DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av Janzoo »

tadaa123 skrev: 2026-03-17 18:34:47 TV4:s nya serie ”Slutspelet inifrån”, första avsnittet handlar om DIF.
Extremt kul att få se så mycket bakom kulisserna. Kimby har fått ökad respekt av mig i alla fall!
Länk för den intresserade:
https://www.tv4play.se/video/803a19f5a7 ... attondel-1

Instämmer med ovanstående. Hade gärna fått se mer av detta, även om man såklart inte vill bjuda in andra lag att få insyn.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

DIF i Media

Inlägg av Remy Lebeau »

Janzoo skrev: 2026-03-17 23:06:46
tadaa123 skrev: 2026-03-17 18:34:47 TV4:s nya serie ”Slutspelet inifrån”, första avsnittet handlar om DIF.
Extremt kul att få se så mycket bakom kulisserna. Kimby har fått ökad respekt av mig i alla fall!

Instämmer med ovanstående. Hade gärna fått se mer av detta, även om man såklart inte vill bjuda in andra lag att få insyn.
Otroligt roligt och oväntat när Kimby blir galen och säger ”våra två gubbar, dom röker haschpipa”. :lol:
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Limp

DIF i Media

Inlägg av Limp »

Remy Lebeau skrev: 2026-03-17 23:32:39
Janzoo skrev: 2026-03-17 23:06:46

Otroligt roligt och oväntat när Kimby blir galen och säger ”våra två gubbar, dom röker haschpipa”. :lol:
Lite lowkey Wiken-nivå på den :lol:

Men det är kul att se och höra mer ingående att detta stämmer överens med hur han faktiskt beskriver sig själv: att han är väldigt hetsig under match men kan direkt ställa om till helt kolugn efter slutsignalen. Sen skulle man ju gärna vilja veta hur många såna där liknande citat han har fyrat av de här två säsongerna hos oss.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF i Media

Inlägg av Henkos »

https://x.com/i/status/2034046256679440646

Väldigt mycket snack om Viggo på x på sistone.
Visste sen innan att matcherna går att följa i Nordamerika men slog mig först nu när jag såg klippet; borde kanske se matcherna den vägen istället? Lär inre vara sämre kommentator, tänk vad skönt att slippa sunken tex.
Janzoo

DIF i Media

Inlägg av Janzoo »

Henkos skrev: 2026-03-18 21:17:02 https://x.com/i/status/2034046256679440646

Väldigt mycket snack om Viggo på x på sistone.
Visste sen innan att matcherna går att följa i Nordamerika men slog mig först nu när jag såg klippet; borde kanske se matcherna den vägen istället? Lär inre vara sämre kommentator, tänk vad skönt att slippa sunken tex.
Gissningsvis är de amerikanska kommentatorerna, som då förmodligen inte är tillräckligt bra att i USA kommentera något annat än SHL, inte i toppskiktet. Men om du kringgår att de inte accepterar svenska kunder och börjar imorgon kan du avnjuta Luleå-Örebro, eftersom de bara sänder en av två matcher. Tänk dig då matchdagar med sju matcher i grundserien :lol:
Fragglepot

DIF i Media

Inlägg av Fragglepot »

Vet inte om detta är rätt tråd, men DIF nämns ju delvis där med.
Men såg precis att Sanny & Svenssons slutspelspodd tydligen ligger bakom en betalvägg på Spotify. Du behöver då alltså ha ett Expressen+ konto för att kunna lyssna. Känns som ett bra sätt att bli av med en stor del av sina lyssnare eller?

Förvisso bara 19kr för resten av säsongen, men ändå. Principen. ☝️
DIFLuWi

DIF i Media

Inlägg av DIFLuWi »

Fragglepot skrev: 2026-03-19 14:36:00 Vet inte om detta är rätt tråd, men DIF nämns ju delvis där med.
Men såg precis att Sanny & Svenssons slutspelspodd tydligen ligger bakom en betalvägg på Spotify. Du behöver då alltså ha ett Expressen+ konto för att kunna lyssna. Känns som ett bra sätt att bli av med en stor del av sina lyssnare eller?

Kan tänka mig att reklamen är kvar ändå…

Lite som på TV4-sändningarna. De tar hutlöst betalt för sina sändningar, men det ska ändå in reklam…
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Limp

DIF i Media

Inlägg av Limp »

DIFLuWi skrev: 2026-03-19 14:51:22
Fragglepot skrev: 2026-03-19 14:36:00 Vet inte om detta är rätt tråd, men DIF nämns ju delvis där med.

