Åttondelsfinal 1 25/26 Djurgårdens IF - Malmö 17/3
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det händer inte ofta, men nu hade vi verkligen domarna med oss. Inte målet just, men en del utvisningar.
Det är dock intressant med vilken frenesi TV4 vill ifrågasätta. Det har varit så många situationer denna säsong, solklara matchstraff (armbågar i huvudet, Ylönen) och solklara utvisningar som Sanny m fl bara ryckt på axlarna åt när vi drabbas. Men nu jävlar.
Backlash att vänta nästa match tyvärr
Det är dock intressant med vilken frenesi TV4 vill ifrågasätta. Det har varit så många situationer denna säsong, solklara matchstraff (armbågar i huvudet, Ylönen) och solklara utvisningar som Sanny m fl bara ryckt på axlarna åt när vi drabbas. Men nu jävlar.
Backlash att vänta nästa match tyvärr
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Går väl att hävda att han stör genom att skymma. Däremot kan man ju också hävda att han blir något inknuffad till den vinkeln
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Då är min tolkning att det inte är godkänt mål. Han förhindrar TYDLIGT målvaktens möjligheter att ta sig ut och göra sig stor. Kul hur man kan tolka saker så olika
Gissar bibic? Eller kan han regeln?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Härlig och jämn match. Jag blev faktiskt lite förvånad över att målet godkändes. Men tack och godnatt!
Avskaffa tre mot tre
-
Tellqvist32
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vi kommer få Wessner i alla matcher som straff nu
Kan man tycka, fast målisen får nog skylla sig själv lite. Hade han gått ut mot skytten och tagit kontakt så hade det varit solklart bortdömt. Svårt att döma på någon som hade kunnat hända.
Vi hade domarna med oss denna match, hoppas ingen säger i mot.
Domarna hade lite slutspelsnerver.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Han rumpar ju Blomgren i ansiktet...Jim Morrison skrev: ↑2026-03-17 21:57:52Går väl att hävda att han stör genom att skymma. Däremot kan man ju också hävda att han blir något inknuffad till den vinkeln
Oerhört märkligt att det blev godkänt. Tycker att man till förbannelse alltid brukar döma till målvakternas fördel. Men denna gång blir han ju faktiskt störd på riktigt.
Sen va domarna kassa åt båda håll resterande match. Absolut ingen fördel åt DIF. Kollar står ju och direkt ljuger när han dillar om att man inte kan få PP som bortalag på Hovet. Kolla statistiken din inavlade rövhatt!
Senast redigerad av Manijock den 2026-03-17 22:04:07, redigerad totalt 1 gånger.
Jag håller med Kollar där. Hade det hänt DIF så hade man varit skogstokig.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
I stort sett alla regler som behöver bedömning bjuder in kontrovers. Känns som såna här situationer döms olika varannan gång.
Nu hade vi bedömningen på vår sida. Har haft den emot oss otaliga gånger som jag själv tycker var mer 100%-iga mål än det här.
Nu hade vi bedömningen på vår sida. Har haft den emot oss otaliga gånger som jag själv tycker var mer 100%-iga mål än det här.