DIF Hockey tackade nej till pengar
- Blåränderna går aldrig ur
DIF Hockey tackade nej till pengar
http://www.city.se/ArticlePages/200601/ ... 48.dbp.asp
det här visste inte jag om läste det idag och fick nästan en chock....
det här visste inte jag om läste det idag och fick nästan en chock....
-
- Blåränderna går aldrig ur
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Låt säga nu då att finansiärerna hade gått in med pengarna i DIF hockey istället för fotbollen. Vad hade hänt med fotbollen då? Vi hade ju knappast tagit ett enda SM-guld utan Källström, Isaksson, Larsen med flera... DIF fotboll hade med all största säkerhet som bäst varit ett mediokert mittenlag i fotbollsallsvenskan, om ens det. Man får ju inte heller glömma att vi faktiskt tagit 2 SM-guld hitills i hockey detta årtusende, trots att vi INTE fick miljonerna som det pratades om.
Jag vet att detta är ett hockeyforum, men jag gläds lika mycket varje gång det går bra för våran kära förening, oavsett om det är hockey eller fotboll.
En annan sak som är värd att begrunda; Det är inte alls säkert att allt hade gått så mycket bättre för vårat hockeylag om vi fått stålarna. Bara för att man har pengar betyder det inte att allt löser sig och går bra. Kolla bara på MIF Redhawks tex, eller NY Rangers i NHL.
Dock så kan jag inte göra annat än att hålla med ovanstående inlägg om att det var oerhört klantigt och dumt att slarva bort pengarna så där! Det kan jag självklart hålla med om.
Nu ligger vi 7:a i serien efter 37 omgångar, vem trodde det för några månader sedan? Alla, inkl en del "trogna" fans, spydde galla på laget och styrelsen innan de ens fått chansen att bevisa nåt. Årets "budgetupplaga" av DIF hockey vill och KAN prestera! Nu är det upp till oss att stötta våra krigare istället för att såga allt och alla.
Jag vet att detta är ett hockeyforum, men jag gläds lika mycket varje gång det går bra för våran kära förening, oavsett om det är hockey eller fotboll.
En annan sak som är värd att begrunda; Det är inte alls säkert att allt hade gått så mycket bättre för vårat hockeylag om vi fått stålarna. Bara för att man har pengar betyder det inte att allt löser sig och går bra. Kolla bara på MIF Redhawks tex, eller NY Rangers i NHL.
Dock så kan jag inte göra annat än att hålla med ovanstående inlägg om att det var oerhört klantigt och dumt att slarva bort pengarna så där! Det kan jag självklart hålla med om.
Nu ligger vi 7:a i serien efter 37 omgångar, vem trodde det för några månader sedan? Alla, inkl en del "trogna" fans, spydde galla på laget och styrelsen innan de ens fått chansen att bevisa nåt. Årets "budgetupplaga" av DIF hockey vill och KAN prestera! Nu är det upp till oss att stötta våra krigare istället för att såga allt och alla.
Ingen seger utan offer
Som tidigare sa, gilla läget. Som det även står i artikeln och som man säger, det är lätt att var efterklok.
Undrar hur många medgångssupportrar det kommer nu när Djurgården ligger på säkrare mark i slutspelet.. alltid lika inressant.
Undrar hur många medgångssupportrar det kommer nu när Djurgården ligger på säkrare mark i slutspelet.. alltid lika inressant.
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Om DIF tagit emot pengarna, hur skulle dom ha använts? Köpa spelare? Det funkar ju inte riktigt så i ishockey tyvärr annars hade vi haft en j-a massa pengar för alla våra exporter till NHL. Lägga dom på hög och använda räntan? Ja det hade väl täckt skatten för eget kapital. Förbruka dom på löner? Tror inte att grabbarna som ville investera är så intresserade av att inte få tillbaka något för investerade pengar.
Det enda rimliga hade väl varit om RF eller Hockeyförbundet hade kompenserat DIF för förlusten, då DIF bara gjorde något som Hockeyförbundet hade godkänt.
Det enda rimliga hade väl varit om RF eller Hockeyförbundet hade kompenserat DIF för förlusten, då DIF bara gjorde något som Hockeyförbundet hade godkänt.
Fruktansvärt att se hur illa en DIF supporter kan skriva, har du någon som helst grund för ditt uttalande eller har du bara skummat igenom artiekln? Eller läst den överhuvudtaget?diffarn1 skrev:va var det för jävla cp jävel som tackade nej till 46 miljoner?!
fan inte klokt, tänk hur laget hade sätt ut då..
Som DIForever skriver, tänk att ett sånt inlägg kan dra ner standarden på de här forumet så...SKÄRPNING TACK!!