Lite som på TV4-sändningarna. De tar hutlöst betalt för sina sändningar, men det ska ändå in reklam…
Faktiskt ingen reklam under detta avsnitt.
Sanny fortsätter att nästan dregla över hur bra Viggo är.
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF i Media

Inlägg av Eriksson »

TV4 är ena djä*** myglare. Sportpaketet sägs ju vara utan reklam om man betalar extra, men det gäller bara själva sändningen live, dvs pågående period utom matcher som går på TV4 Sportkanalen där maler de på med reklam direkt i varje avblåsning. Borta är ju snacket mera eller mindre mellan perioderna där kommentatorerna satt och spånade, nu får de ju nån halvannan minut bara, men ibland så vevar de ju highlights i periodpauserna från de andra matcherna som allt som oftast också avbryts för reklam

Nä fan, då var det bättre med CMore, eller rättare sagt det var bara mindre dåligt

TV4 är lite som att köpa en TV från samsung, då man bläddrar i menyerna så kommer det reklam, känns extra bra då man betalt 40k :lol:
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Janzoo

DIF i Media

Inlägg av Janzoo »

Avsnitt två av "slutspelet inifrån" ligger uppe nu:
https://www.tv4play.se/video/c0b2bba3f5 ... attondel-2
DIF_dif

DIF i Media

Inlägg av DIF_dif »

Denna ramlade jag på efter slutspelet inifrån. Wikegårds historia och såklart mycket gammalt DIF-material. Värt att se!

https://www.tv4play.se/video/bb04e2403c ... s-wikegard
Fragglepot

DIF i Media

Inlägg av Fragglepot »

Hade inte blivit förvånad.

Men kul om det är som Limp säger, att det är mycket prat om Viggo. Pallar dock inte gå med i någon plustjänst för att lyssna. Så får väl helt enkelt vara utan. 🤷‍♂️
DagUggla

DIF i Media

Inlägg av DagUggla »

Fragglepot skrev: 2026-03-19 19:08:04

Hade inte blivit förvånad.

Men kul om det är som Limp säger, att det är mycket prat om Viggo. Pallar dock inte gå med i någon plustjänst för att lyssna. Så får väl helt enkelt vara utan. 🤷‍♂️
Reklamen är kvar, vilket känns magstarkt.

Sveriges kanske bästa podd om shl dock.
Janzoo

DIF i Media

Inlägg av Janzoo »

Apropå att rulla grejer i media, Aftonbladet verkar inte vilja skriva en artikel om att det är offside vid Malmös vinstmål, utan de är istället ute och fiskar så att det ska se ut som att DIF gnäller om att det är offside. Jag är ändå kritisk till att saker som missgynnar DIF inte rullas i media och vice versa, men det är rätt äckligt att kliva på laget med frågor om en solklar offside (som jag inte tycker egentligen påverkar utfallet) och försöka få det till att det är laget som gnäller om det, när laget inte nämnt den.

Att journalister är smutsiga as är ju inget nytt, men målet i tisdags har medier själva direkt lyft att det varit felaktigt utan att fokusera på psykfallet till tränare i Malmöbåset, och här försöker man skapa något av ingenting.

--

"De säger att det är offside, säger Dif-tränaren Robert Kimby.", utan kontext till varför han sagt så eller vad frågan till honom var. Detta blir också den stora klickbaittiteln längst upp på sportbladet.

Sedan skriver man "Hugo Blixt reagerade inte direkt, men efter matchen får han frågor om situationen", Hugo svarar "Jag såg någon bild snabbt där. Det är gränsfall om vi säger så". Aftonbladet ska då pressa fram en reaktion för att skapa rubriker och följer upp med "det ser så ut på bilderna, eller hur?".

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... slutspelet

Bild
Användarvisningsbild
klintan85

DIF i Media

Inlägg av klintan85 »

Janzoo skrev: 2026-03-19 22:23:34 Apropå att rulla grejer i media, Aftonbladet verkar inte vilja skriva en artikel om att det är offside vid Malmös vinstmål, utan de är istället ute och fiskar så att det ska se ut som att DIF gnäller om att det är offside. Jag är ändå kritisk till att saker som missgynnar DIF inte rullas i media och vice versa, men det är rätt äckligt att kliva på laget med frågor om en solklar offside (som jag inte tycker egentligen påverkar utfallet) och försöka få det till att det är laget som gnäller om det, när laget inte nämnt den.

Att journalister är smutsiga as är ju inget nytt, men målet i tisdags har medier själva direkt lyft att det varit felaktigt utan att fokusera på psykfallet till tränare i Malmöbåset, och här försöker man skapa något av ingenting.

--

"De säger att det är offside, säger Dif-tränaren Robert Kimby.", utan kontext till varför han sagt så eller vad frågan till honom var. Detta blir också den stora klickbaittiteln längst upp på sportbladet.

Sedan skriver man "Hugo Blixt reagerade inte direkt, men efter matchen får han frågor om situationen", Hugo svarar "Jag såg någon bild snabbt där. Det är gränsfall om vi säger så". Aftonbladet ska då pressa fram en reaktion för att skapa rubriker och följer upp med "det ser så ut på bilderna, eller hur?".

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... slutspelet

Bild
Det är inget nytt att Media behandlar DIF annorlunda de har de alltid gjort.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar