Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

DIF#1 skrev: 2026-03-19 12:00:19 Jag håller också HV som favorit. Jag tror kvalitén tar ut sin rätt. Även om HV inte fått till det under säsongen så har de ett betydligt bättre och spetsigare lag än Lyxfällan. Vissa matcher jag sett HV spela så har de stundtals varit riktigt bra trots att tabellen sa något annat. Helst skulle jag vilja ha ut HV just för att ha Lyxfällan som en livlina nästa säsong även om vi såklart ska sikta uppåt nästa år.
Skadeglädje när endra etablerade klubbar åker ur och får känna det vi varit med om. Precis som man skulle vilja att FBK åker ut.
Men men.. Lyxfällan har trots allt "förtjänat" att åka ur i år. Struntar egentligen i vilket lag det blir nu när VI klarade oss.
PS. Hoppas även att Modo håller sig kvar där nere.
Instämmer, speciellt med det sista!
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

DIF#1 skrev: 2026-03-19 12:00:19 Jag håller också HV som favorit. Jag tror kvalitén tar ut sin rätt. Även om HV inte fått till det under säsongen så har de ett betydligt bättre och spetsigare lag än Lyxfällan. Vissa matcher jag sett HV spela så har de stundtals varit riktigt bra trots att tabellen sa något annat. Helst skulle jag vilja ha ut HV just för att ha Lyxfällan som en livlina nästa säsong även om vi såklart ska sikta uppåt nästa år.
Skadeglädje när endra etablerade klubbar åker ur och får känna det vi varit med om. Precis som man skulle vilja att FBK åker ut.
Men men.. Lyxfällan har trots allt "förtjänat" att åka ur i år. Struntar egentligen i vilket lag det blir nu när VI klarade oss.
Vilka lag ska vi spela mot om FBK och alla våra rivaler skulle åka ur? Växjö, Örebro, Vimmerby och Vita Hästen? Inte jättekul med känslolös hockey mot ickelag...
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Nej för fan. Alla klassiska lag ska inte åka ur! Bara nu man önskar att HV med deras budget/ekonomi ska åka och få känna på stålbadet. Samma om FBK skulle ryka en säsong. Skadeglädje!!
Men i övrigt är det såklart alabi-lagen Örebro, Växjö, Linköping som SKA ryka! Sen upp med mer klassiska lag som Björklöven, SSK etc.
Aldrig mera Vimmerby eller andra lantis-lag med pojklags-lador till arenor!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Art Vandelay skrev: 2026-03-19 13:16:15 Om Kylington är beredd att skriva ett lite längre kontrakt (typ två år) samt är villig att 100% underkasta sig vår försäsongsträning tycker jag man bör behålla honom. Jag har dock en känsla av att han drar vidare till Schweiz efter säsongen.
Tror dom flesta topplagen SHL gör plats för honom. Ifall chans ges. Kaffe har ju en tidigare historik med honom.
Användarvisningsbild
Limp

Inlägg av Limp »

Janzoo skrev: 2026-03-19 13:48:18
Vilka lag ska vi spela mot om FBK och alla våra rivaler skulle åka ur? Växjö, Örebro, Vimmerby och Vita Hästen? Inte jättekul med känslolös hockey mot ickelag...
Nu kommer ju Vita Hästen och Vimmerby med största sannolikhet aldrig ta sig till högsta serien samtidigt som t.ex både Färjestad och Brynäs ryker :lol:

SÅ viktigt kan det väl ändå inte vara att samtliga 13 övriga lag i ligan måste "väcka känslor" eller "ha historia" (vad nu just det innebär med Djurgårdsmått mätt eftersom vi är äldst och har flest titlar.)

Viktigare att fokusera på våra framgångar, särskilt nu.
Sen så KAN rivalitet formas genom åren. Bara för att det inte existerar idag så kan ju sånt växa fram över lång tid, även om många av oss kanske inte finns kvar vid det laget.
Sen är ju faktiskt inte ALLA andra lag i hela landet plast.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

DIF#1 skrev: 2026-03-19 13:56:59 Nej för fan. Alla klassiska lag ska inte åka ur! Bara nu man önskar att HV med deras budget/ekonomi ska åka och få känna på stålbadet. Samma om FBK skulle ryka en säsong. Skadeglädje!!
Men i övrigt är det såklart alabi-lagen Örebro, Växjö, Linköping som SKA ryka! Sen upp med mer klassiska lag som Björklöven, SSK etc.
Aldrig mera Vimmerby eller andra lantis-lag med pojklags-lador till arenor!
Tycker att det hör lite till charmen att ett lag som Karlskrona eller Oskarshamn kan få ett par säsonger i högsta serien. Att de inte gör saker på samma sätt som vi får man köpa. Visst, det känns inte lika äkta. Men även vi förändras över tid. Dessutom är alla lag köpelag, mer eller mindre, nuförtiden.

