DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Boven skrev: 2026-03-12 11:49:51
Ny ordförande och ny VD som vill modernisera organisationen och sättet vi arbetar på. Vad jag har hört verkar Bosse inte speciellt pigg på att anpassa sig eller förändra något.

Bosse är tillsvidareanställd, ska man rida ut det kontraktet får man vänta tills han går i pension.
Låter högst sannolikt

Dags att gå vidare nu, det är aldrig sunt oavsett bolag/bransch att sitta så länge på en och samma post.
Bosse har varit med och sanerat DIF:s ekonomiskt med det utsatta läge vi befann oss i när han klev på

Men, rent sportsligt (2013-2025) känns ett SM-guld och två Europaäventyr i liga C som lite torftig utdelning om man ska vara ett lag som utmanar om titlar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Fragglepot

DIF Fotboll

Inlägg av Fragglepot »

Fragglepot skrev: 2026-03-12 08:28:23
Disciplinnämnden skrev: 2026-03-10 15:12:01 Något på gång angående sportcheftsrollen?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ppgifterna
För mig som är helt ointresserad av fotboll. Varför vill vi göra oss av med Bosse? Han har var väl varit grym för DIF fotboll? Och om man nu vill förnya, varför kan man inte bara rida ut kontraktet istället för att köpa ut någon?
Ny ordförande och ny VD som vill modernisera organisationen och sättet vi arbetar på. Vad jag har hört verkar Bosse inte speciellt pigg på att anpassa sig eller förändra något.

Bosse är tillsvidareanställd, ska man rida ut det kontraktet får man vänta tills han går i pension.
Haha, ok. Så det är inte som i hockey där man skriver kontrakt på en viss tid då?
Förnya är väl inte fel, och kanske är dags. Hoppas det leder till förbättring bara.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Disciplinnämnden »

Lee Harvey Oswald skrev: 2026-03-12 12:22:05

Låter högst sannolikt

Dags att gå vidare nu, det är aldrig sunt oavsett bolag/bransch att sitta så länge på en och samma post.
Bosse har varit med och sanerat DIF:s ekonomiskt med det utsatta läge vi befann oss i när han klev på

Men, rent sportsligt (2013-2025) känns ett SM-guld och två Europaäventyr i liga C som lite torftig utdelning om man ska vara ett lag som utmanar om titlar
Ja, visst har han varit bra på köp och sälj och han skall ha hyll för miljonerna vi har på banken. Men känns väl som vi skulle behöva någon ny som kan bygga en balanserad trupp så vi kan börja vinna lite derbyn. Men då kanske det krävs byte på tränarbänken med?
-Det är ingen slump!
Skriv svar