MODO Hockey - Djurgårdens IF, 3/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Webmaster
Webmaster

MODO Hockey - Djurgårdens IF, 3/11 2008

Inlägg av Webmaster »

Chat
Under matchen kan du använda matchchatten för att snabbare kommunicera med andra, klicka här.

TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: MODO Hockey - Djurgårdens IF, 3/11 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Hmm...

Med både Wesslau & Ridderwall i mål samtidigt:
MoDo-DIF 3-2

Med antingen Wesslau eller Ridderwall i mål
Modo-DIF 10-1

Men vi har iaf seriens överlägset snällaste, lugnaste & justaste tränare.
Tänk om vi haft Challe & Wiken i båset, då kanske dom skällt på spelarna.....usch, sånt är hemskt :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Har tänkt på en grej... är det inte bättre att ge sig ut på en scoutingtur till Japan och hyra in den fetaste jävla 350KG's sumodängan du kan hitta, ge honom ett artistkontrakt, målvaktsutrustning och lära honom ett par ord på svenska. Sen kastar vi in honom mellan stolparna till Modo matchen.... lär ju inte finnas så mycket yta för Zucarrello att traggla in pucken på... :|
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Oouf! Det ar tur att man befinner sig pa andra sidan jordklotet sa man slipper se denna match! Tippar torsk med 7-8 mal nagonting.

Na, jag satter pa dragspelslaten, slickar saren och gar pa NHL ikvall istallet.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Grattis, snacka med dig en keeper och ett par backar med dig hem, gärna en målskytt också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

4e raka förlusten blir detta. :cry:
6-1 till MoDo. :(

Blir en vändning efter uppehållet... Brukar bli det i alla fall! :D

När Elitserien drar igång efter uppehållet kommer det blir förändring i DIF och alla andra "tippade" topplag.
Medans de tippade bottenlagen kommer börja förlora mer och mer (tänker framför allt på Rögle, och även Skelefteå).
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sthlm_dif skrev: När Elitserien drar igång efter uppehållet kommer det blir förändring i DIF och alla andra "tippade" topplag.
Förstår inte vart folk hittar alla positiva tankar. Sen när är vi ett tippat topplag i år? Varför skulle allt vända efter ett uppehåll? Visst, vi kanske kan börja plocka lite poäng här & där men jag ser verkligen inga tendenser till någon vändning i det stora hela.

Ser ej heller några tendenser alls till att saik & rbk skulle börja "tappa" i toppen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

-daniel- skrev:Visst, vi kanske kan börja plocka lite poäng här & där men jag ser verkligen inga tendenser till någon vändning i det stora hela.
Vi är (tyvärr) rörande överrens.
Om man ser tillbaka på det matcher där DIF tagit 3 poäng så är det inte många av dom där vi övertygat, det har liksom studdsat med DIF den kvällen.
Visst, det kommer det göra fler kvällar.
Men det handlar om 55 omgångar, finns det inga tydliga linjer i varken anfallspel eller försvarsspel & med 2 målvakter som snarare skulle vara 1:a keeper i div 1. så har iaf jag grymt svårt att se hur detta ska kunna bära till slutspel.

Ska vara då att tabellen "normaliseras" i dec nån gång, dvs rögle & saik tappar mark

Men mitt i allt elände måste ändå tilläggas att i några matcher i år har DIF haft ett anfallspel som inte funnits i huvudstaden på snart 10år, fyndigt & fartigt varvat med individuella prestationer.
Men än så länge har det bara blivit i delar av matcher & sedan när avvägningen med det defensiva spelet sällan fungerat har det blivit förlust iaf.

Men kanske det största problemet ändå stavas :
Daniel Larsson.....KOM HEM!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, alltså största problemet är avsaknaden av någon slags struktur. Det är helt OK om vi förlorar några matcher här & där - om man i det stora hela har ett stabilt grundspel som man när det blåser riktigt jävla pisshårt kan luta sig tillbaka på. Men årets lag saknar stabiliteten. Jag vet inte om det är ett resultat av att det kastats om för mycket i alla formationer, för spelarmaterialet är ändå såpass välbalanserat att vi borde hittat en formel som i de flesta fall fungerar.

Som du säger så har vi haft en riktigt trevlig anfallshockey i få korta stunder i vissa perioder, men oförmågan att förvalta de lägen vi faktiskt skapat gör att vi på något sett faller ihop i många matcher. Sen har vi det absolut största enskilda problemet som är försvarsspelet som ibland är rent ut sagt bedrövligt. Alldeles för ofta tas det helt fel beslut som resulterar i att våra målvakter (som du säger knappast rosat marknaden hittils) får en jävligt tuff uppgift. Säg bara matchen igår, vad händer i egen zon runt Wesslau vid flera av pisslundas mål? PLOCKA BORT FOLK FRAMFÖR MÅLET, HJÄLP KEEPERN, RENSA UT PUCKJÄVELN. Både försvarsmässigt och anfallsmässigt så blir det ofta för tillkrånglat.

