Efter 20 omgångar och ett uppehåll förestående kan man göra ett första bokslut. Jag har valt att titta lite på spelarnas individuella insatser.
Helt klart är att Ragnarsson varit ett kanonförvärv. Han har varit vår klart bästa spelare. Utöver Ragge har även Ottosson och Engqvist imponerat.
Sen finns det många spelare som jag tycker underpresterat. Jag hade stora förhoppningar på Michael Holmqvist, men tyvärr verkar denna spelare bara vara en snackis. Han har ligans klart sämsta +/- med -12 och visar inget som skulle göra honom värd en bråkdel av den enorma lön som han uppges ha (200 000 kr, Frölunda delbetalar)
Andra som inte presterat är Danielsson och Tim Eriksson. Den senare trodde jag mer på.
För att vi ska lyfta i tabellen är dock det viktigaste att Linkan lyfter sig ett snäptt. Han har inte varit dålig, men långt ifrån i nivå med de senaste säsongerna. Minst lika viktigt är att Riddarn (eller Wesslau) hittar flytet. På slutet har de sett väldigt oroliga ut. Riddarna inledde säsongen bra, men tycks helt ha tappat självförtroendet.
Betyg såhär långt:
5: Ragnarsson
4: Engqvist, Ottosson
3: Josefsson, Linkan, Anger, Falk, Dick, Schneider, A Holmqvist
2: Riddarn, Wesslau, Ronnie, Printz, Ölvestad, Figren, Tim Eriksson, Calle G, Henrik E, A Urbom
1: M Holmqvist, N Danielsson, A Deilert, N Andersson, M Konttinen
Bokslut 20 omg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Bokslut 20 omg
Visst har Dif haft det lite tungt senaste matcherna men det är då vi som Fans ska gå in och hjälpa till att stötta alla.... alla har inte en formtopp varje match och det kan nog komma att gå bra efter uppehållet nu där vi har chans att träna upp det vi är lite knackiga på..
Riddarn och wesslau har kommit och gjort en kanon match och sedan gått in i nästa match och kapitulerat :/ så kanske man ska rulla varannan match? eller något annat förslag?
Många i Dif har inte kommit upp i sin bästa prastationsförmåga men vi hoppas det kommer efter uppehållet:)
Riddarn och wesslau har kommit och gjort en kanon match och sedan gått in i nästa match och kapitulerat :/ så kanske man ska rulla varannan match? eller något annat förslag?
Många i Dif har inte kommit upp i sin bästa prastationsförmåga men vi hoppas det kommer efter uppehållet:)
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
sorunda_99 skrev:Riddarn och wesslau har kommit och gjort en kanon match och sedan gått in i nästa match och kapitulerat :/ så kanske man ska rulla varannan match? eller något annat förslag?
Att byta varje match är nog ingen bra lösning tror ja.. Det tar ju ett par matcher innan en spelare, framför allt en målvakt, kommer in i rytmen. Om dom nu spelar varann match så är det ingen rytm, utan då kastas dom ju bara runt huller om buller. Hur svårt och dumt den än låter måste man ge dom som redan står chansen. Vi har inte riktigt något annat val för tillfället. Visst kan vi önska att vi kunde få tillgång till en duktig målvakt men det gäller att gilla läget. Jag tror personligen att både Riddarn och Wesslan kan bli riktigt bra, men dom har hamnat på fel nivå. Förra året tyckte jag Riddarn var grym som back up för Danne. Kände mig säker gång på gång. Han känns som ett riktigt bra andraval, dessvärre inte som förstahandsval.
Kommer ihåg att en norsk landslagsmålvakt tränade med oss under försäsongen.. Lät intressant men rann ut i sanden. Skulle hemskt gärna se en sådan i DIF. Men frågan är om man vågar chansa, eller rent av, om man ens KAN chansa men en ny ung målvakt.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Visst din tanke är nog rätt, dock spelas ju matcher hela tiden (varannan dag) så att spela en match var 4:e dag är kanske inte helt fel? förstår din tanke men en ny målvakt tror jag inte behövs vi har 2 riktigt bra målvakter som bara behöver hitta formen 

Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN