Jim Morrison skrev: ↑2026-03-09 12:05:04
fryppe skrev: ↑2026-03-09 12:02:05
Jag skulle vilja ha minst 8 spelare in 2 centrar, josefsson får ses som ett kanske kruger är mera skadad än spelar, vi vet inte hur det blir med björck då har vi salsten/ och kanske josef eller kruger då står vi med skägget i brevlådan igen och får spela blomgren som center.
Ny
Björck
Josefson
Salsten
Känns väl som en rimlig uppsättning om man får en commitment från Björck. Skulle Krüger fortsätta tar han fjärdekedjan och blir en av ligans bästa där.
Hur räknar/värderar man Josefson internt egentligen? Har han en topp 6-lön? I speldugligt skick är han ju en andracenter men han är ju byggd av millimetertunt glas pojken. Lite orolig att han ånyo räknas in på topp 6.
Stannar Drake Cagiula i NLA? Ser ut att ha gjort en bra säsong och det ryktades väl om att vi var där och nosade redan denna säsong.
Det ska minst in två på topp 6. Möjligen 3, baserat på Eklund. Helst av allt behövs det SHL-rutin och ledaregenskaper och jag hoppas oavsett att man värvar pålitlig tvåvägsrutin till de skadekänsliga kedjorna 3-4.
Jag skulle inte bli förvånad om man har kontaktat Marcus Davidsson. Har haft en riktigt bra karriär i Finland och är pålitlig åt båda hållen. Själv hade jag hellre hittat någon med lite mer SHL-rutin som man vet vad man får av.
Allt som allt vill jag se 3-5 nya forwards in, men det kan bli så lite som två. Man kan sprida kärleken på fler spelare och få ett jämnare lag, eller lägga allt på spets och bredda med juniorer i botten. Jag ser helst att man betalar lite mindre för spets och hittar pålitliga spelare för bottom 6 som kan peta in några puckar. Problemet i år är att vi fått förlita oss alldeles för mycket på 3 spelare.
1. Hudon
2. Snively
3. Björck
--
4. Ny C
5. Ny W/C
6.
Eklund/Ny RW
--
7. Josefson
8.
Krüger/Ny C