Sammanfattningsvis så är det i mitt tycke ett krav att laget hittar tillbaka till grundspelet med huvudingredienserna för att man faktiskt skall kunna vinna i hockey. Jag tror definitivt att vi kan greja det, men det gäller att hela lagledningen gör rätt analyser nu under uppehållet och att man tar tag i de reella problem som faktiskt finns och försöker hitta lösningar. Det är för sent att göra det i Januari / Februari - det måste göras NU.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

-daniel- skrev:Förstår inte vart folk hittar alla positiva tankar. Sen när är vi ett tippat topplag i år? Varför skulle allt vända efter ett uppehåll? Visst, vi kanske kan börja plocka lite poäng här & där men jag ser verkligen inga tendenser till någon vändning i det stora hela.

Ser ej heller några tendenser alls till att saik & rbk skulle börja "tappa" i toppen.
Visst, det finns ingenting som säger att detta kommer att inträffa...
Men att Rögle kommer börja tappa snart, är väl inte så konstigt eftersom dom inte kommer att orka + att alla lag (som SKA komma föra dom i grundspelet) kommer att lära in sig deras spel, och sedan hitta lösningar på hur dom ska besegras.
Och Skelefteå har inget "super" lag som tex Linköping, Hv71 eller Frölunda... Dom är i klass med Djurgården, kanske även lite sämre.

Angående att Djurgården kommer börja vinna, det är en ren chansning av mig...
Men om man kollar på senaste säsongerna så brukar ju lagen som underpresterat grovt att komma igång efter uppehållen, så därför tror jag även att Djurgården kan komma igång...
Men som sagt, det får vi se när Elitserien drar igång igen efter uppehållet!

Kom igen nu Djurgår'n!
Vinn över MoDo!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Visst tror jag på torsk men värst vad alla tror att vi kommer till kvalserien helt plötsligt. Visst har vi spelar 3 bedrövliga matcher och förlorat 4 raka. Men vi har klarat oss ur svackor förr. Vi har tappat spelet vi hade i början av serien. Jag saknar också Larsson enormt. Wesslau och Riddarn är svaren på alla skitmål vi släpper in + backarna. Men jag tror det kommer ordna sig nu efter uppbehållet "Hjärtat säger iaf". Tror alltid på mitt lag. Så jag tänker hejja fram dif imorgon mot Modo! Kom igen DIF! Vakna för fan!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

sthlm_dif skrev:Och Skelefteå har inget "super" lag som tex Linköping, Hv71 eller Frölunda... Dom är i klass med Djurgården, kanske även lite sämre.
Förvisso sant.
Men på följande punker är saik helt överlägsna DIF

- Säcken har hittat fasta fungerande formationer som rullar runt match efter match.
- Alla spelare har köpt in hans spelidé till fullo & vet vad som ska göras.
- Alla i laget jobbar för varandra & ingen åker runt & tror att man är bättre än vad man egentligen är.
-Inget lag i serien åker upp till Skellefteå & förväntar sig en enkel match.
(i dagsläget gör många det när man styr bussen/flyget mot Den Kungliga Huvudstaden)

Inga konstigheter kan tyckas men lyckas man med detta fullt ut blir man en svårstoppad enhet.
Särskilt i år då skillnaden mellan toppen & botten är mindre än jaaa......kanske någonsin förut

Åter till ämnet.
Ett något seriösare tipps än senast (nu med hjärtat)
Modo-DIF-2-3 (sd)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Dif_in_my_heart skrev:Visst tror jag på torsk men värst vad alla tror att vi kommer till kvalserien helt plötsligt. Visst har vi spelar 3 bedrövliga matcher och förlorat 4 raka. Men vi har klarat oss ur svackor förr.
Det som oroar är som sagt att vi inte har hittat något som liknar ett grundspel, trots snart 20 spelade omgångar. Vi har gjort en del bra perioder på hela säsongen men knappast mer än 1-2 matcher som rakt igenom varit stabila.

Självklart måste man tro att potentialen till bättre spel finns där, men det ser oroväckande tamt ut.

My 0.02$.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Angående Skellefteå: glöm inte att de har Dimitrakos...
Bigge

Inlägg av Bigge »

Tyvärr blir det förlust innan uppehållet...

2-3 puckar mer än oss iallfall, speciellt nu när de fick stryk hemma mot Rögle, så lärde vara taggade...

Vet inte om det är de andra lagen som började serien dåligt som gjorde att vi tog poäng i 6 raka matcher. Eller så har vi bara börjat spela sämre, medans de andra börjar komma upp i sin "normal" nivå..
There is no I in TEAM!!!!
Skriv svar