Att håna och gräma sig över de yngre lagens plastkultur erkänner även jag mig skyldig till men slutligen kommer jag nog fram till att jag gärna vill ha ett levande och föränderligt hockeysverige där inte bara de gamla lagen som var bra förr finns med.
Användarvisningsbild
Limp

Inlägg av Limp »

Alltså, vi FÅR inte förlora på lördag om Örebro faktiskt lyckas ta sig vidare. Skulle vara så jävla surt att missa chansen att slippa Skellefteå.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Limp skrev: 2026-03-19 21:19:44 Alltså, vi FÅR inte förlora på lördag om Örebro faktiskt lyckas ta sig vidare. Skulle vara så jävla surt att missa chansen att slippa Skellefteå.
Ja. Jag vill VERKLIGEN se vad vi kan göra mot ett Frölunda i usel form.
Avskaffa tre mot tre
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Högst sannolikt går ju Luleå och Malmö vidare till slut ändå
Det gör mig inte så mycket, för vi har inte ett lag för Slutspel, det kan väl ingen ha missat under 52 vändor?

Det var ett riktigt vågspel av Wiken.... som gick hem, nästan enbart pga. en historisk utväxling på våra tre juniorstjärnor.
När dom var i JVM tog vi knappt några poäng, väl tillbaka i spel igen säkrades nytt kontrakt.

Stora uppsidan vid vinst på lördag är ju utsålt Hovet x 2, hoppas så klar på det

Men rent sportsligt kan det bli plågsamt efter det, då vi redan krämat ur det mesta ur denna trupp
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Rigge56

Inlägg av Rigge56 »

Art Vandelay skrev: 2026-03-19 13:16:15 Om Kylington är beredd att skriva ett lite längre kontrakt (typ två år) samt är villig att 100% underkasta sig vår försäsongsträning tycker jag man bör behålla honom. Jag har dock en känsla av att han drar vidare till Schweiz efter säsongen.
Kylington har verkligen fått sina chanser att bevisa sig nu och han har VERKLIGEN INTE tagit den. Katastrof på alla sätt och vis, radar upp indianare och riktigt märkliga aktioner på löpande band. Säkerhetsrisk delux och riktigt tafflig med puck...
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2026-03-19 22:22:43 Högst sannolikt går ju Luleå och Malmö vidare till slut ändå
Det gör mig inte så mycket, för vi har inte ett lag för Slutspel, det kan väl ingen ha missat under 52 vändor?

Det var ett riktigt vågspel av Wiken.... som gick hem, nästan enbart pga. en historisk utväxling på våra tre juniorstjärnor.
När dom var i JVM tog vi knappt några poäng, väl tillbaka i spel igen säkrades nytt kontrakt.

Stora uppsidan vid vinst på lördag är ju utsålt Hovet x 2, hoppas så klar på det

Men rent sportsligt kan det bli plågsamt efter det, då vi redan krämat ur det mesta ur denna trupp
Nej vi har kanske inget att göra i en kvart men det har inte heller Örebro eller Malmö om man ska dra det kortet och skulle vi ändå vinna på lördag vilket ändå inte är osannolikt ska vi naturligtvis ta oss an kvarten då det ger oss som du säger två utsålda hemmamatcher minst och bra slutspelserfarenhet
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Det är ju skit att domarna i denna serie har avgjort två matcher nu. Man måste införa coaches challenge för dessa domare kan ju inte sitt jobb.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

Lee Harvey Oswald skrev: 2026-03-19 22:22:43 Högst sannolikt går ju Luleå och Malmö vidare till slut ändå

Jag sitter och hoppas på att vi vinner, men jag känner mig ändå helt tillfreds med att vi har klarat våra mål för i år. Jag tror vi har chans att ta dom på lördag, som du säger 2x matcher på hovet skulle ge lite klirr i kassan till nästa säsong.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

fryppe skrev: 2026-03-19 23:06:00

Jag sitter och hoppas på att vi vinner, men jag känner mig ändå helt tillfreds med att vi har klarat våra mål för i år. Jag tror vi har chans att ta dom på lördag, som du säger 2x matcher på hovet skulle ge lite klirr i kassan till nästa säsong.
Är alltid förjävligt med torsk. Men säsongen är godkänd. Förlorar vi på lördag, så är resterande slutspel helt ointressant. Blir kolla HA och negativa kvalet.

Mange har det tufft nu. Varit sjuk, samt jobbigt på hemmaplan? Flyger hem ikväll. Kanske lika bra att låta Marmelind stå på lördag. Så får Mange vila, ta hand om livet.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... lutspelet/
Mash

Inlägg av Mash »

Du måste ju vara djupt ned på flaskan ikväll LHO? :D

Vi har bättre resultat mot topplagen vs bottenlagen. Absolut att bottennappet mot t.ex Frölunda 2-11 var en unik omgång, men premiäromgången mot saik och t.ex vändningen mot Växjö har visat moralen i årets upplaga. Vinst på lördag samtidigt som Örebro vinner ger ju oss en rimlig chans till semifinal.

Tycker att årets upplaga får oförtjänt mycket kritik med tanke på den prestation de åstadkommit. 2 vinster från en säkrad 5e plats förtjänar enormt hyll! Vi har slagit alla lag i serien under ordinarie tid så nog fan har vi det i oss att ta sig till semifinal oavsett motstånd.
Skriv svar