enkelt inte den hjälp från utespelarna som de behöver. De sätts ofta inför svåra situationer där motståndarna kommer 3-2 eller 2-1. Kritiken här går alltså mot backar så väl som anfallare kanske skall tilläggas. Dessutom känns det som att vi ofta spelar med små mariginaler i offensiv zon. Det händer t ex väldigt ofta att puck tappas där och sedan smäller det till i baken istället. Ett något enklare och rakare anfallsspel med större mariginaler skulle nog också vara av godo. Sedan borde offensiva spelare som intew gör sitt i försvaret bänkas.
Vidare borde vi spela betydligt enklare i egen zon och se till att bara få ut pucken över rätt sida blå.
Skall man titta på nya spelare är jag nog snarast av uppfattningen att lagewt skulle må vädligt bra av en rak, oöm målskytt så att det kunde skapas i alla fall en kedja som gick mer på mål istället för att bara dutta omkring offensivt.
Målvakterna får helt enkelt inte den hjälp från utespelarna som de behöver. De sätts ofta inför svåra situationer där motståndarna kommer 3-2 eller 2-1. Kritiken här går alltså mot backar så väl som anfallare kanske skall tilläggas. Dessutom känns det som att vi ofta spelar med små mariginaler i offensiv zon. Det händer t ex väldigt ofta att puck tappas där och sedan smäller det till i baken istället. Ett något enklare och rakare anfallsspel med större mariginaler skulle nog också vara av godo. Sedan borde offensiva spelare som intew gör sitt i försvaret bänkas.
Vidare borde vi spela betydligt enklare i egen zon och se till att bara få ut pucken över rätt sida blå.
Skall man titta på nya spelare är jag nog snarast av uppfattningen att lagewt skulle må vädligt bra av en rak, oöm målskytt så att det kunde skapas i alla fall en kedja som gick mer på mål istället för att bara dutta omkring offensivt.
- Lee Harvey Oswald
När jag läser ditt inlägg blir jag tveksam till om det verkligen är Djurgården du sett spela?sorunda_99 skrev:Dif har ett LAG det har inte många andra klubbar i elitserien, vi har ett lag som kämpar för varandra och gör det bästa dem kan
På beskrivningen låter det mer som Rögle eller Saik....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Stämmer förvisso.Kall-El skrev:Målvakterna får helt enkelt inte den hjälp från utespelarna som de behöver. De sätts ofta inför svåra situationer där motståndarna kommer 3-2 eller 2-1. Kritiken här går alltså mot backar så väl som anfallare kanske skall tilläggas
Tycker iaf det är oacceptabelt att släppa 2-3 skitmål varje match som Ridderwall/Wesslau gjort den senaste tiden
Det behöver inte vara lättare att rädda ett skott bara för att det föregås av snyggt anfallsspel.
Underförstått:
Det behöver inte vara svårare att rädda ett skott som tillkommer av dåligt försvarsspel.
Gör du inte det där extra räddningarna brukar du inte bli 1:a keeper.
(oavsett vad som föranledde målchansen).
För tillfället förfogar DIF över 2st 2:a målvakter, det är i mina ögon allvarligare än det övriga punkterna du tog upp
Kan säga att Djurgården avböjde Hammarbys invit i våras att köpte Henrik Karlsson för den summan av 200.000, han hade heller i det läget inte varit speciellt dyr i lön.Men Djurgården avböjde och ville satsa på sina ungtuppar istället.grandstoff skrev:Finns inte en möjlighet att SSK skulle släppa Bjurling till oss, även om jag är övertygad att han skulle göra ett bra jobb. Då har vi nog mycket större möjligheter att utnyttja en eventuell elitserieklausul hos Eddie Läck (LIF) eller Henrik Karlsson (IFMRe).Lee Harvey Oswald skrev:Att ta in Björne Bjudning skulle kännas väldigt märkligt.DIF_Soldier skrev:Ett byte, Tim och Wesslau mot Bjurling och Daniel Josefsson...
Man kan ju såhär i efterhand säga att beslutet kanske inte vart rätt, då Henke är i mina ögon en av dom absolut hetaste målvakterna för stunden i sverige.
Word! O då tillhör jag ändå de som verkligen vill att Riderwall ska ska göra succé. Ojämn som fan är han dock, blandar superba räddningar med skitmål..Lee Harvey Oswald skrev:Stämmer förvisso.Kall-El skrev:Målvakterna får helt enkelt inte den hjälp från utespelarna som de behöver. De sätts ofta inför svåra situationer där motståndarna kommer 3-2 eller 2-1. Kritiken här går alltså mot backar så väl som anfallare kanske skall tilläggas
Tycker iaf det är oacceptabelt att släppa 2-3 skitmål varje match som Ridderwall/Wesslau gjort den senaste tiden
Det behöver inte vara lättare att rädda ett skott bara för att det föregås av snyggt anfallsspel.
Underförstått:
Det behöver inte vara svårare att rädda ett skott som tillkommer av dåligt försvarsspel.
Gör du inte det där extra räddningarna brukar du inte bli 1:a keeper.
(oavsett vad som föranledde målchansen).
För tillfället förfogar DIF över 2st 2:a målvakter, det är i mina ögon allvarligare än det övriga punkterna du tog upp
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Vi har skramlat ihop 8 poäng på 10 av de här matcherna. Och vi ligger sist. Nu saknas bara 2 förluster till och att SSK skramlar ihop något poäng till så var min dystra prognos rena glädjekalkylen jämfört med verkligheten.-daniel- skrev:Mina tips inför "the-månad-of-truth":
11/11 DIF - MODO 3-3
15/11 Skellefteå AIK - DIF 4-1
18/11 DIF - Brynäs IF 3-1
20/11 DIF - Frölunda 1-4
22/11 Rögle BK - DIF 3-2
24/11 DIF - Timrå 4-4
27/11 Södertälje SK - DIF 2-3
29/11 DIF - HV71 2-2
2/12 Linköpings HC - DIF 5-2
4/12 DIF - Skellefteå AIK 3-1
6/12 DIF - Färjestads BK 1-4
11/12 DIF - Luleå HF 2-2
13 poäng på 12 matcher. Och vips ligger vi sist med minst 5 poäng upp till lag nummer 11.