Ja det är jag rätt övertygad omAlltidOavsett skrev: ↑2026-03-17 22:59:58 Tror ni att vi får behålla Björck nästa säsong? Hoppas laget som draftar honom kollar på Frondells utveckling och låter honom vara kvar här, men blir ju lite orolig med tanke på hur jäkla bra han redan är.
Silly Season 2026/27
-
Donkels-3.0
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Spelade ihop med Hellberg för 2 säsonger sedan. Vem kan säga nej till Mange?Jim Morrison skrev: ↑2026-03-17 22:39:16Vi vet ju inte hur det ligger till dock. Brynäs kanske inte kan garantera en stor roll till honom med tanke på att dom siktar på både Söderström och Boqvist? Dom kanske till och med tackar nej till hans prislapp på grund av det?Remy Lebeau skrev: ↑2026-03-17 22:33:23 Ja alltså det är ju inte konstigt att Brynäs supportrar är upprörda.
”Klart man vill spela i Brynäs igen i framtiden, det finns ingen annan klubb för mig i Sverige.” - Lucas Carlsson.
Silly Season 2026/27
Carlsson borde inte vara 1a PP back. Ok att han kan producera helt ok men det är ett par år sen han producera som bäst.Knickedick skrev: ↑2026-03-17 22:38:07Det kan jag till vis del hålla med om. Även om jag absolut inte tycker att Lucas är i närheten av Laleggias smartness och spelsinne. Skottet finns absolut och ett visst mod att våga ”dra sin gubbe”. Men i lir och passningsspel erbjuder Laleggia mer tycker jag.Jim Morrison skrev: ↑2026-03-17 22:28:42Lucas Carlsson har producerat rätt jäkla bra i AHL så jag gissar att backplatsen i första PP blir hans om han kommer. Han erbjuder väl dessutom ett bättre tvåvägsspel så LaLeggia blir nog lite överflödig/dyr för det han erbjuder.Knickedick skrev: ↑2026-03-17 22:07:59 Om inte EG kommer så kan jag inte se hur man skulle vilja dumpa LaLeggia.
Risken är väl att det vi gör som vi gjorde förra säsongen och sitter och väntar på om EG får ett nytt kontrakt eller inte….
Innan vi väljer om vi vill Förlänga med Laleggia, som då riskerar att vara borta.
Han är ju en riktigt bra tvåvägs back I sina bästa stunder. Bra närkamp spelare. Stark. Läser spelet bra. Ser honom mer som en ledande PK back. Kanske eventuellt PP2.
Jag tror/Hoppas att vi kommer ha 2 backar som har bättre offensiv uppsida än Carlsson.
Så Carlsson, Sissons, Lindström och JP.
Ger inte upp hoppet om EG än. Pendeln har svängt lite och det är långt ifrån säkert att han erbjuds ett kontrakt han vill ha därborta.. Fortsätt ligga på där.
.
Svårt att veta hur det blir med backarna. Om Blixt är tänkt som 7e eller 8e back avgör mycket.
Är han tänkt som 8e kan vi tex ta in EG eller liknande, förlänga med Holm och en offensiv back. Då har vi 7 riktigt bra backar plus Blixt.
Tror att det är nödvändigt för att ta kliv. Vi borde utgå från att en back I stort sett alltid är Out.
Bra värvning för oss. Starkt att landa den .
Få hem Gustavsson nu också !
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Kom igen, han producerade ju svinbra i AHL och har fortsatt bra produktion. Sen inte lika många poäng för att han äldre, ej ses som en prospect och lagen har andra talanger att satsa på. Han är 28 och knappast tappat det han gjorde när han var 25. En spelare som under flera år producerat riktigt bra i AHL kommer knappast hit för att spela någon andrafiol eller som du föreslår, tredjefiol bakom två bättre produktiva backar.SkallePer skrev: ↑2026-03-18 00:56:35Carlsson borde inte vara 1a PP back. Ok att han kan producera helt ok men det är ett par år sen han producera som bäst.Knickedick skrev: ↑2026-03-17 22:38:07Det kan jag till vis del hålla med om. Även om jag absolut inte tycker att Lucas är i närheten av Laleggias smartness och spelsinne. Skottet finns absolut och ett visst mod att våga ”dra sin gubbe”. Men i lir och passningsspel erbjuder Laleggia mer tycker jag.Jim Morrison skrev: ↑2026-03-17 22:28:42Lucas Carlsson har producerat rätt jäkla bra i AHL så jag gissar att backplatsen i första PP blir hans om han kommer. Han erbjuder väl dessutom ett bättre tvåvägsspel så LaLeggia blir nog lite överflödig/dyr för det han erbjuder.Knickedick skrev: ↑2026-03-17 22:07:59 Om inte EG kommer så kan jag inte se hur man skulle vilja dumpa LaLeggia.
Risken är väl att det vi gör som vi gjorde förra säsongen och sitter och väntar på om EG får ett nytt kontrakt eller inte….
Innan vi väljer om vi vill Förlänga med Laleggia, som då riskerar att vara borta.
Han är ju en riktigt bra tvåvägs back I sina bästa stunder. Bra närkamp spelare. Stark. Läser spelet bra. Ser honom mer som en ledande PK back. Kanske eventuellt PP2.
Jag tror/Hoppas att vi kommer ha 2 backar som har bättre offensiv uppsida än Carlsson.
Så Carlsson, Sissons, Lindström och JP.
Ger inte upp hoppet om EG än. Pendeln har svängt lite och det är långt ifrån säkert att han erbjuds ett kontrakt han vill ha därborta.. Fortsätt ligga på där.
.
Svårt att veta hur det blir med backarna. Om Blixt är tänkt som 7e eller 8e back avgör mycket.
Är han tänkt som 8e kan vi tex ta in EG eller liknande, förlänga med Holm och en offensiv back. Då har vi 7 riktigt bra backar plus Blixt.
Tror att det är nödvändigt för att ta kliv. Vi borde utgå från att en back I stort sett alltid är Out.
Bra värvning för oss. Starkt att landa den .
Få hem Gustavsson nu också !
Expert.